fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות

מסלולי טיול לחורף: הפעילויות שיוציאו אתכם מהבית

עוזי פז, מתוך אתר פיקיויקי
עוזי פז, מתוך אתר פיקיויקי
מסלולי טיול לחורף: הפעילויות שיוציאו אתכם מהבית
1.9K
2
5.0
1.9K
2
5.0

לא פשוט למצוא יעד לטיול בחורף, אך זוהי עשויה להיות עבורכם הזדמנות מושלמת להגיע למפלים יפהפיים בשיא עוצמתם, לראות פריחה משגעת ולחוות פיקניק זוגי בטבע הירוק. אנחנו כאן נעשה לכם סדר עם המקומות המומלצים 

נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel

הרבה יותר קשה למצוא מסלולי טיול בחורף מאשר בקיץ. הסיבה היא שבקיץ, הרבה יותר קל להתמודד עם שעות החום במסגרת טיול: יוצאים מוקדם לפני שהשמש יוקדת כהוגן ונהנים משעות הבוקר הנעימות, ותמיד אפשר לבקר במסלול או אתר עם מקור מים מרענן שיפיג את החום.

לעומת זאת בחורף, יש קצת יותר גורמים שיש צורך להתחשב בהם: האם יהיה נוח ונעים ללכת על אדמה בוצית ספוגת מים? האם ישנם מסלולי טיול מעניינים שלא דורשים כניסה למים קרים? לאיזה טיול זוגי בחורף אפשר לצאת מבלי לקפוא מקור ולשבש את כל האווירה הרומנטית? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהמליץ על מסלולי טיול חורפיים מהצפון ועד הדרום.

צולם ע”י רוסלן בליקוב

 

מסלולי טיול לחורף: טיול בצפון הארץ בחורף

לא רק הרוחות מתחזקות בחורף, אלא גם הזרימה במפלים. טיול בצפון הארץ בחורף, הוא הזדמנות מושלמת לראות מפלים יפהפיים בשיא עוצמתם. מסלול מעגלי מומלץ שכזה הוא המסלול למפלי ג’ילבון ודבורה – שניים מן המפלים היפים בארץ. מסלול ההליכה אינו רטוב, על אף שמדובר על מקומות עם מקורות מים שוצפים, אבל אם תהיו מעוניינים להיכנס למים הקרים, תוכלו לעשות גם את זה. 

המסלול מלווה במיני פרחים שונים המקשטים את הדרך לכל אורכה ויכול להתאים ברמת הקושי גם למשפחות עם ילדים. לאלו מכם הסקרנים להכיר אתגרים חדשים, בשני המפלים הללו ניתן לעשות גם סנפלינג אתגרי ומלא אדרנלין. מתחת למפל ג’ילבון ומפל דבורה, נמצאות בריכות קסומות האוגרות את מי המפל וניתן לרחוץ בהן לאחר הירידה.

להבה קרית גת, מתוך אתר פיקיויקי

 

מסלולי פריחה בחורף

אחת התופעות החורפיות המדהימות ביותר, היא הפריחה המשגעת. מרבדים צהובים-חומים בכל הארץ, הופכים חלקות ירוקות אינסופיות, אשר מתקשטות בכל צבעי הקשת ופריחה מדהימה המגיעה לשיא תפארתה בחודשי החורף. כאלו למשל הם בתרונות רוחמה או כל שטחי רמת הגולן הנשקפים בצידי הכביש.

טיול פריחה בחורף הוא פתרון מושלם לאלו אשר לא מעוניינים במאמץ פיזי משמעותי, אך כן רוצים להיחשף ליופי המתפרץ של הטבע. בחודשי החורף ברמת הגולן, ניתן לצאת לטיול פריחה מהר בנטל עד קיבוץ מרום גולן. כל המסלול הוא למעשה הירידה מן ההר, נקודת ההתחלה שלו היא בית הקפה שעל פסגת ההר ומשם מתחילים בירידה במשעול.

מיטיבי לכת יוכלו ליהנות גם ממסלול בני יהודה עד כרם עין גב שאדמתו התברכה במרקם גיאולוגי ייחודי עשיר בגיר. אותו מרקם אחראי לפריחה הנרחבת והמגוונת לכל אורך הדרך.

מרכז להבה קרית שמונה, תמונה מאלבום רונן תדהר, מתוך אתר פיקיויקי

 

טיול זוגי בחורף

אין כמו עונת החורף כדי לפנות קצת מקום לרומנטיקה. התכרבלות וחיבוקים הם סוג של אמצעי לביטוי אהבה, המתאים לכל עונות השנה, ובעיקר משמעותי בחורף. אבל לפעמים חבל על “בזבוז” הזמן בבית בהמתנה לשמש החורפית,  וחבל יהיה להפסיד את כל המראות הרומנטיים שיש לטבע להציע לנו.

הג’ובה הגדולה ברמת הגולן, היא דוגמה נהדרת למסלול רומנטי וקליל, שופע פריחת עצי אלון מצוי ואלון תולע. אז גם אם אין לכם כרגע תקציב לחופשת כריסמס באירופה, תוכלו לגמרי להרגיש שנחתתם ביבשת אחרת ולהנות מפיקניק זוגי בטבע הירוק.

מסלולי טיול לחורף ביישוב צופר בערבה 

ממש מאחורי הישוב, מתחיל מסלול אל הר הספסל, אשר בפסגתו הונח ספסל על ידי בני היישוב ומקום זה ידוע כרומנטי ביותר באזור. הטיפוס אליו מלווה בנופים מדהימים של הערבה – אזור קסום שהחורף משרה עליו מעין תחושת התחדשות,

התרעננות וחופש. לאחר טיול רגלי, תוכלו להיכנס ליישוב, לבקר ביקב המקומי ולטעום יינות נפלאים, אשר יתרמו לאווירה אינטימית ורומנטית.

דליה שחר, מתוך אתר פיקיויקי

 

טיול בערבה בחורף

מלבד צופר, מסלולי טיול לחורף שכל צעד בהם הוא טעימה מהארץ הפראית, אשר נקראת ערבה, הם מסלולים מומלצים מאוד. אם אתם מצוידים בשני רכבים (או רוצים לתכנן טיול של מספר ימים), תוכלו לשלב את המקטע מתוך שביל ישראל שמתחיל בגב חולית ונגמר ביישוב ספיר.

גב חולית, היא נקודה בה ממוקם חניון לילה גדול שמטיילים רבים לנים בו לאורך השנה. חשוב לציין שאין בו תשתיות לוגיסטיות כמו מים, מקלחות וכדומה, אלא הוא ממש טובל בטבע הבתולי שסביב. במסלול ההליכה ממנו לכיוון ספיר, הרגליים שלכם יפגשו במרקמים שונים של קרקע וצמחייה עשבית רעננה. 

 

חיות בר ונופים עוצרי נשימה

אם תהיו מספיק בשקט ותגיעו בשעות הנכונות, תוכלו אפילו להבחין בחיות הבר שהערבה היא ביתם, כמו יעלים, וחיות פרא אחרות. לקראת סוף המסלול ישנה עלייה מעט מאתגרת, שבסופה נחשפים אל מעבר להר בתי היישוב. תמונת נוף משגעת חותמת את מאמץ הטיפוס והירידה אל היישוב קלילה ומרגשת.

זכרו – החורף הוא זמן השיטפונות, על כן נקטו במשנה זהירות! אחד ממחזות הטבע המרגשים ביותר, הוא מפל קטורה, אשר חלקים ממנו זוכים לזרימת מים אדירה במהלך החורף והשטפון מחייה אותו, לעיני מטיילים וצלמים רבים.

אורן אלרם, מתוך אתר פיקיויקי

 

צלילת חורף באילת

מי אמר שאילת היא עיר בילוי לתקופת הקיץ בלבד? הצעה זו עשויה להישמע מעט הזויה עבור חלקכם. החורף זו עונה מושלמת לצלילה! צלילת מיכלים בחורף היא חוויה שכל אחד צריך לעבור. הים רגוע ולא עמוס במבקרים וצוללים אחרים כמו בחודשי הקיץ, לכן הסביבה הימית ערה הרבה יותר. 

הדגים וחיות הים האחרות פעילים במים הפתוחים ופחות ממהרים למצוא מחבוא בין הסלעים והאלמוגים, כך שהסיכוי שלכם לחזות במראות מדהימים ובעלי חיים ימיים מרתקים, גבוה הרבה יותר בחודשי החורף מאשר בימי הקיץ. 

מועדוני הצלילה של אילת ערוכים למבקרים חובבי החורף ומעמידים עבורכם מלתחות חמות לשטיפת הגוף מיד לאחר היציאה מהמים, כך שכל שעליכם לעשות הוא להצטייד בביגוד חם אחרי צלילה וליהנות מכל מה שיש למפרץ אילת להציע לכם.

ישנם מסלולי טיול חורפיים נוספים שהרי אילת מציעה לקהל הרחב. ודאו שלא צפוי גשם ביום הטיול וצאו לגלות את הטבע המדברי המרשים שמאחורי עיר המלונאות הישראלית.

חפי רוקח, מתוך אתר פיקיויקי

כתבות נוספות

פיקניק בטבע
מחפשים את הלוקיישן לפיקניק המושלם? 5 אתרי פיקניק מצפון לדרום
לכתבה המלאה
443
0
5.0
חוף דור, קרדיט: עמית וקסלר
בזריחה, בשקיעה ובכל עונה: טיול מושלם לחופשת פסח
לכתבה המלאה
1.6K
0
5.0
מסעדות כשרות עם אווירה
לאכול בסטייל: 9 מסעדות כשרות עם אווירה
לכתבה המלאה
679
0
5.0
גן השלושה הסחנה, צולם ע"י ד"ר יואב פלמה
הסוף למנגלים: החל מיולי 2024 גן השלושה הסחנה יהפוך לגן ירוק
לכתבה המלאה
437
0
5.0
3+
4+
5+

תגובות קהילה (2)
רוצה גם לשתף את החוויה שלך?
התחבר כדי להגיב >

2 תגובות על “מסלולי טיול לחורף: הפעילויות שיוציאו אתכם מהבית”

Shani
לפני שנה 1
(5/5)

ממליצה ממש לבקר בערבה בחורף – היינו שנה שעברה תקופה מושלמת

amitavital
לפני שנה 1
(5/5)

תודה רבה על ההמלצות, כיף לגלות אטרקציות לעונת החורף 🙂

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה