fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות

שמורת עין גדי במדבר יהודה: אטרקציות, מסעדות ומקומות לינה באזור

עין גדי, צולם ע”י ד”ר יואב פלמה
עין גדי, צולם ע”י ד”ר יואב פלמה
2+
שמורת עין גדי במדבר יהודה: אטרקציות, מסעדות ומקומות לינה באזור
4.0K
2
4.5
4.0K
2
4.5

בשמורת טבע עין גדי, ים המלח, תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים שונים, אטרקציות ומסעדות מעולות. אז אם אתם מתכננים חופשה, כדאי לכם להמשיך לקרוא

נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
פרטים נוספים
הגעה: הדרך הפשוטה ביותר היא הגעה ברכב מכביש 90, כקילומטר מקיבוץ עין גדי
הכניסה בתשלום: קיימים כרטיסים מוזלים עבור סטודנטים, ילדים ואזרחים ותיקים

שמורת עין גדי היא נווה המדבר הגדול בארץ ובו מספר מפלים, מעיינות, בריכות טבעיות ומגוון רב של חיות בר, כמו: יעלים ושפני סלע. השמורה עצמה ממוקמת בצידו המזרחי של מדבר יהודה, על שפת ים המלח. הנופים והקרבה של השמורה למלונות ים המלח, הפכו אותה לאטרקציית חובה. 

לא רק שהשמורה מדהימה ביופייה, היא גם מקום מושבם של שני אתרי ארכיאולוגיה מרתקים. הראשון, הוא מקדש כלקוליתי השייך לתקופה הכלקוליתית בישראל (3150-4000 לפנה”ס), אשר זוהה כמקום פולחני עתיק.

השני, הוא בית הכנסת העתיק בעין גדי שנמצא ממש ליד השמורה. בית הכנסת קיים מהמאה השלישית לפנה”ס וניתן למצוא בו רצפת פסיפס עתיקה עוצרת נשימה. אם תבחרו במסלול השני, תוכלו לבקר גם באתר הארכאולוגי תל גורן, בו נמצאים שרידי היישוב הקדום אשר היה קיים באזור עין גדי. במאמר זה, בחרנו לפרט אודות מסלולי נחל דוד. בואו נתחיל.

מסלול לכל המשפחה: נחל דוד

 

עין גדי מסלול קצר

אורכו של המסלול הקצר אל נחל דוד, הוא כקילומטר אחד והינו מסלול מעגלי. את הטיול מתחילים במגרש החנייה של שמורת עין גדי, הנמצא על כביש 90. מסלול זה מושלם לימי הקיץ החמים, בהם הילדים וההורים יכולים לעצור להתרעננות ולהשתכשך בבריכות הנמצאות לאורך הדרך ואף לפגוש במגוון דרי השמורה הפרוותיים. יש לציין כי זה הוא המסלול הפופולרי ביותר בשמורה – למי מאיתנו המודאגים מעומס מטיילים.

עין גדי, צולם ע”י @sanii.ra – 2

עין גדי מסלול ארוך

מסלול נוסף ומעט קשה, עובר גם הוא בנחל דוד ומגיע אל המקדש הכלקוליתי ותל גורן העתיקה. זה הוא מסלול מעגלי עם תוספת – 15 דקות מנקודת סוף המסלול ועד חניון תל גורן. מומלץ מאוד לחובבי העתיקות וגם לאלו המחפשים מסלול מעט מאתגר.

מסלול נחל ערוגות: למיטיבי לכת

אורכו של מסלול זה הוא כ-2-8 קילומטרים, תלוי בכם כמובן, והוא אינו מסלול מעגלי. נקודת המוצא של הטיול היא בחניון נחל ערוגות. במהלך הדרך, תוכלו למצוא במסלול שתי בריכות שכשוך, כך שיש היכן להתרענן. עוד בנחל, תגלו את פנינת הטבע של השמורה – המפל הנסתר (האמת, אם אנחנו כותבים עליו, כנראה שהוא לא כל כך נסתר 😉 ), הזורם במהלך כל השנה ונשפך לקראת סופו לבריכה נעימה ומרעננת, שניתן לטבול בה רגליים ואפילו יותר.

מפל עין גדי, צולם ע”י @y.o.l.o.blog

 

איך מגיעים לגן לאומי עין גדי?

הדרך הפשוטה ביותר היא הגעה ברכב מכביש 90, כקילומטר מקיבוץ עין גדי. 

האם הכניסה בתשלום?

כן. שמורת עין גדי נמצאת תחת חסותה של רשות הטבע והגנים ועל כן, ביקור בשמורה כרוך בתשלום. חשוב לציין כי קיימים כרטיסים מוזלים עבור סטודנטים, ילדים ואזרחים ותיקים. 

מקומות לינה בעין גדי

  • בית ספר שדה עין גדי – שוכן במדבר יהודה ומציע חדרי לינה באזור, הכוללים: מיזוג, פינת קפה, אינטרנט חופשי ושירותים צמודים. מקום מושלם למטיילים במדבר יהודה ואזור ים המלח. המעיינות והנחלים הזורמים סביבו, הפכו אותו לשם דבר בקרב משפחות מטיילות ומיטיבי לכת. 
  • חניוני קמפינג בעין גדי – אם אתם מחפשים קמפינג באזור ים המלח, “חאן משק מן” הוא במיוחד בשבילכם. מוזמנים להנות מחוויית אירוח מיוחדת במינה, החאן מציע אוהל בדואי לקבוצות של עד 25 אנשים. תוכלו להנות משקט מדברי אינסופי ואפילו לצאת לפעילות חקלאית במרעה.
  • מלונות עין גדי – בנוסף לבית ספר שדה עין גדי, תוכלו לחפש חדר במלון עין גדי או בשורת המלונות הנמצאים לאורך רצועת החוף של ים המלח. 
  • אכסניית עין גדי – אפשרות לינה נוספת בעין גדי, היא אכסניית “אנ”א עין גדי”, ובה 85 חדרי אירוח, הכוללים: מקרר, מיזוג אוויר, פינת קפה, שירותים ומקלחת. החדרים מתאימים לזוגות, משפחות, יחידים וקבוצות. 

לינה בעין גדי, צולם ע”י @ariel_abas

 

האם ניתן לבקר בשמורת עין גדי בכל ימות השנה? 

כן, אך שימו לב לתנאי מזג האוויר והודעות של רשות הטבע והגנים. בנוסף, חשוב לציין כי שעות הסגירה של השמורה משתנות בהתאם לשעון חורף או קיץ. אז שנייה לפני שאתם מעמיסים את הילדים או את עצמכם לתוך האוטו, הנה כמה טיפים מאיתנו כדי לשדרג את החוויה:

  • הצטיידו בבגד ים, סנדלי הליכה במים, מגבת וזוג גרביים להחלפה.
  • חשוב תמיד להביא עמכם קרם הגנה, הרבה מים ונשנוש לדרך.
  • בימי הקיץ החמים מומלץ להגיע עם פתיחת השמורה, על מנת להגיע לבריכות לפני שיא החום וגם בשביל להקדים את כולם.
  • שימו לב שהכרטיס לגן לאומי עין גדי אינו כולל כניסה לבית הכנסת.

אז אם אתם מתכננים להתפנק ולצאת לחופשה בעין גדי, באחד ממלונות הספא של ים המלח וחשקה נפשכם בטוויסט של טבע או שאתם משפחה שמחפשת מקור מים שהוא אינו הקאנטרי הקרוב לביתה – עין גדי מחכה לכם! 

עין גדי, צילום: שלומי קקון, מתוך אתר פיקיויקי

אטרקציות בעין גדי

1. חמי עין גדי ים המלח – מרכז הספא הראשון שנפתח בישראל. כיום, מציע המקום מגוון טיפולי בריאות המשלבים מים חמים מן המעיינות, שנמצאו כחיוניים ביותר לעורנו בשל הריכוז הגבוה של גופרית אותו הם מכילים.

במרכז ישנן שש בריכות שונות, היצע רחב של טיפולים, כמו: טיפולי פילינג, בוץ ועוד. במקום ישנה גישה ישירה לים המלח ובעונה החמה, בריכת שחייה עומדת לרשות המבקרים. עם בנייתו, אי שם במהלך שנות ה-80, היה המקום ממש חלק מים המלח. בשל נסיגה משמעותית של השטח, התרחק מן המרכז ביותר מקילומטר וחצי. על מנת לגשר על המרחק מציע המקום הסעות אל החוף.

עין גדי, צולם ע”י @tamir.avraham.photography @eran.azran

2. חוף עין גדי ולינה בחוף עין גדי – החוף ממוקם בלב ים המלח בסמוך לקיבוץ עין גדי. הכניסה לחוף היא ללא תשלום ולנוחות המבקרים בו, קיים חניון נוח וגדול לרכבים. במקום ישנה מסעדה וקיוסק.

המקום עמוס במיוחד בשבתות וחגים, בהם פוקדים את החוף (הצר יחסית) המוני מבקרים ולנוחותם, פזורות שמשיות לאורכו. לינה בחוף עין גדי אפשרית באזור חניון החוף המיועד לכך, שירותים ושימוש במקלחות אפשריים בתוספת תשלום סמלי. 

בשל היווצרות בולענים במקום, מומלץ להתעדכן לפני ההגעה על מנת לוודא כי המקום פעיל. בקרבת החוף קיימות אופציות שונות ללינה, ביניהן: חאנים ואתרי קמפינג מסודרים. יש המציעים לינה בבקתות ואוהלים הקיימים במקום, ויש המייעדים שטח בו המבקרים רשאים להקים את האוהל הפרטי שלהם.

3. גן בוטני עין גדי – הגן פעיל בכל ימות השבוע, החל מהשעה 09:00 בבוקר ועד לשעות הצהריים. ניתן לסייר בו באופן עצמאי או במסגרת סיורים מודרכים המוצעים במקום. הגן מלא בצמחים וסיפורים ייחודיים אודותיהם, פינות חמד מיוחדות, עצים, צמחי מרפא ותבלין ואף בישום. 

חלוצי קיבוץ עין גדי עמלו רבות על גידולם של מינים שונים של צמחים ופרחים וחזונם היה השקעה וטיפוח הצומח על מנת שבעתיד, צמחיה הנותנת צל ונוף ירוק תהפוך למציאות, מה שאכן קרה. עצים, צמחים ופרחים דווקא באקלים המדברי שגשגו ופרחו. ההשקעה בזמן, משאבים וכוח אדם על מנת לטפח ולהעצים את הצומח באזור השתלמה, ואת תוצאותיה תראו בעיניכם בגן המרהיב.

עין גדי, צילום: ישראל פרקר, מתוך אתר פיקיויקי

 

4. מסעדות בעין גדי – אם אתם מחפשים אוכל ומסעדות באזור, הכירו את באובר – מסעדה חלבית המשקיפה אל עבר הנוף הקסום של קיבוץ עין גדי. שמה של המסעדה הושפע משמו של העץ הצומח באזור, באובב. סועדים במקום בערבי שישי, יוכלו ליהנות מהופעות מוסיקה מגוונות בסגנונות שונים.

מקום נוסף בו ניתן לסעוד, הוא מסעדת מלון עין גדי. הגשת הארוחה במקום היא בסגנון בופה – מזנון מגוון ועשיר המוצע לסועדים. בשעות הערב, מוגשת ארוחה בשרית ובשעות הבוקר, מורכבת מביצים (בכל אופן הכנה שתרצו), ירקות, לחמים, גבינות, קינוחים ועוד.

ארוחות הבוקר, מוגשות החל משעה 7:00 בבוקר ועד לשעה 10:00. ארוחות הערב, מוגשות החל מהשעה 18:00 ועד לשעה 20:30 ובימי שישי עד 21:30. 

5. בריכת עין גדי – עם רזומה שכולל לא מעט הכתרות כאחת הבריכות היפות ביותר בישראל, אי אפשר לטעות עם אטרקציה כזו – מדובר בבריכה אשר מכל צידיה נוף עוצר נשימה. הבריכה נמצאת באוויר הפתוח, ממוקמת בתוך מלון עין גדי ופעילה בימי הקיץ.

בשטחה ישנה בריכה נוספת המיועדת לפעוטות ובמקום פועל גם קיוסק בו ניתן לרכוש משקאות, גלידות ונשנושים. בימים גשומים הבריכה החיצונית אינה פעילה, אך ניתן, מגיל 16 ומעלה, להיכנס למתחם סינרגיה במלון, בו ישנן בריכות מקורות הפעילות גם בחורף – בריכת מים חמימים ומתוקים ובריכה נוספת, המכילה מים מלוחים הישר מים המלח, בטמפרטורה חמימה ומפנקת. 

6.המפל הנסתר עין גדי – אטרקציית חובה, מתאימה כחלק מטיול בכל עונות השנה, מלבד ימי החורף הגשומים. המפל נמצא בשמורת עין גדי והינו אחת התחנות הפופולריות ביותר לטיולים באזור.

מפל עין גדי, צולם ע”י @amichayeisner

 

בשל גובהו של המפל, לא ניתן לראות את מקור נביעת המים, מה שהעניק למפל עין גדי את כינויו כנסתר. זרימת המים חזקה, נשפכת מגובה של עשרה מטרים לתוך בריכה מעגלית אשר סביבתה מוצלת ונוחה לעצירה ומנוחה.

מי הבריכה קרים, ניתן להשתכשך בהם ולשחות בהנאה ואם ממש מתחשק לכם להתפנק, תוכלו לעמוד בדיוק תחת הנקודה בה נשפך המפל אל הבריכה ולהנות ממקלחת בלב הטבע הקסום והמדברי של שמורת עין גדי.

כתבות נוספות

פיקניק בטבע
מחפשים את הלוקיישן לפיקניק המושלם? 5 אתרי פיקניק מצפון לדרום
לכתבה המלאה
326
0
5.0
חוף דור, קרדיט: עמית וקסלר
בזריחה, בשקיעה ובכל עונה: טיול מושלם לחופשת פסח
לכתבה המלאה
382
0
5.0
מסעדות כשרות עם אווירה
לאכול בסטייל: 9 מסעדות כשרות עם אווירה
לכתבה המלאה
470
0
5.0
גן השלושה הסחנה, צולם ע"י ד"ר יואב פלמה
הסוף למנגלים: החל מיולי 2024 גן השלושה הסחנה יהפוך לגן ירוק
לכתבה המלאה
372
0
5.0
3+
4+
5+

תגובות קהילה (2)
רוצה גם לשתף את החוויה שלך?
התחבר כדי להגיב >

2 תגובות על “שמורת עין גדי במדבר יהודה: אטרקציות, מסעדות ומקומות לינה באזור”

rivka1b
לפני שנה 1
(5/5)

שמורת טבע יפה מאוד.
מסלול נחל דוד קצר, נחמד ומתאים לכולם.

Shelly22
לפני שנה 1
(4/5)

השמורה עצמה נהדרת אך לפעמים אנשים משאירים המון לכלוך וזה נורא מאכזב.

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה