fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות

מקומות יפים בצפון: 6 המלצות לטיולים הכי כיפיים

מפל סער, צילום: זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי
מפל סער, צילום: זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי
מקומות יפים בצפון: 6 המלצות לטיולים הכי כיפיים
6.2K
2
5.0
6.2K
2
5.0

הצפון לרוב מעלה בנו אסוציאציות של ירוק בעיניים, מים זורמים ומזג אוויר נעים, אך יש כל כך הרבה מקומות יפים בצפון שהם הרבה מעבר לכך. לטייל בצפון זה להגיע לעולם אחר – איטי ומרגש יותר

נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel

היסטוריה, תרבות וקולינריה יושבים יחד לשולחן ומגישים את הסיפור שלהם בין הרים ואדיות, נחלים ומפלים, חוות ומשקים, בחסות יופי צפוני שאין כמותו.

אם אתם מסתפקים בחופשה משפחתית צפונה אחת לשנה, דעו לכם שאתם מפספסים מקומות רבים ויפים בצפון הארץ, שרק מי ששם פעמיו ומטייל לאורכו ולרוחבו, יכול לחזות בפלא ובתגליות המרהיבות שהוא טומן בחובו.

העונה הקרובה מושלמת לטיולים בצפון ובמיוחד ברמת הגולן. הטמפרטורות צונחות ומסלולי הטיול הופכים נגישים ונעימים יותר, מאשר בחודשי הקיץ בהם כולם מסתתרים מן השמש בצהרי היום. הפריחה מתעוררת והמים גועשים, הטבע הצפוני קורא למשפחות, זוגות ויחידים להגיע לבקר!

ואם אתם יותר בעניין של טיול ג’יפים באזור הצפון, לחצו כאן וקבלו הנחה מיוחדת >>>

מחפשים מקומות יפים בצפון?  הרשימה הבאה במיוחד בשבילכם

 

1. מפל סער 

מפל סער הוא נקודת סיום של מסלול רגלי, אך ניתן להגיע אליו גם בלי ההליכה המלאה במסלול, על מנת לחזות ביופי המרהיב ואולי ליהנות מעצירת קפה ולנצור את הרגע. מפל סער, מורכב משלושה מפלים קטנים, הנשפכים האחד על השני ויוצרים תחתם בריכה קסומה ויפיפייה, אשר ניתן להגיע אליה דרך השביל המסומן. 

המקום נגיש ותוכלו למצוא בו נקודה נוחה ונעימה לפריסת מחצלת והרתחת מים לקפה או תה. הירידה לבריכה והמסלול אינם נגישים. זוהי נקודה מקסימה ומלהיבה שניתן לעצור בה בדרך לטיול או בדרך למקומות נוספים, והיא רק טעימה מכל מה שיש לנחל סער להציע.

מפל סער, צילום: עוזי פז, מתוך אתר פיקיויקי

2. מצפה אופיר 

מצפה אופיר הוא אחד המצפים המוכרים ביותר בצפון, אבל למקרה שלא שמעתם עליו, בשביל זה אנחנו כאן. אמנם לא קשה למצוא מקומות יפים לפיקניק בצפון, אך מצפה אופיר הוא בין היפים ביותר. הוא הוקם לזכרו של אופיר ג’יפ, על ידי אביו, תושב גבעת יואב ונחשב לפנינת נוף ייחודית מכל צדדיו.

מצפה אופיר משקיף לכנרת, הרי חרמון, לבנון והעמקים. במקום פינות ישיבה רבות תחת עצי זית עצומים, כל שנותר הוא להצטייד במחצלת, בקבוק יין ומעט פירות בשביל דייט מושלם. 

מהמצפה ניתן לצאת גם למסלול רגלי אל עבר בני יהודה וקיבוץ עין גב, המתאים גם לטיולים חורפיים, ולמרות שהוא תלול, הוא אינו ארוך מאוד וכולו מקושט בנופה המיוחד של הכנרת.

מצפה אופיר, קרדיט: עודד פרגאי, מתוך אתר פיקיויקי

3. הר שיפון

איך נשמע לכם הר ירוק, גבוה ועוצמתי, אשר מצידו האחד נשקפת הכנרת ומצידו השני הרי החרמון? במיקום גבוה ברשימת ‘מקומות יפים לפיקניק בצפון’, ניצב איתן הר שיפון המרשים – הר געש רדום שכל זריחה עליו היא סיפור אהבה עם הטבע. 

העלייה לפסגת ההר יכולה להתבצע באמצעות רכב או רגלית, אך מומלץ לנקוט במשנה זהירות בשל תנאי הדרך, שאינם מתאימים לכל סוגי הרכבים. 

בפסגת ההר, הידועה גם כמקום בו מתקיימים טקסים של יחידות קרביות בצה”ל, קיים אמפיתיאטרון אשר מנציח את חטיבת המילואים 679, תוך שהוא משקיף על גזרת הלחימה שלה מול סוריה במלחמת יום כיפור. 

התקופה היפה ביותר לבקר על ההר היא בחודשי החורף כאשר כולו ירוק, אך יש להיות זהירים בשל רוחות חזקות אשר נושבות בפסגה בתקופה זו.

הר שיפון, קרדיט: דר’ אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

4. שמורת הבטיחה (מג’רסה) 

הלגונות המתוקות של שמורת הבטיחה, יוצרות בית גידול פורה ועצום לצורות חיים ייחודיות מן החי ומן הצומח, הודות לנחלי הכנרת המתנקזים אליה ונעים לאיטם. נחל הזאכי, נהר הירדן ונחל דליות, כולם משלבים פעולה ליצירת אזור המספק לנו נקודות רבות ויפות לפיקניק בצפון הארץ. 

עמק הבטיחה רצוף אזורי ישיבה לאורך המים אשר ניתן לטייל סביבן, לדוג בהן וללון באוהלים. מיד אחרי גשר אריק, ניתן לפנות לשבילי כורכר בין מטעים חקלאיים של מנגו ואבוקדו בתוך השמורה, להלך בעמק שנקרא גם ‘בית צידה’ ואולי אפילו לראות חזיר בר משוטט לאיטו בתוך החורש. 

האזור הוכרז כשמורה על מנת לאפשר הגנה ושמירה על החי והצומח המיוחדים שישנם במקום והוא מפוקח על ידי רשות הטבע והגנים.

זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי

5. עין כמונים

אם חשקה נפשכם לתכנן יום רומנטי מלא בנקודות יפות לזוגות בצפון, הסירו דאגה מליבכם. יש מקומות רבים ויפים בצפון המתאימים לזוגות ומציעים חווית נוף ואווירה נפלאים. אחד מן המקומות הללו, הוא משק עין כמונים של משפחת אוברוצקי, הנקרא כך בהשראת ספרו של אפרים קישון – ‘השועל בלול התרנגולות’.

המשק מגדל עיזים, המטיילות חופשי ברחבי הטבע, ומייצר גבינות בוטיק בטעמים וסגנונות נפלאים. גולת הכותרת היא האירוח שהמשק מציע לאורחיו בדמות ארוחות בוקר מפנקות וטעימת יינות ממיטב היקבים בארץ. ברקע מסתובבים טווסים מרשימים וניתן ליהנות מארוחה עשירה ומפנקת בתוך פינת טבע קסומה. ואם אתם חובבי גבינות, בוודאי תשמחו גם לדעת שישנה חנות לרכישת תוצרי המקום הביתה.

6. שמורת טבע יהודייה

ברכת משושים, צילום: אריה טננבאום, מתוך אתר פיקיויקי

 

שמורת יהודייה היא הגדולה ביותר מבין שמורות הטבע של הגולן. היא הוכרזה כשמורה, מאחר והיא מהווה בית גידול עצום לבעלי חיים, לרבות יונקים גדולים ועופות דורסים – מיטב החי שניתן לפגוש בצפון הארץ.

יער יהודייה, המקושט עצי אלון, נמצא בין קצרין לכנרת, ולאורכו חוצים הנחלים היפים באזור – נחל זוויתן, נחל משושים ונחל יהודייה. ייחודיות השמורה היא התופעות הגיאולוגיות המיוחדות שהיא מרכזת, כמו גם היותה אגן ההיקוות של הכנרת.

אחת הנקודות היפות והמופלאות ביותר בשמורה, היא בריכת יהודייה, אשר ניתן להגיע אליה דרך המסלול הקצר באתר רשות הטבע והגנים. הליכה קצרה תוביל אתכם לירידה אל הבריכה, שאותה ממלא מפל מרהיב ביופיו. זרימת המפל נמשכת לאורך הנחל כולו, אך הרחצה מותרת בבריכה בלבד. 

זו היא אחת מפניני היופי של רמת הגולן וכל המחפשים מקומות יפים בצפון עבור זוגות, ימצאו את ליבם פועם בהתרגשות מהטבע היפיפה והרומנטי ביהודייה.

צולם ע”י טל חנוכי

כתבות נוספות

מלון חדש במרינה בהרצליה
על קו המרינה בהרצליה: אושרה תכנית להקמת מלון יוקרה נוסף
לכתבה המלאה
271
0
5.0
מסיבות פסח 2024
מסיבות פסח 2024: הרשימה המלאה ורכישת כרטיסים
לכתבה המלאה
358
0
5.0
פארק העיוורים המחודש
נפתח מחדש: פארק העיוורים ביער בן שמן הותאם לתקני הנגישות
לכתבה המלאה
293
0
5.0
הפיצריות הכי טובות בארץ
מהצפון לדרום: 5 הפיצריות הכי טובות בארץ
לכתבה המלאה
459
0
5.0
5+
5+

תגובות קהילה (2)
רוצה גם לשתף את החוויה שלך?
התחבר כדי להגיב >

2 תגובות על “מקומות יפים בצפון: 6 המלצות לטיולים הכי כיפיים”

ofirko
לפני שנה 1
(5/5)

אני מאוד אוהב את הצפון. המלצות מצויינות!

Segev401
לפני שנה 1
(5/5)

המלצות מעולות. במיוחד נחל סער שאני מאוד אוהב במיוחד בתקופת הגשמים כשיש זרימה של מים.

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה