fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות
עצירות בדרך לאילת

נמצא ממש מתחת לאף שלכם: פארק תמנע – מסלולים, לינה ואטקרציות במדבר

פארק תמנע, צולם ע”י רוסלן בליקוב
פארק תמנע, צולם ע”י רוסלן בליקוב
נמצא ממש מתחת לאף שלכם: פארק תמנע – מסלולים, לינה ואטקרציות במדבר
12.5K
1
5.0
בשיתוף עם ״פארק תמנע״
12.5K
1
5.0

פארק תמנע הוא אחד הפארקים היפים ביותר בעולם, והוא נמצא ממש כאן מתחת לאף שלכם – עם אטרקציות המתאימות לזוגות ומשפחות, אגם יפהפה בלב המדבר ואם כל כך תאהבו (וברור שכן) תוכלו להישאר ללון במתחם ולהתעורר לזריחה היפה ביותר בעולם. אה כן, וזה הזמן הטוב ביותר לקפוץ לביקור

נכתב על ידי: ירדן כחול
נכתב על ידי: ירדן כחול
קרדיט: פארק תמנע

 

בואו תראו מה אתם מפספסים – ורק עשר דקות מאילת

זה בסדר, עד שלא ראינו בעצמנו גם אנחנו לא האמנו שהמקום המטורף הזה נמצא כאן בארץ, ושמו בישראל הוא: פארק תמנע. הפארק נמצא במרכזו של העמק האדום, בשולי הערבה והוא נחשב לאחד הפארקים הגדולים בישראל – והיפים ביותר בעולם.

הפארק פתוח למבקרים מכל הגילאים, לחופשה חווייתית או עצירת חובה בדרך ליעד שלכם – ועם ערך מוסף חינוכי: בגודל של יותר מ-70,000 דונמים (יותר גדול מתל אביב, מאמינים?) נמצאים בפארק שלל ממצאים ארכיאולוגיים וגיאולוגיים מדהימים, כמו עמודי שלמה, קשתות ופטרייה ענקית, נופים שיזכירו לכם את מאדים, מסלולי טיול רגלי וכאלו לאופניים, מסלולי רכב, מסלולי טיפוס על אבן החול, סיורים מדהימים בבוקר ובלילה, שייט באגם – ותאמינו או לא, אפילו מכרות נחושת מהעתיקים ביותר בעולם!

אין עוד מקום כזה שמשלב נוף מדברי, אטרקציות לכל המשפחה וחוויית לינה בשטח, קרדיט: פארק תמנע

 

מה עושים בפארק תמנע? מאטרקציות, לסיורי אופניים ועד טיולי שקיעה

 

סיור עששיות

הפארק המרשים מציע מגוון סיורים למשפחות וזוגות, כך לדוגמה אם אתם נמצאים בפארק בשעות הערב, או נשארים ללון בו, כדאי לכם מאוד להשתתף בסיור העששיות, הזמן בו יופיו של הפארק מתעצם אפילו עוד יותר (כן, זה אפשרי), לאור הליל והעששיות המנצנצות.

טיול שקיעה בפארק

אם אתם מחפשים חוויה רומנטית יותר, טיול שקיעה בפארק הוא אחלה פתרון עבורכם – טיול באתר הקשתות וביקור במכרות הנחושת העתיקות או מסע בזמן אל התקופה הפרעונית עם הסודות הכי כמוסים של הפארק, עם אחד ממדריכי הפארק.

יעל גולדמן בפארק תמנע

קרדיט: יעל גולדמן

סיור 12 השבטים

אם אתם מגיעים בהרכב משפחתי, סיור 12 השבטים יתאים לכם בדיוק. הסיור כולל ביקור בהעתק אחד לאחד של אוהל מועד (כן! האוהל שבני ישראל הסתובבו איתו במדבר) ומלמד איך חיו בני ישראל במדבר בתקופה העתיקה בהיסטוריה, בחוויה מדהימה שתמחיש לכם את סיפורי התנ”ך.

טיול אופניים

חובבי האופניים ימצאו בפארק תמנע גן עדן חבוי עם טיול אופניים שלא ישכחו. החברה הכלכלית של חבל אילות בשיתוף עם משרד התיירות וקרן קיימת לישראל הכשירו בפארק כ-70 ק”מ של שבילי אופניים מרהיבים, שגולת הכותרת שלהם היא “סינגל המכרות” – מסלול שנבנה על ידי רוכבים ולמען רוכבים ואשר עושה שימוש  בטכניקות בנייה ייחודיות. השביל נבנה כך שיתאים לרוכב אחד, ומכאן שמו – סינגל.

טיפוס צוקים

פארק תמנע הוא הפנינה הדרומית בעולם הטיפוס הישראלי. כ־85 מסלולי טיפוס צוקים מרהיבים ביופיים פזורים בין צוקי אבן חול, היוצרת חיכוך גבוה והופכת את הטיפוס לנוח וכיפי. אורך מסלולי הטיפוס 10-30 מטרים, וכל מטפס יכול למצוא את המסלול המתאים לכישוריו.

פארק תמנע

המקום מתעורר לחיים בלילה, קרדיט: פארק תמנע

לא רק סיורים, אלא גם הפעלות של ממש תמצאו בפארק, כך שהילדים ייהנו ויצברו חוויות בלתי נשכחות: אחת הפעילויות שמחכה לכם שם היא מילוי חול צבעוני בבקבוק שקוף, פעילות המתבצעת בסמוך לאגם היפהפה וכמובן שלוקחים הביתה את הבקבוק בסיום.

נשארו לכם עוד אנרגיות אחרי הפעילות? מושלם! תעלו על הברבור (סירת פדלים, כמובן) ותתחילו לשוט על אגם תמנע התכלכל, בלב המדבר!

פרטים נוספים
מחיר: 25 ש"ח לסירה עד 4 אנשים, ל-15 דקות (מגיל 3 ומעלה)
ימים ושעות פעילות: כל יום מ-08:30-16:00

מחפשים אטרקציה שתעלה לכם את האדרנלין? גם את זה תמצאו בפארק תמנע – מעל 100 מסלולי טיפוס מדהימים, הפזורים בין צוקי אבן חול, בטיפוס נוח וכיפי.

הפארק כמובן מאושר לטיפוס על ידי החברה להגנת הטבע והפקחים באזור – והפעילות לא פוגעת בסביבה או בבעלי החיים החופשיים.

דרך אגב, העונה הטובה ביותר לטיפוס היא ממש עכשיו (סתיו-חורף) ומה יותר מושלם מהעובדה שפארק תמנע הוא מהמקומות היחידים בארץ בהם ניתן לסיים טיפוס וללכת לישון במתחם?

קרדיט: פארק תמנע

 

לינה בפארק תמנע – לחוות את הפארק מבוקר ועד ליל

דמיינו שאתם במיטה המפנקת בקרוואן או בגלמפינג המפנק שבמתחם, ואתם פוקחים את העיניים, קרן אור מציצה דרך החלון וכל מה שאתם שומעים, או יותר נכון לא שומעים – הוא השקט המדברי.

מולכם מתגלה נוף משגע של מים צלולים, הרים אדומים וריח הקפה של הבוקר הוא רק הבונוס המתבקש.

איך ממשיכים את היום כשלא רוצים שהבוקר ייגמר? אבל מילא זה, הבעיה הכי גדולה מתחילה עוד לפני – והיא להחליט לאיזה סוג של לינה אתם מגיעים!

בפארק תמנע ישנם כמה סוגים שונים של לינה, החל מחדרי אירוח, קרוואנים משוכללים ועד לגלמפינג יוקרתי במדבר ואוהלי מורינגה, אולי בכלל חאן או אוהל משלכם למיצוי החוויה?

גלמפינג פארק תמנע

גלמפינג לצד האגם, לחוויה מדברית אמיתית. קרדיט: פארק תמנע

 

על שפת האגם: אוהלי גלמפינג לחוויה מפנקת ואותנטית

תחת שמים זרועי כוכבים ועל שפת אגם תמנע, נמצאים תשעה אוהלי גלמפינג “מורינגה” המתאימים לארבע נפשות. הגלמפינג כולל שתי מיטות זוגיות (ניתן להוסיף עוד מזרן לאדם חמישי או ילד). בנוסף במתחם תמצאו חמישה אוהלי גלמפינג חדשים שזה עתה נפתחו בפארק תמנע, אוהלי “מרווה“.

האוהלים כוללים מיטה זוגית מפנקת ומיטת קומותיים (ניתן להוסיף מזרן נוסף) וריהוט לאחסון. כל אוהלי הגלמפינג כוללים בין היתר: מזגן, מקרר, מיקרוגל, קומקום, מצעים, כריות ושמיכות, נקודות חשמל ותאורה.

מחוץ לאוהל שלכם תמצאו פינה מושלמת לפיקניק עם שולחנות ישיבה מול נוף שאין שני לו בארץ! מה שמיוחד כל כך באוהלי הגלמפינג היכולת לחוות את הטבע בצורה נוחה ונעימה.

אוהלי מורינגה החדשים, לאוהבי הפינוקים לצד החוויה האותנטית, קרדיט: פארק תמנע

 

לישון על גלגלים: חוויית לינה בקרוואן מול הנוף הכי מרהיב במדבר

אל מול האגם בלב נופיו המרהיבים והפראיים של הפארק מצאנו בנוסף להכול, גם מתחם  של 10 קרוואנים מהודרים וממוזגים. כולם מכילים מיטה זוגית, מיטת שלוש קומות לילדים עד גיל 10, פינה ישיבה שהופכת למיטה נוספת, טלוויזיה חכמה, חדר שירותים ומקלחון, מטבחון מלא בכל מה שצריך לחופשה בטבע – אפילו מכונת אספרסו, וחלון בשביל להכניס קצת מהיופי המטורף שמחכה בחוץ!

נראה כי הם חשבו על הכול, על הפרטים הכי קטנים. כך לדוגמה, בחצר הקרוואן תמצאו פינת ישיבה מוצלת, מקרר ועמדת מנגל, בשביל למקסם את חוויית הטבע, עם נוחות אמיתית.

לעוד סוגי לינה והזמנות, היכנסו לאתר פארק תמנע וקבלו 5% הנחה במעמד הקופה >>

הפטרייה פארק תמנע

אל תפספסו את הפטרייה הגדולה, קרדיט: פארק תמנע

 

מה עוד במתחם? אינסוף של חוויות בפארק תמנע

מתי בפעם האחרונה אכלתם במסעדה הממוקמת בתוך המדבר, לצד אגם תכלת מהפנט? בתוך מבנה אבן מקומית המשקיף על האגם נמצאת מסעדת תמנע, שמגישה אוכל צמחוני וחלבי כשר.

כך שאם אתם לא בקטע של להכין את ארוחת הבוקר בעצמכם, תמיד תוכלו לאכול במבנה המסעדה, או בפינות הפיקניק סביב האגם.

המתחם מסביב לאגם לא נתפס, קרדיט: פארק תמנע

עדכון

בשנים האחרונות נעשה ברחבי פארק תמנע שדרוג של תאורת החוץ במסגרת מיזם טבע־ביז המשותף לחברה להגנת הטבע, למשרד להגנת הסביבה ולפארק תמנע. מטרת העל של המיזם להטמיע שיקולים של מגוון ביולוגי בפעולתן של חברות בשלל מגזרים.

פארק תמנע הוא החלוץ בהטמעת שיקולים כאלה במגזר אתרי תיירות בשטחים פתוחים, והתאורה במבואת הפארק הותאמה לסטנדרט סביבתי כבר לפני שנתיים. במסגרת המיזם נעשה תכנון מדוקדק של התאורה בשלושה אתרים בפארק.

התכנון המחודש הוביל לחיסכון אנרגטי של 90% לעומת התאורה המזהמת הקודמת, למניעת סנוור של המבקרים ולצמצום דרמטי של זיהום האור למינימום האפשרי: מניעה של הארת הרקיע, מניעה של הארת שטחים לא מבוקשים להארה ומעבר לגוון תאורה בטוח אקולוגית.

פרטים נוספים
שעות פתיחת המסעדה: בכל יום בין 08:00-16:00

אמנם עכשיו זו העונה הכי טובה להגיע לפארק תמנע, בשל מזג האוויר הקריר המתאים לזה של המדבר, אך אם אתם מתכננים להגיע בחודשי הקיץ – מצאנו לכם את האטרקציה המתאימה גם לעונה זו: TIMNA ROAD TRIP.

לעומת פארקים אחרים, בפארק תמנע תמצאו תשתיות מסודרות, כבישים ושבילי עפר המאפשרים לכם להתנייד בצורה נוחה ברכב הממוזג, לכל נקודות העניין המיוחדות בפארק.

תמנע רוד טריפ הוא מסלול טיול מושלם באמצעותו תוכלו לראות את כל המקומות הכי מיוחדים בפארק: התחילו במרכז המבקרים, שם תלמדו על קצת יותר על תמנע, המשיכו לגבעת הבורג, משם לפטרייה, הקשתות, המרכבות, עמודי שלמה, הספינקס ותקנחו באגם תמנע המרהיב.

כל אחד ממקומות אלו הוא מיוחד בפני עצמו – כך לדוגמה, הספינקס שנקרא על שם הספינקס המרשים במצרים. רק שהסלע שבפארק תמנע אינו מעשה אדם, אלא יצר של כוחות הבליה הטבעיים על סלע אבן החול.

פארק תמנע

כל פינה כאן מרגישה כמו מעולם אחר, קרדיט: פארק תמנע

כתבות נוספות

פיקניק בטבע
מחפשים את הלוקיישן לפיקניק המושלם? 5 אתרי פיקניק מצפון לדרום
לכתבה המלאה
394
0
5.0
חוף דור, קרדיט: עמית וקסלר
בזריחה, בשקיעה ובכל עונה: טיול מושלם לחופשת פסח
לכתבה המלאה
1.5K
0
5.0
מסעדות כשרות עם אווירה
לאכול בסטייל: 9 מסעדות כשרות עם אווירה
לכתבה המלאה
561
0
5.0
גן השלושה הסחנה, צולם ע"י ד"ר יואב פלמה
הסוף למנגלים: החל מיולי 2024 גן השלושה הסחנה יהפוך לגן ירוק
לכתבה המלאה
413
0
5.0
3+
4+
5+

תגובות קהילה (1)
רוצה גם לשתף את החוויה שלך?
התחבר כדי להגיב >

תגובה אחת על “נמצא ממש מתחת לאף שלכם: פארק תמנע – מסלולים, לינה ואטקרציות במדבר”

Asaf
לפני שנה 1
(5/5)

אחד המקומות הכי מיוחדים בארץ.

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה