fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות
אטרקציות בפארק תמנע

טבע מדברי באחד הפארקים המרשימים והגדולים בישראל: פארק תמנע

קרדיט: timurmuhametov@
קרדיט: timurmuhametov@
6+
טבע מדברי באחד הפארקים המרשימים והגדולים בישראל: פארק תמנע
1.4K
0
5.0
בשיתוף עם ״פארק תמנע״
1.4K
0
5.0

כך נראה מדבר בשיא הדרו – מסלולי טיול רגליים, טיולי שטח עם אופניים או עם ריינג’רים, אתרים גיאולוגיים מטריפים, בעלי חיים ייחודיים, סיורים מודרכים מרתקים, נופים עוצרי נשימה, זריחות ושקיעות מהאגדות, אגם ואפשרויות לינה מגוונות וחלומיות. ברוכים הבאים לפארק תמנע, המקום שיציג לכם חוויה מדברית ישראלית ברמה שעדיין לא הכרתם בארץ

נכתב על ידי: מערכת אתר visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר visit2israel

פארק תמנע המחודש הוא מסוג המקומות שאם עוד לא שמעתם עליו, כנראה שתתחילו לשמוע עליו ממש בקרוב.

מדובר באחד הפארקים הגדולים ביותר בישראל כאשר הוא מתפרש על לא פחות מכ-70,000 דונמים של אתרים גיאולוגיים יפהפיים ונופים מדבריים שנראים כמו סרט של דיסני על מדבר קסום.

אך מעבר לגודל וליופי, הייחוד של פארק תמנע בא לידי ביטוי בעושר האפשרויות והאטרקציות שבמקום. כל אחד, אבל באמת כל אחד – יוכל להרכיב לעצמו את הבילוי המושלם בפארק.

לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לחצו כאן >>>

אטרקציות בפארק תמנע

קרדיט: יעל גולדמן

אטרקציות בפארק תמנע

יש הרבה מה לעשות בפארק תמנע, כשאמרנו שכל אחד יוכל למצוא את עצמו ולהרכיב לעצמו את סוג החופשה או הטיול שמתאימים לו, התכוונו לזה. הנה רק חלק מהאטרקציות האפשריות בפארק.

מסלולים בפארק תמנע

פארק תמנע הוא קודם כל ולפני הכל אוצר טבע מופלא ונגיש. וככזה הוא מאפשר מגוון גדול המונה כ-25 מסלולי הליכה רגליים כאשר כולם משולטים ונוחים להליכה.

רוב המסלולים קלים יחסית וקצרים וייקח לכם פחות משעה לצלוח אותם, אם אתם מיטיבי לכת שמחפשים מסלולים קצת יותר מאתגרים – תוכלו למצוא גם כאלה בפארק.

המשותף לכל המסלולים האלו הוא שבכולם תוכלו לראות בדרך את אתרי הפארק המרהיבים והמפורסמים וביניהם: הפטרייה, עמודי שלמה, הקשתות, קניון הפרצופים וכמובן באגם.

דרך נוספת ליהנות ממגוון האתרים והנופים של הפארק הגדול היא השכרת אופניים, חובבי הרכיבה יוכלו למצוא גן עדן בצורת 70 ק”מ של מסלולי אופניים אותן הכשירו החברה הכלכלית של חבל אילות בשיתוף עם משרד התיירות וקרן קיימת לישראל.

פארק תמנע

קרדיט: פארק תמנע

רוב המסלולים הם ‘סינגלים’, והם נחלקים למספר רמות. ניתן להשכיר אופניים רגילים או אופניים חשמליים בתשלום במקום או להגיע עם הזוג שלכם מהבית.

כמו כן המטפסים מביננו ודאי ישמחו לדעת שיש בפארק גם כ-85 מסלולי טיפוס הפזורים בין הצוקים.

המסלולים מתארכים על מצוקי אבן החול, מה שהופך את הטיפוס לנוח ומהנה יותר בשל החיכוך עם סוג המצוק, קיימים מבין מסלולי הטיפוס מסלולים בכמה רמות קושי שונות.

מומלץ גם להגיע עם רכב פרטי למקום גם מכיוון ששטח הפארק הוא גדול וזה יכול לעזור בהתניידות בו, וגם מכיוון שליד רוב אתרי העניין בפארק ישנם מתקני חניה ומרז מבקרים מוצל.

קרדיט: פארק תמנע

עמודי שלמה, הפטריה, הקשתות ואתרים מרכזיים בפארק

פארק תמנע המיוחד מלא במקומות שהטבע פיסל, צייר ועיצב בדרך הקסומה בה רק הוא יודע ליצור, הוא השתמש במדבר ובצוקי המדבר כלוח העבודה שלו ולנו, נותר רק ליהנות מהתוצאות.

עמודי שלמה למשל הם חלק טבעי מקיר המצוק. העמודים שנקראים על שמו של שלמה המלך, אכן משרים אווירה מלכותית ועוצמתית בשל גובהם וגודלם העצום. למעשה הם נוצרו מתהליך בלייה טבעי שיצר סדקים באבן החול האדומה עד שנוצרו העמודים המרשימים.

הפטריה היא למעשה גוש סלע גדול שמונח סלע בצורת גליל צר מה שיוצר צורה של, ניחשתם נכון – פטריה. זו היא דוגמה לצורת נוף אופיינת בקרב בלייה באבני חול, אך המראה שלה הוא הכל חוץ מאופייני וגם מהווה מרכז צילום לאינסטגרם, נסו בעצמכם.

הקשתות הן פלא טבעי נוסף שישאיר אתכם פעורי פה. רוחות של אלפי שנים יצרו מעין חלונות מאבן חול, ונדמה שהטבע ניסה להגיד לנו – תראו, תסתכלו על היופי הזה ואם לא תשימו לב אני אצור לכם פה חלון, שתוכלו להביט דרכו.

אטרקציות בפארק תמנע

הפטריה פארק תמנע, צולם ע”י אפרת גבאי

סיור עששיות בפארק תמנע

בכל יום שלישי וחמישי בשעה 19:30 כאשר יורד החושך, יוצא לדרך סיור המלא באור קסום וזווית אחרת ומיוחדת להסתכל על הנוף, המדבר והחיים בכלל – סיור עששיות מופלא בפארק תמנע.

הסיור הינו מודרך כאשר מדריך מנוסה יוביל את השיירה כאשר ניסע בין אתרי הפארק המרהיבים, נעבור דרך עמודי שלמה אותם נראה בתאורה מיוחדת ושונה, נשמע הסברים וסיפורים על העולם העתיק שהתקיים בפארק ונחווה שמיים מלאי כוכבים ונוף מדברי לילי שעולה בעוצמתו אפילו על המדבר באור השמש.

משך הסיור הינו כשעתיים וחצי של כיף וריגוש בחושך המדברי.

קרדיט: פארק תמנע

אפשרויות לינה בפארק תמנע

הדרך הטובה ביותר ליהנות מפארק תמנע במלואו, להרגיש את עוצמת המדבר ולהתרגש מזריחות קסומות ומשקיעות צבעוניות – זה להישאר לישון בפארק.

מעבר לחוויה המשפחתית אותה לא אתם ולא הילדים שלכם ישכחו, תוכלו בצורה זו ליהנות ממגוון האטרקציות המלא של הפארק, ליהנות מהנוף של המדבר ושל האגם מבלי למהר, לצאת לסיורים וטיולים נוספים אותם כנראה לא הייתם מספיקים אחרת כמו למשל טיולי שקיעה מהפנטים, סיורי כוכבים מיוחדים, סיור העששיות המפורסם, סיור 12 השבטים או סתם להתעורר בשביל לראות את הזריחה המשגעת או לשבת מול האגם ולנשום את הנוף עמוק ולאט.

אטרקציות בפארק תמנע

גלמפינג לצד האגם, לחוויה מדברית אמיתית. קרדיט: פארק תמנע

בפארק תמנע אם כן, יש מגוון רחב של אפשרויות לינה שיתאים לכל אחד

קרוואן ‘קרקל’ – מתחם המונה 10 קרוואנים מפנקים, נמצא בלב הפארק והמדבר וצופה אל האגם היפהפה. כל הקרוואנים ממוזגים וכוללים מיטה זוגית, מיטת 3 קומות לילדים, פינת ישיבה שהופכת למיטה נוספת, טלוויזיה חכמה, מצעים, מגבות, חדר שירותים ומקלחון, מטבחון מצויד וכמובן – נוף חלומי לאגם, למדבר ולשמיים זרועי הכוכבים. אם כל זה לא מספיק, אז בחוץ יש גם פינת ישיבה מוצלת עם עמדת מנגל ומקרר לכל קרוואן.

אוהלי מרווה – מתחם של 5 אוהלי גלמפינג על שפת האגם – חדשים, נוחים, ממוזגים, מרווחים ומפנקים. האוהלים כוללים מיטות נוחות, שידת אחסון ולתליית בגדים, מיטת קומותיים, מקרר, מיקרוגל קומקום, מכונת קפה ועוד. הנוף הנשקף מחוף לאוהב הוא הממתק האמיתי – מדבר מופלא ושקט שאין בשום מקום אחר.

אוהלי מורינגה – מתחם של 9 אוהלי גלמפינג ייחודיים ומשגעים. האוהלים הממוזגים, מתאימים לכ-4 נפשות ויש בהם כל מה שאתם צריכים לחופשה שלכם בטבע – 2 מיטות זוגיות, מקרר, מיקרוגל, קומקום, מצעים, כריות ושמיכות. בחוץ יש גם כמובן פינה נפלאה לשבת וליהנות מהאוויר הפתוח ומהנוף המהמם.

אוהלי מורינגה החדשים, לאוהבי הפינוקים לצד החוויה האותנטית, קרדיט: פארק תמנע

חאן שיזף – חאן סגור ומקורה בעל 2 יחידות אירוח סמוכות וגדולות המתאימות בעיקר לקבוצות, ומכילות מקום ללינה של כ-15 נפשות בכל יחידת אירוח. בכל יחידה יש גם מזגן, מזרונים, פינת ישיבה, נקודות חשמל ותאורה. מוץ ליחידות תוכלו ליהנות מחצר גדולה ומוצלת ובה מקרר, משטח עבודה, פינת מנגל, שולחנות פיקניק ופינת זולה עם ספות ומזרונים.

בנוסף לאפשרויות הלינה הנ”ל, קיימת גם האפשרות להביא אוהל משלכם ולפרוס אותו בשטח המיועד לכך, או לחילופין – ניתן להגיע גם עם הקרוואן הפרטי שלכם, במידה שיש לכם, ולהחנות אותו בחניית הקרוואנים המיועדת שבפארק.

לסיכום – פארק תמנע הוא החוויה המדברית שלא תרצו לוותר עליה

רק 25 ק”מ צפונית לאילת ייקחו אתכם לאחד מהמקומות הכי מיוחדים שיש לנו במדינה. מדבר שהטבע פיסל בו כמה יצירות מרהיבות, אגם מדברי שלקוח מהאגדות, מסלולי טיול, אפשרויות לינה למתפנקים ולמתפנקים פחות, נוף חלומי ואינספור כוכבים שמגיעים מדי לילה.

חופשה בפארק תמנע היא חוויה רומנטית לזוגות, בלתי נשכחת לכל המשפחה ושונה מהחופשות הרגילות אותם כולנו כבר מכירים. לכן בפעם הבאה שבא לכם לצאת לחופשה בארץ ולגלות מקום מיוחד וקסום בטבע המדברי העוצמתי – פארק תמנע הוא המקום המדויק בשבילכם.

כל פינה כאן מרגישה כמו מעולם אחר, קרדיט: פארק תמנע

אטרקציות ומסלולים נוספים באזור פארק תמנע

רוצים לקרוא עוד על פארק תמנע ולהבין טוב יותר מה קורה במקום הקסום הזה? לפניכם מידע נוסף על הפארק אותו תוכלו לקרוא בכתבה הבאה – ‘נמצא ממש מתחת לאף שלכם: פארק תמנע – מסלולים, לינה ואטרקציות במדבר’ כמו גם בכתבה הזו בה ממליצה יעל גולדמן על הפארק – ‘יעל גולדמן ממליצה: האטרקציות הכי שוות בפארק תמנע’. ועוד הרבה כתבות והמלצות מחכות לכם באתר שלנו.

לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לחצו כאן >>>

כתבות נוספות

ריצת האנדרטאות בגולן 2024
“ריצת האנדרטאות” בגולן 2024: כל הפרטים לקראת הריצה
לכתבה המלאה
257
0
5.0
אתגר מצדה
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה באזור הדרום
לכתבה המלאה
329
0
5.0
סיור סליחות 2023 ירושלים
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה בירושלים
לכתבה המלאה
337
0
5.0
אטרקציות בסוכות במרכז 2023
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה באזור המרכז
לכתבה המלאה
382
0
5.0
2+
3+
2+

תגובות קהילה (0)
אין עדיין תגובות לכתבה
רוצה להיות הראשון שמשתף את החוויה שלו?
התחבר כדי להגיב >

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה