fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות
סרטון דובר צהל

הצהרת דובר צה”ל: צפו בדבריו של דניאל הגרי בתאריך – 24.12

2+
הצהרת דובר צה”ל: צפו בדבריו של דניאל הגרי בתאריך – 24.12
11.6K
0
5.0
11.6K
0
5.0

כאן תוכלו לראות את העדכונים האחרונים של דובר צה”ל, בתום יום לוחמה נוסף ברצועת עזה

נכתב על ידי: מערכת אתר visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר visit2israel

סרטון דובר צה”ל – 24.12.23

 

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי:

“היום בישרנו על נפילתם של 10 לוחמי צה”ל בקרבות בדרום ובצפון עזה. כל אחד מהם נהרג בקרב על ביטחון מדינת ישראל כדי שאנחנו נוכל לחיות פה. אנחנו מחבקים אלינו את המשפחות השכולות ויודעים כי אין דבר שיוכל לתת להם מזור בימים הקשים האלה. אתן, חלק ממשפחת צה”ל, ונמשיך לעמוד לצידכם. למלחמה הזאת יש מחיר כבד מאוד והיא גובה חיים. חשוב שתדעו, בלחימה בשטח בנוי יש מחבלים, מטענים, חוליות נ”ט וצלפים. אנחנו הורגים הרבה מאוד מחבלים בכל יום לחימה ואנחנו שוללים לאויב יכולות טרור, אותן שהביאו ל-7 באוקטובר. אנחנו נותנים מעטפת אש לביטחון כוחותינו מהאוויר ומהיבשה. כל התקפה למעוז חדש של חמאס שלא היינו בו לפני כן ויש בו מחבלים מקבלת מעטפת אש מלאה מהאוויר ומהיבשה, וכל כוח בשטח שדורש סיוע אווירי לכל משימה מקבל את המעטפת הנדרשת.

הכוחות ממשיכים להעמיק את הלחימה. במרחב ח’אן יונס אנחנו מרחיבים את הפעולה, חושפים מנהרות והורגים מחבלים. הלחימה בח’אן יונס מורכבת אבל אנחנו הגענו ללא מעט אתרי תת-קרקע, מנהור של חמאס. נתקלנו במחבלים, הרגנו מחבלים ונמשיך להעמיק את זה גם היום וגם בימים הקרובים.

היום פרסמנו את פעילות חטיבת המילואים של 551 במרחב ג’באלייה. בפעילות, הלוחמים חשפו ופירקו רשת מנהרות טרור של חמאס בעזה. זוהי רשת שהייתה מפקד הצפון של חמאס בעזה. במפקדה הממוקמת עשרות מטרים מתחת לאדמה מצאנו אמצעי לחימה, תשתיות לייצור אמל”ח, ממש מעבדות שבהם בנו אמל”ח, וחדרי שהייה לשעת חירום שבהם מפקד המפקדה, אחמד רנדור, הוביל את הלחימה ב-7 באוקטובר כנגד מדינת ישראל. הרשת הייתה מחוברת לפיר שהגיע לביתו של רנדור, אותו חיסלנו לפני מספר שבועות. רשת מנהרות זאת נחפרה תחת בית החולים ובית הספר בסמוך לבית החולים האינדונזי במרחב ג’באלייה. חמאס פועל מתוך מרחבים אזרחיים ומשתמש כמגן וכסות לפעילות טרור. זה אתגר מורכב מאוד שאנחנו מתמודדים בו ואנחנו עושים אותו היטב תוך מעטפת מלאה לכוחות שלנו, והם מגיעים להישגים, כמו חטיבה 551.

במהלך הפעילות וכחלק מהמאמץ להשבת החטופים, הכוחות חילצו מתוך המנהרה את גופותיהם של החטופים רס”ב זיו דדו, סמל רון שרמן, רב”ט ניק בייזר, עדן זכריה ואליה טולדנו זכרונם לברכה. אנחנו הבאנו אותם לקבר ישראל.

הגופות הועברו לבדיקה של המכון הפתולוגי ושם ייוודעו נסיבות מותם. אנחנו נעדכן את המשפחות ולאחר מכן במה שהמשפחות יאשרו, נעדכן את הציבור. אנחנו משתתפים בצערם של המשפחות ומחבקים אותם. נמשיך במדיניות שהובילה אותנו עד כה. נציג כל ממצא, קודם כל למשפחות, ולאחר מכן לציבור באופן שטוף.

בצפון היום השלמנו גל תקיפות נרחב שבמסגרתו תקפנו שורת מטרות צבאית של חיזבאללה, ובהן תשתיות טרור, מבנים צבאיים ועמדות שיגור. אתמול הרגנו מספר מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה. לאורך היום זיהינו מספר שיגורים משטח לבנון וכוחותינו השיבו באש באופן מיידי”.

שאלות ותשובות

ש: לכוחותינו נפגעים רבים בלחימה, גם כעת, בצפון הרצוע. איך זה מתיישב עם ההצהרה של צה”ל שהושגה שליטה על האזורים בצפון, כולל בג’באלייה ובסג’עייה.

ת: בסוף השבוע האחרון היו באמת לא מעט נפגעים. היום דיווחתי פה על 10 לוחמי צה”ל שהגיעו לקבורה כתוצאה מהאירועים האלה. כל אירוע, דרך אגב, הוא שונה במאפיינים אחרים, במתאר אחר. זה חלק מהלחימה. אני חייב שהציבור יבין את זה. אי אפשר לפרק את חמאס ללא פעולה קרקעית. הדרך בה אנחנו ממפים את תשתיות התת-קרקע שדרכם חמאס ניהל את ה-7 באוקטובר. משמידים אותם, חושפים את האמל”ח שאותם הוא הפעיל עלינו כטרור. הדרך הזאת עוברת דרך הפעולה הקרקעית, רק היא מוציאה את המחבלים החוצה. פעולה קרקעית גם משפרת ומאפשרת לנו לקיים את המאמץ המודיעיני-מבצעי להשבת החטופים. כל הדברים האלה ביחד מייצרים את הלחץ על חמאס. כשאנחנו עובדים עכשיו במרחב ח’אן יונס, עם תת-קרקע, מתחת להנהגת חמאס, הורגים מחבלים, יורדים לתת-קרקע, זה מה שמפעיל על חמאס את הלחץ כמו שהפעלנו בעבר עד ההפוגה. אנחנו הגברנו את העוצמה ונמשיך להגביר כעת.

לשאלה שלך על השליטה המבצעית, זה דבר בשפה צבאית. מה אומרת שליטה מבצעית? אני יכול לקיים פעילות מבצעית במרחב. אני מקיים בו פשיטות, אני נע בו וכיוצא בזה. זה המושג “שליטה מבצעית”. היום, בצפון הרצועה, איפה שביתרנו, מקו הים, אזור שיח’ עג’לין, ביתרנו, עד אזור בארי. כל מה שהולך צפונה אנחנו עדיין נלחמים גם הערב, גם בדרג’ תופאח, אני חושב שזה האזור האחרון שהוא מעוז חמאס, בכל יתר השטח אנחנו פרוסים באחיזה מבצעית, מחזיקים את השטח, אבל זה שטח שטיהרנו אותו, לקחנו בו את רוב התשתיות של חמאס, אותם תשתיות תת-קרקעיות שחשפנו לציבור, היום אנחנו חושפים עוד אחת. זה המשמעות של ההישג הגדול בצפון ויש לנו עוד הרבה עבודה והישגים בדרום, מרחב ח’אן יונס הוא השני בגודלו והחשוב בגודלו ואנחנו מתמקדים בו.

ש: אומר השר בן גביר שבגלל ההפוגה להחזרת החטופים יש עכשיו יותר הרוגים כי זה אפשר לחמאס להתארגן יותר טוב. האם יש לאמירה הזאת אחיזה במציאות בשטח כפי שאתם רואים אותה?

ת: אנחנו מנהלים מלחמה מאוד מורכבת נגד אויב אכזר. זה מלחמה שיש לה מטרה אחת – לפרק את חמאס, ויש לה מטרה נוספת, להשיב את החטופים, לעשות את המאמץ להשיב את החטופים. צה”ל צריך לדעת להתמודד עם המורכבויות גם של המטרות האלה. לכן פעם קודמת הגענו להפוגה על מנת להשיב חטופים, זה חלק ממטרות המלחמה, וצה”ל היה צריך לספק את התנאים המבצעיים, גם בהפעלת הלחץ על חמאס. שלא נטעה: הסיבה היחידה שהעסקה הזאת יצאה לפועל זה הלחץ הצבאי שהיה כשחמאס ביקש לעשות לו הפוגה. כך אנחנו יצרנו את התנאים על מנת לאפשר את השבת החטופים. דרך אגב, כששהינו במרחב במהלך ההפוגה גם הרגנו מחבלים והיו היתקלויות. זה חלק מהעשייה המבצעית. אנחנו לא הורדנו שום דבר ברמת היכולות המבצעיות שלנו, בהתנאיות המבצעיות שלנו, ואני חייב להגיד: אם התמקדנו בצפון, היום הצפון – שוב אני חוזר לשאלה הקודמת שהייתה – היום הצפון נמצא בהישג מבצעי גבוה ולכן אנחנו נסיים את הצפון, מה שנשאר לנו בדרג’ תופאח, ואנחנו כבר מתמקדים בדרום. לכן אני לא מתייחס לשאלה של שר אחר, או אני –

ש: ולעצם הטענה?

ת: טענה שמה אומרת?

ש: שבגלל ההפוגה חמאס יכול להתארגן, אפשר להתארגן יותר טוב?

ת: חמאס, בסופו של יום צריך להזיז אמצעי לחימה מתוך הרצועה. הצורך שלנו בפירוק חמאס יעבור דרך כל המעוזים. אין דרך אחרת לפרק את חמאס. צריך להרוג מנהיגים, לקחת תשתיות תת-קרקע, לקחת רקטות, לקחת אמל”ח, להרוג מחבלים. זאת המשמעות של לפרק את חמאס. דרך אגב, גם בסוף הדבר הזה יישארו קיני טרור. אין דבר כזה בטרור, או שלא נכון להשלות את הציבור שלא יהיהו כאלה קיני טרור. אבל חמאס צבאי שיכול לעשות 7 באוקטובר עוד פעם – לא יהיה. זאת המטרה של צה”ל. לכן, לא אבדה לנו הדרך, לא בהפוגה ולא גם אם תהיה עוד הפוגה אם נידרש, אם הדרג המדיני יגיד לנו. כל עוד שיגיד לנו, אנחנו במנועים קדימה במשימה מלאה להמשיך פירוק חמאס ולחץ צבאי עליו.

ש: האם אתה יכול להתייחס לעניין החשש ממנהרות בצפון לנוכח דבריו של אלוף פיקוד הצפון לראשי הרשויות?

ת: לא הייתי בשיחה של אלוף פיקוד הצפון לראשי הרשויות אבל אני חושב שהוא ביטא את האחריות שלנו שאנחנו פועלים במרחב ההגנה. אנחנו בודקים האם יש משהו שפספסנו. אין לי מידע כזה. אני רוצה רגע להגיד לציבור: אין מידע כזה או מודיעין כזה. מה שאלוף פיקוד הצפון ביטא זה שאנחנו הגברנו את ההגנה שלנו בצפון, אנחנו תוקפים באופן רחב ואנחנו גם בודקים שאולי לא פספסנו משהו, אבל מודיעין כזה, אין לנו. אם יעמוד לרשותינו מידע כזה או מודיעין כזה, אנחנו נעדכן את הציבור, קודם כל נעשה את ההיערכות המצבעית, אבל אין כזה מודיעין בשלב שאני עומד פה מולכם.

ש: הוול סטריט ג’ורנל ציטט היום קצין בכיר שאמר שייתכן שיקחו עוד חודשים עד שצה”ל ישיג שליטה בח’אן יונס. האם הצבא נערך לצאת מרצועת עזה גם ללא שליטה שם ושאלה נוספת ברשותך, דובר צה”ל, אנחנו מדווחים על עוד ועוד מקרי ירי דו”צ שזה דבר בלתי נמנע בפעילות קרקעית, אבל האם צה”ל עושה עבודה ותחקיר על מנת לצמצם מקרים שכאלה?

ת: כל אירוע מבצעי אנחנו מתחקרים אותו. היום הייתי עם הרמטכ”ל בפיקוד הדרום. הרמטכ”ל הלך לשטח לנהל את הלחימה. הציגו לו תוכניות קדימה. אגב, כל יום אנחנו גם מתאימים את התוכנית. הוא עבר על האירועים המבצעיים שהיו על מנת לראות אם יש דברים שאנחנו צריכים לשנות בשטח ובוודאי שהיו כאלה. נתנו הנחיות לאור מה שלמדנו שהאויב עשה ועשינו פעולות על מנת להקטין את הפגיעה בכוחותינו. אנחנו עושים את זה כל יום, זאת החובה שלנו קודם כל לביטחון כוחותינו.

לגבי הוול סטריט ג’ורנל, לא עקבתי אחרי הציטוט הזה, אבל לפרק את חמאס, לקחת את ח’אן יונס ומעוזי חמאס הנוספים בדרום זה לוקח זמן. אנחנו נחושים לעשות את זה, אנחנו ערוכים לעשות את זה. בנינו תוכנית בשלבים לעשות את זה. בשביל לפרק את חמאס, צריך לפרק את את מעוזי חמאס, צריך להרוג את המנהיגים שלו וצריך לקחת לו את היכולות הצבאיות כדי שלא יהיה עוד 7 באוקטובר, לא בדרום ולא במקומות אחרים.

ש: הידיעה שפורסמה היום בכאן חדשות של אסף פוזיילוב על מח”ט ומג”ד בגולני שאסרו על לוחמים בזמן ההפוגה, בזמן החופשה שלהם, לבקר משפחות שכולות של אחיהם לנשק, איך צה”ל מתכוון לטפל בנושא הזה.

ת: קודם כל אני רוצה להגיד, אין שום איסור כזה. לוחמים יוצאים להתרעננות, חלק מהלוחמים גם היו בהלוויות של חברים שלהם לנשק. אני הייתי רק בהלוויה אחת של גל אייזנקוט ז”ל, היו שם לוחמים שלו שהגיעו מהשטח להלוויה. אם אנחנו יכולים אנחנו מאפשרים ללוחמים להיות בהלוויה וללוות את המשפחה, אין שום איסור כזה. אם הייתה אי הבנה או שגיעה אנחנו נדאג שהיא תתוקן, אין שום דבר כזה. בוודאי משפחות שכולות, נופלים, זה דבר מקודש, ורעים לנשק ואחים לנשק זה דבר שצריך. אנחנו הראשונים שנרצה לאשר אותו על מנת ללוות את המשפחות.

תודה רבה, ערב טוב.

דובר צה"ל עדכונים

לא רק סרטון דובר צה”ל

עקבו אחרינו באינסטגרם ותכירו את עמוד ההסברה הפעיל ביותר בימי המלחמה >>>

לקבוצת הפייסבוק מארחים את תושבי הדרום >>>

להנחיות פיקוד העורף לחץ כאן >>>

מלחמת חרבות ברזל 2023: עדכונים בעקבות האירועים הביטחוניים >>>

לתרומות דם בזמן מלחמת חרבות ברזל >>>

המקומות המציעים עזרה תרומות לתושבי הדרום ולחיילי צה”ל >>>

הנחיות פיקוד העורף בזמן אזעקה >>>

הוראות פיקוד העורף במקרה של התרעה על חדירת מחבלים >>>

תדר גל שקט בשבת: הפתרון ליישובים שומרי שבת בעוטף עזה >>>

חמאס = דאעש: פרוייקט הסברה מיוחד של Visit2israel ברחבי העולם >>>

טיסות חילוץ לישראל במלחמת חרבות ברזל: רשימה מתעדכנת מדי יום >>>

מתנדבים בזמן ימי המלחמה: חדר המבצעים של ישראל זקוק לכם >>>

זכויות עובדים במלחמה: כל מה שצריך לדעת בזמן מלחמת חרבות ברזל >>>

מענק מילואים: כל מה שצריך לדעת בזמן מלחמת חרבות ברזל >>>

קבוצות וואטסאפ בימי המלחמה: היכן להתעדכן בזמן מלחמת חרבות ברזל? >>>

פיצוי עוטף עזה: כמה כסף מגיע למפונים בזמן מלחמת חרבות ברזל? >>>

עסקים בעוטף עזה: שאלות ותשובות במהלך מלחמת חרבות ברזל >>>

עזרה בזמן המלחמה: שאלות ותשובות לפגועים פיזית או נפשית >>>

מס רכוש בחרבות ברזל: כל המידע עבור מי שרכושו נפגע במהלך המלחמה >>>

ביטול טיסה בגלל מלחמה: כל מה שצריך לדעת בזמן מלחמת חרבות ברזל >>>

מסעדות פתוחות בימי מלחמת חרבות ברזל >>>

התנדבות בחקלאות: כאן תוכלו לתרום במלחמת חרבות ברזל >>>

כתבות נוספות

ריצת האנדרטאות בגולן 2024
“ריצת האנדרטאות” בגולן 2024: כל הפרטים לקראת הריצה
לכתבה המלאה
261
0
5.0
אתגר מצדה
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה באזור הדרום
לכתבה המלאה
331
0
5.0
סיור סליחות 2023 ירושלים
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה בירושלים
לכתבה המלאה
342
0
5.0
אטרקציות בסוכות במרכז 2023
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה באזור המרכז
לכתבה המלאה
387
0
5.0
2+
3+
2+

תגובות קהילה (0)
אין עדיין תגובות לכתבה
רוצה להיות הראשון שמשתף את החוויה שלו?
התחבר כדי להגיב >

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה