fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות

גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים

מצדה, צולם ע”י @itsyamyi
מצדה, צולם ע”י @itsyamyi
גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
3.7K
2
5.0
3.7K
2
5.0

עוד בטרם קום המדינה, מצדה הייתה מוקד עליה לרגל, פופולרי מאוד, בקרב תנועות נוער וקבוצות שונות. גם היום, קבוצות גדולות של אנשים פוקדות את האזור ויוצאות לטייל בו. רוצים לדעת למה ולהכיר את האטרקציות במצדה? המשיכו לקרוא

נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
פרטים נוספים
שעות פתיחה: א'-ה' 8:00-16:00
שישי וערבי חג: 8:00-15:00
חיפוש בווייז: גן לאומי מצדה
מסלולים - שביל הנחש: זמן טיפוס לפסגה אורך כשעה, דרגת קושי גבוהה
שביל הסוללה: זמן הטיפוס לפסגה כחצי שעה, דרגת קושי בינונית

מצדה שימשה בתור מבצרו המלכותי של המלך הורדוס ובתור המוצב האחרון של הקנאים, לאורך תקופת המרד הגדול נגד הרומאים בין השנים 66-73 לספירה. כיום, קבוצות גדולות של אנשים פוקדות את האזור ויוצאות לטייל בו.

ארגון החינוך והתרבות של האו”ם הכריז על מצדה בתור “אתר מורשת בינלאומי”. בשטח האתר, ניתן למצוא שרידים ארכיאולוגיים רבים השייכים לתקופתו של המלך הורדוס, לרבות: בתי מרחץ, מחסנים, ארמונות ומפעל המשמש לאגירת מים. כמו כן, ניתן למצוא שרידים גם מתקופת הקנאים, הכוללים מבנים שונים בהם עשו הקנאים שימוש, על מנת לשמור על המקום, וגם מערכת המצור הרומית, אשר השתמרה בצורה יוצאת דופן. 

מעבר לממצאים ייחודיים אלו, תוכלו להנות גם מנוף עוצר נשימה וסיפורים היסטוריים מרתקים. לאורך ההיסטוריה, מצדה שימשה כסמל הנצחה ללחימה ולעמידה של היהודים כנגד כובשים זרים. אז מה אתם אומרים, שנתחיל?

מצדה

photo by avinoam michaeli, מתוך אתר פיקיויקי

 

מוזיאון מצדה

מוזיאון מצדה הוקם לזכרו של יגאל ידין. במסגרת סיור במוזיאון, תוכלו ליהנות מחוויה מעשירה ומעניינת, המשלבת בין ממצאים ארכיאולוגיים, סיפורים היסטוריים, הסברים קוליים וגם מופע תיאטרון. 

כמו כן, במהלך הסיור תוכלו לראות מגוון רחב של פריטים עתיקים, אשר התגלו במסגרת חפירות ארכיאולוגיות, שנערכו במצדה לאורך השנים 1963-1965. באותן שנים, כל החפירות הארכיאולוגיות אשר בוצעו באתר, נוהלו על ידי יגאל ידין, זו גם הסיבה לכך שהמוזיאון הוקם לזכרו.

ממצאי החקירות מוצגים דרך חלונות מוארים, לאורכן של תשע סצנות תיאטרליות שונות המביאות לידי ביטוי את הנושאים הבולטים ביותר של סיפור מצדה: המלך הורדוס, הצבא הרומי והמורדים. כלל הפריטים במוזיאון מוצגים על גבי רקע ייחודי של קירות המוזיאון. כמו כן, המרצפות המיוחדות בחלל המוזיאון, ושאר האלמנטים השונים, הופכים את החוויה ליוצאת דופן. 

כבר יצא לכם להכיר את אתגר מצדה? בואו לגלות את הצד שלא הכרתם בגן הלאומי המוכר ותתכוננו ליהנות >>>

מצדה

מוזיאון מצדה, israel zeller, מתוך אתר פיקיויקי

 

שחזור הסיפור ההיסטורי

מטרת הסצנות השונות במהלך הסיור, היא שחזור סיפור מצדה באמצעות שילוב בין הפריטים השונים במוזיאון לבין התפאורה הייחודית הקיימת בו. לצד חוויה וויזואלית ייחודית זו, המבקרים נהנים מליווי קולי לאורך כל הסיור, באמצעות אוזניות אשר ניתנות טרם תחילתו, ובהן נשמעים הסברים על חלקים שונים בתערוכה. 

אין ספק כי הסיור במוזיאון מצדה יוצר חיבור עמוק בין המבקרים לבין הסיפור ההיסטורי אגדי של המקום. חלק גדול מן המוצגים במוזיאון נשמרו בדיוק כפי שהיו בעבר, דבר שמחזק עוד יותר את החיבור שנוצר למקום.

הסיור במוזיאון מתחיל במפגש עם ההיסטוריון הנודע בגנו בעיר רומא. בהמשך המבקרים חוזרים בזמן ועוצרים במספר נקודות שונות במהלך ההיסטוריה, כמו: תקופת שלטונו של המלך הורדוס אשר בנה את מצדה, המרד הגדול של היהודים נגד הרומאים, המצור הרומי וגם נפילתה של מצדה. הנקודה האחרונה בה יעברו המבקרים במהלך הסיור במוזיאון, מוקדשת כל כולה לזכרו של פרופסור יגאל ידין, שהיה אחראי על חקר מצדה.  

מצדה

מצדה, צולם ע”י זיו כץ

 

מופע אור קולי מצדה

לאחר שקיעת השמש, כשכבר מחשיך מעט, תוכלו להנות ממופע אור-קולי ייחודי במצדה. המופע מחזיר את הצופים לשנת 73 לפני הספירה, התקופה בה האימפריה הרומית כבשה והחריבה את כל ירושלים, ואלף יהודים נותרו נצורים במצודה שניצבה על הר מצדה באותו זמן. 

כחלק מהמופע, הצופים ילוו את הלגיון הרומי במהלך המצור על מצדה, יצפו ברגעי פריצת החומות ויוכלו ללמוד לעומק על החיים בתקופת היישוב היהודי במצדה. כל הרגעים ההיסטוריים הללו, מוקרנים במהלך המופע האור-קולי על גבי צלעו המערבית של הר מצדה. 

במסגרת המופע נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת במיוחד, תוך שילוב של אפקטי תאורה ייחודים. את הפסקול הייחודי של המופע כתב היוצר הנודע שלמה גרוניך. המופע מתקיים בליווי זמרים, נגנים, שחקנים וניצבים, כל אלה עובדים בשיתוף פעולה יוצא דופן על מנת להפיח חיים בסיפור ההיסטורי האגדי של הר מצדה. 

בנוסף, במתחם בו מתקיים המופע ישנו גם אזור בו מוצגים ממצאים ארכיאולוגיים, אשר התגלו במהלך חפירות במקום, ושתי עמדות שמע המספקות מידע על המצור הרומי ועל המלך הורדוס. 

מצדה

אור קולי מצדה, קרדיט: avinoam michaeli, מתוך אתר פיקיויקי

 

איך מגיעים למצדה

להלן מספר אפשרויות לדרכי הגעה לאתר: 

  • הגעה מירושלים לכל הבאים מירושלים, יש לנסוע לכיוון ירושלים על כביש 1 עד הגעה לכניסת העיר, לאחר מכן, יש להמשיך לכיוון ים המלח תוך מעקב אחר השלטים. 

לאחר שתעברו את צומת הגבעה הצרפתית, יהיה עליכם לנסוע ישר במשך 30 קילומטר עם הירידות לכיוון ים המלח. כאשר תגיעו לצומת הלידו, פנו דרומה והמשיכו בנסיעה עד הגעה למצדה. 

  • הגעה מערד לכניסה הראשיתיש לנסוע דרומה לכיוון באר שבע עד שמגיעים לצומת להבים. לאחר מכן, יהיה עליכם לפנות מזרחה, לעלות על כביש 31 ולנסוע בו כמה עשרות קילומטרים עד שתגיעו לצומת זוהר.
    עם ההגעה לצומת זוהר, יהיה עליכם לפנות צפונה ולהמשיך בנסיעה של כ-20 קילומטר עד אשר תבחינו בסימונים המכוונים למצדה. יש אפשרות לעלות למצדה ברכבל דרך הכניסה הראשית, אופציה נוספת, היא לעלות בשביל הנחש – הליכה בשביל הנחש אורכת כ-45 דקות בערך. 
  • הגעה מערד לכניסה המערביתהכניסה המערבית למצדה היא גם הכניסה לאתר החיזיון האור-קולי, וניתן להגיע אליה מכיוון ערד. כיום קיים כביש מיוחד היורד מהעיר ערד עד הכניסה המערבית למצדה ים המלח. 
  • עם ההגעה לכניסה לערד, תוכלו לראות שלטים אשר יכוונו אתכם לאורך כל הדרך, עד הגעה לכניסה המערבית. חשוב לציין, דרך כניסה זו קיימת אפשרות עלייה אחת למצדה, והיא באמצעות הליכה בסוללה, שאורכה כ-20 דקות בממוצע.

photo by avinoam michaeli, מתוך אתר פיקיויקי

טיול בחווארי מצדה

מתחשק לכם לעשות טיול קליל עם נוף עוצר נשימה? מסלול בחווארי מצדה יהיה מושלם עבורכם! תוכלו לראות את “חווארי הלשון” – תצורה גיאולוגית, המכונה “חבורת ים המלח”, על ידי הגיאולוגים. מדובר בשרידים מרהיבים וייחודיים מימי קדם. 

אפשרויות לינה: חניון לילה מצדה מערב.

אם אתם מחפשים אפשרויות לינה במצדה, חניון מצדה יכול להיות רלוונטי עבורכם. מדובר במתחם קמפינג מסודר המיועד ללינה ליחידים, זוגות, משפחות וקבוצות, באוהלים פרטיים או באוהלי החניון. 

 

סינגל ערד מצדה: המסלול המרהיב לרוכבי אופניים

מסלול מדברי מרהיב לרוכבי אופניים, אשר מתחיל במצפה יואב בערד, ומסתיים לאחר 35 קילומטרים במצדה. תוכלו לתכנן את המסלול כטיול זריחה במצדה ולרכב בהתאם לשעות הזריחה. 

אם הגעתם עד למצדה, לא תקפצו גם שמורת עין גדי? כל האטרקציות באזור נמצאות כאן >>>

מצדה, צילום: שלומי שטרית, מתוך אתר פיקיויקי

כתבות נוספות

יקבים מומלצים ברמת הגולן
להתפעל מהנוף וללגום: 5 יקבים מומלצים ברמת הגולן
לכתבה המלאה
272
0
5.0
אטרקציות בזכרון יעקב
לילדים, זוגות ולמשפחות: אטרקציות בזכרון יעקב שאסור לפספס
לכתבה המלאה
280
0
5.0
פיצרייה בר 180
כעת אתם לא חייבים רק להזמין: פיצרייה בר 180 פתח מקום ישיבה חדש
לכתבה המלאה
280
0
5.0
כנס אנימה 2024 בירושלים
טעם של יפן בירושלים: הארוקון 2024 – כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל
לכתבה המלאה
325
0
5.0
5+

תגובות קהילה (2)
רוצה גם לשתף את החוויה שלך?
התחבר כדי להגיב >

2 תגובות על “גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים”

Segev401
לפני שנה 1
(5/5)

מקום היסטורי ומיוחד. חובה לבקר.

Shelly22
לפני שנה 1
(5/5)

מצדה הוא מקום מדהים לבקר בו, כל פעם מחדש.

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה