fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות

סיורים, אטרקציות, אתרים ומסעדות: כל מה שרציתם לדעת על יפו העתיקה

קרדיט: flickr
קרדיט: flickr
סיורים, אטרקציות, אתרים ומסעדות: כל מה שרציתם לדעת על יפו העתיקה
4.1K
2
4.5
4.1K
2
4.5

העיר העתיקה הממוקמת על שפת הים היא עולם שלם של היסטוריה, תרבות, דת, שופינג וקולינריה. בכתבה הבאה, הכנו עבורכם רשימת אטרקציות שוות במיוחד

נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel

אטרקציות ביפו העתיקה לחובבי היסטוריה

 

1. כיכר קדומים

אם בדברים עתיקים עסקינן, נפנה אל כיכר קדומים, אשר בסמוך לה מימין תוכלו למצוא את כנסיית סנט פטרוס. המבנה החיצוני ניזוק לאורך השנים בעקבות גשמים מרובים ורוחות עזות המגיעות מהים, אך בפנים מדובר במראה עוצר נשימה של אמנות נוצרית עתיקה.

מתחת לכיכר, ישנו מוזיאון קטן לתולדות יפו, הנקרא “תמונות יפואיות” ובו, מייצגים ארכיאולוגים רבים המספרים את סיפורה של יפו העתיקה. מהכיכר, ניתן גם לראות באופק את סלעי אנדרומדה המפורסמים. 

כיכר קדומים ביפו, צילום: ד”ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

 

2. מסגד מחמודיה

את המסגד הגדול של יפו אי אפשר לפספס בעת הכניסה לרחוב מפרץ שלמה. הכניסה הראשית אל המסגד נמצאת בצידו הדרומי, ומעליה ישנה כתובת המציינת את שנת 1227 להיג’רה (1812). במידה שתרצו להיכנס לאולם התפילה ולסייר בשלושת חצרות המסגד, יהיה עליכם לבקש רשות.

במסגד קיים שער נוסף מכיוון כיכר השעון, המכונה “שער השליטים”, זאת מאחר שדרכו נכנסו שליטי העיר אשר הגיעו מבית סראייה, אשר נמצא מעבר לכביש. מדובר באטרקציה בפני עצמה, מבנה מפואר הכולל עיטורים ביזנטיים ששולבו בהם אלמנטים עות’מאניים מוסלמים.

סולימאן והמסגד, צילום: Itzuvit, מתוך אתר פיקיוויקי

3. הסיפור המיוחד של שכונת עג’מי

הכירו את הסיור שייתן לכם הצצה לחצר האחורית של יפו. בסיור ניגע בפצעים הפתוחים שיפו מתמודדת איתם, יחסי יהודים ערבים, הבדלי מעמדות בין נוצרים למוסלמים ביפו, סיפורי פשע והתמודדות עם עולם הפשיעה ביפו, התחדשות עירונית ותכניות לעתיד וכמובן אי אפשר בלי הארמונות היפואיים המפורסמים של עג׳מי, הסמטאות הקטנות והתצפיות המיוחדות שיש כמוהן רק בעג׳מי ולסיום נגיע אל המתחם הבינלאומי של עג׳מי ונכיר עולם שהיה ואיננו עוד שכולל מתחמים בינלאומיים היסטוריים כולל מתחם מצרי ענק ונטוש.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים >>>

הסיפור של שכונת עג׳מי

קרדיט: דודי בר סלע

4. מגדל השעון

במידה שהסתובבתם כל היום ובא לכם לצרוך עוד פיסת היסטוריה קטנה או במקרה ורק התחלתם את יום ההרפתקאות שלכם ואתם מחפשים דרך למלא את הקיבה לפני ההליכה, וכך גם להיכנס לאווירה, מגדל השעון וסביבתו יכולים להתאים בדיוק בשבילכם.

המגדל נבנה ב-1901 במרכז העיר יפו והוא אחד ממאה מגדלי השעון אשר נבנו ברחבי האימפריה העות’מאנית במלאת 25 שנה לשלטונו של הסולטן עבדול חמיד השני. במעלה הרחוב בו נמצא השעון, תוכלו ליהנות ממטעמי מאפיית אבולעפיה המיתולוגית.

אם הגיעה תקופת החורף ומצאתם את עצמכם בכיכר השעון בחודשים נובמבר-דצמבר, תזכו לראות את המגדל מואר לכבוד כריסמס, כשלידו מככב עץ האשוח המסורתי של העיר.

מגדל השעון, צולם ע”י ליזי שאנן, מתוך אתר פיקיויקי

5. ביתו של שמעון הבורסקאי

מקום קדוש לפי האמונה הנוצרית. לפי הנצרות, אל הבית הגיע פטרוס, שליח מטעם ישו, במסגרת מסעו אל ישראל. עם ביקורו של פטרוס ביפו, הוא הקים לחיים, באמצעות מילים בלבד, אישה אשר נחשבת צדיקה. אקט זה של החייאה, צבר תהודה מקומית והביא לגידול קהל המאמינים בנצרות באזור.

דבר נוסף שאירע בבית, לפי האמונה הנוצרית, הוא חלום אותו חלם פטרוס, אשר לפרשנותו, תוכנו בא להתיר את הפצת הדת הנוצרית בקרב כל אזרחי העולם, ממגוון דתות ואמונות שונות. כיום, נמצא הבית בידי משפחה ארמנית, בסמוך לו מסגד ועל גג הבית נבנה מגדלור. 

צולם ע”י אייל אסף

6. מזרקת המזלות

האמונה מספרת על באר עתיקה ביפו בה היו מבקרים רבים אשר יחלו להגשמת משאלותיהם. כל שעשו היה לזרוק מטבע ולבקש משאלה. העושים זאת, זכו להגשמה מהירה של רצונותיהם. כמה ציורי וקסום הדבר, שדווקא במקום בו עמדה בעבר הבאר, לפי אותה אמונה, הוקמה לה ‘מזרקת המזלות’.

פסלי גיר של המזלות השונים, מעוצבים בצורה ייחודית ומקורית, בשילוב תאורה ומי המזרקה, מאפשרים לתושבי יפו ולמבקרים בה, הזדמנות לחוות ולשחזר את אותה חוויה קסומה. במסגרת עבודות הבנייה וההקמה של המזרקה, נחשפו שרידים קדומים בחצר בה קיים בור מים, תעלות וארכיטקטורה עותומנית. צירוף מקרים? אולי…

מזרקת המזלות ביפו העתיקה, צילום: ד”ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

7. בית אילנה גור

המקום אמנם משמש גם כמוזיאון, אך ראשית, הוא בית. וכיאה להגדרה זו, יש בו מן המאפיינים של חמימות ואווירה ביתית המורגשים בו. מבנה זה בן 260 שנים והוא נבנה על מנת לשמש מקום לינה ליהודים אשר עלו ארצה ועשו דרכם אל ירושלים ובדרך, חיפשו מקום לינה.

אילנה השקיעה זמן ומשאבים, על מנת לשחזר את המבנה על כל קשתותיו וקירות האבן בו. בעוד סביבת המבנה מספקת תפאורה מושלמת, נמל עתיק, אמנות מודרנית, מגשימה אילנה את חזונה – קיום העתיק לצד המודרני. בבית, מציגה אילנה יצירות ועבודות רבות והים ניבט מחלונות המבנה.

קרדיט: flickr

8. גשר המשאלות

אם טרם התגשמה המשאלה לה ייחלתם, לאחר ביקור במזרקת המזלות, הרי לכם הזדמנות נוספת! גשר המשאלות המפורסם ביפו העתיקה, מעוטר בתבליטי כל המזלות, אשר נוצרו על ידי פרדי פביאן ואסתר שלמה.

האגדה מספרת כי אחיזה בתבליט של המזל שלך בשילוב מבט אל הים הם נוסחה בטוחה להתגשמות משאלה. הגשר שופץ ונפתח מחדש בשנת 2016 לנוחות המבקרים בו. גשר המשאלות מחבר בין כיכר קדומים וגן הפסגה. 

גשר המשאלות ביפו, צילום: דר אבישי טייכר

 

יורדים לים

 

9. נמל יפו

אי אפשר להגיע ליפו ולא למצוא את עצמכם לפחות שעה אחת ביום בנמל. אם לא בזכות הנוף המהפנט של ספינות הדייג על גבי המים הכחולים, המושכות אתכם לאזור, אז בוודאי יהיו אלה מגוון הגלריות שימשכו אתכם לפקוד אותו וכמובן, המסעדות ואזורי קניות הנמצאים סביב.

במתחם, ישנן גלריות משגעות, מסעדות המגישות דגים ומאכלי ים טריים ואפילו סיורי סגוויי (רכינוע). לפני שאתם יוצאים לטיול שלכם ליפו, שווה להציץ באתר הנמל ולבדוק אילו סיורים ותערוכות מתחלפות מוצגים היום בנמל יפו העתיק בעולם. 

קרדיט: flickr

10. טיילת חומות הים

הטיילת המהפנטת הזו מחברת בין גן צ’רלס קלור ונמל יפו, לאורך רציף העלייה השנייה. במהלך השנים התבצעו עבודות שחזור מאסיביות על חומת הים ההיסטורית של יפו, לאורך הטיילת סומנו אבני החומה המקוריות – בנקודות אלה ניתן למצוא הסברים על ההיסטוריה של המקום בליווי מפות.

לאחרונה הואר קו המתאר של חומת הים כחלק מפרויקט הארת צללית יפו. האורות הופכים כל טיול לילי לחוויה קסומה ורומנטית בשילוב רחש הגלים המרגיעים מן הים. 

זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי

 

שווקים, חנויות ומסעדות ביפו העתיקה 

 

11.שוק הפשפשים

הגעתם ליפו ואתם מחפשים שילוב של אוכל טוב בין לבין פעילות ספורטיבית ובריאה, של שופינג כמובן 🙂 מצוין, הכירו את שוק הפשפשים. על מנת למקסם את החוויה הקולינרית מהשוק, תוכלו לקנות כרטיסי טעימות וליהנות מבירה בוטיק, כוס מיץ סחוט ומלבי נפלא.

מעוניינים לחדש את קישוטי הבית? קפצו לאחת מעשרות חנויות המוכרות עתיקות בשוק, למשל: ‘פלשתינה א”י’, בה תוכלו למצוא קסדות צבאיות מימי המנדט, רהיטים עתיקים, מכונות כתיבה מסוגננות, פטיפונים ועוד.

קרדיט: flickr

12. Pickle Jar

ואם כבר בשוק הפשפשים עסקינן, אי אפשר לעזוב אותו מבלי לתת קפיצה לחנות החמוצים המשוגעת Pickle Jar! מדפי החנות גדושים בצנצנות מלפפונים בחומץ ומלח במספר צורות חיתוך שונות וכמובן בטעמים משוגעים, כמו: שווארמה, פלפל ירוק חריף ו-Old Bay – תערובת תבלינים אמריקאית פיקנטית.

אם אתם מרגישים פחות הרפתקנים, תוכלו למצוא גם מלפפונים איכותיים קראנצ’ים בשום ושמיר המוכרים והאהובים.

13. יאפא כנאפה

סוף סוף כנאפה טוב במרכז הארץ. החנות יאפא כנאפה מגישה שתי מנות בלבד: בקלאווה פיסטוק עם סירופ מי סוכר, ניתן להוסיף גם גלידה. אך הכוכב האמיתי של המסעדה הוא כנאפה בתוספת גלידה עם תוספת עדינה של פיסטוק מעל. הכנאפה נאפה על גחלים וכך גבינת הג’יבנה מקבלת טעם מעושן וייחודי. 

יאפה כנאפה, צולם ע”י אדיר גוסלקר

14. ניסו

הסתובבתם מספר לא מבוטל של שעות בעיר ובעיקר בשוק, קניתם עד שנפלתם מהרגליים ועכשיו אתם כבר קצת רעבים, אבל כרגע החומוס והבצקים של אבולעפיה מרגישים מעט כבדים? אם זה המצב אל דאגה, קפה ניסו שוק הפשפשים יסגור לכם את הפינה.

בית קפה, שהוא גם מעדניה, מציע מגוון רב של מאכלים ומאפים צרפתיים מוקפדים. אם אתם בבילוי רומנטי, מומלץ לקנח בפלטת דליקטסן ממיטב הגבינות והדגים הכבושים, עבור חוויה מושלמת. במידה שאתם בטיול משפחתי, תוכלו למצוא תפריט מגוון עם משהו שמתאים לכל אחד מבני המשפחה: כריך קורנביף, סלט ניסואז, תבשיל ירקות בקארי, עוגת שוקולד לקינוח ועוד. אז אם מתחשק לכם פיסה קטנה מאירופה בתוך יפו העמוסה, קפה ניסו הוא המקום עבורכם.

ניסו, צולם ע”י רותם שמואלי

 

14. ‘הזקן והים’ מסעדת דגים ביפו

מקום חובה עבור חובבי המטבח הים תיכוני. המסעדה ממוקמת בחלל מרווח ומזמין בנמל יפו ומציעה לסועדים ליהנות מעיצוב אדריכלי מרשים עם תפאורה אינסופית של ים כחול ברקע. התפריט מגוון ומציע פירות ים, דגים, בשרים וכמובן שפע של סלטים, מבחר קינוחים ועוד.

התפריט כולל גם  מנות ילדים פופולריות כמו פסטה ונקניקיות או המבורגר בלחמנייה. לסועדים במקום תינתן הנחה על שימוש במגרש החנייה, בהצגת כרטיס החנייה. המסעדה נחשבת לאהובה במיוחד באזור ומאוד ידידותית לקבוצות ומשפחות.

אם הגעתם לשלב בטיול בו הבטן כבר מקרקרת מרעב, עצרו בנמל יפו ולכו ליהנות מארוחה טובה במסעדת “הזקן והים”, אתם יכולים להיות בטוחים שרעבים לא תצאו משם.

קרדיט: flickr

15. קלמטה, מסעדה יוונית

עם שילוב ייחודי בין קולינריה תל אביבית תוססת ומורשת יפו העתיקה, קלמטה מציעה לסועדים בה בילוי בלתי נשכח. המסעדה ממוקמת במבנה מדהים בן 500 שנה העשוי כולו אבן וחלק מחלונותיה משקיפים לעבר הים הכחול.

מצידה האחד, רחובות יפו העתיקה ומן הצד השני, נמל דייגים. עם ריחות המקום המשכרים וצלילי המוזיקה ברקע, תוכלו בקלות לשכוח שאתם נמצאים בישראל ולהפליג בדמיונכם ליוון. המנות עשויות רכיבים טריים המגיעים באספקה יומית אל המקום, לכן, יתכנו שינויים קלים בהרכב המנות בהתאם לכך.

תפריט האוכל מגוון ומיוחד ובמקביל אליו, מציע לכם תפריט המשקאות, מגוון רב של קוקטיילים ויינות לבחירה. אם חיפשתם חוויה קולינרית סטייל יוון במסגרת טיול יפואי, מצאתם.

מסעדת קלמטה יפו, עינב רייכנר

 

תרבות ביפו העתיקה

 

16. קולנוע יפו

אכלתם, שתיתם, נהניתם מהבריזה בחוף ועכשיו, קצת תרבות. מה דעתכם על הקרנת סרטים פרטית במקום אינטימי ומעוצב להפליא עם מזנון אוכל איכותי, בר וישיבה נוח?! לא, אתם לא חולמים. בקולנוע יפו תקבלו את כל החבילה.

אם אתם יוצרים המעוניינים במקום חדשני בו תוכלו להקרין את יצירתכם או שאתם מעוניינים לצפות בעצמכם במגוון סרטים מקומיים ובינלאומיים, להשתתף בפגישות והרצאות עם במאים או ליהנות מערבי קונספט מרתקים ופסטיבלי קולנוע – קפצו לביקור.

ניתן לקנות שתייה ואוכל גם במהלך הקרנת הסרטים, המקום פעיל בכל ימות השבוע מלבד ימי שישי. הזמינו מקום בקולנוע טרם ההגעה למקום. ההנאה מובטחת. 

קולנוע יפו, צולם ע”י מערכת Visit2Israel

17. מוזיאון יפו העתיקה

אטרקציה שווה לביקור, בין אם אתם נמצאים ביפו לבילוי זוגי או משפחתי. המוזיאון שוכן במבנה עתיק ומרשים אשר נבנה בתחילת המאה ה-18 ומציג תערוכות מתחלפות ומיצגים, המדגימים למבקרים את אורחות החיים ביפו העתיקה.

אם אתם מחפשים לשלב אטרקציה מהנה, שתתאים גם לילדים בעת ביקורכם ביפו, מוזיאון יפו “מספק את הסחורה”. מומלץ להתעדכן בפעילויות מיוחדות וסדנאות אותן מציע המקום במיוחד עבור ילדים.

המוזיאון מציג פריטים קדומים אשר מהווים עדות חיה ליצירה, לתרבות ולמרקם האנושי ביפו לפני אלפי שנים. מן המיצגים ניתן להסיק על הייצור המקומי של יפו בתקופות קדומות ועל קשריה מבוססי הסחר עם מקומות רחוקים יותר.

18. סיור גלריות ביפו העתיקה

קידום יצירה ואומנות הפכו ליעד חשוב להשגה ביפו. בסיור בסמטאותיה הרבות של העיר העתיקה, לא תוכלו לפספס את הנגשת האמנות והיצירה של יוצרים רבים, בין אם ותיקים ומנוסים ובין אם צעירים הנמצאים בתחילת דרכם ועושים את צעדיהם הראשונים כאמנים.

תחנות קבועות בהן ממוקמות גלריות ביפו הופכות את האמנות זמינה ונגישה עבור הציבור הרחב. הגלריות ביפו העתיקה אשר פזורות לאורכה ולרוחבה, מסייעות לשמר את מיתוגה כמרכז אומנותי ותרבותי בולט. פיזורן של גלריות ביפו, בין מסעדות ומרכזי בילוי וארכיאולוגיה, מסייעת בשילוב בין חדש וישן ובדומה למקומות רבים בעולם, אומנות ויצירה הופכות לחלק חשוב מהנוף בסיור אורבני עשיר.

 

סיור ביפו העתיקה: מסלול סיור המושבה הגרמנית – אמריקאית ביפו

יפו העתיקה, צולם ע”י @emes_shots

 

אם הגעתם עד כאן, אחרי קריאה השורות מעלה, ודאי כבר הגעתם למסקנה שמשעמם כנראה לא יהיה לכם בעת הביקור ביפו. אם נותרו לכם מספר שעות פנויות ביום ואתם מחפשים המלצה לסיור ביפו העתיקה, להלן מסלול סיור המושבה הגרמנית-אמריקאית ביפו. 

תחנה ראשונה: מבני המושבה

מדובר במבנים אשר שימשו עוד במאה ה-19 נוצרים מיסיונרים מאמינים ממגוון מדינות, כמו: ארצות הברית, רוסיה, אתיופיה, אנגליה ופולין, אשר בעבודה משותפת בנו להם הווי שכונתי ייחודי מתוך מטרה משותפת.

ניתן לסייר במקום עצמאית ולהיעזר במפות. הסיור מתחיל ברחוב אילת פינת אוארבך במבני המושבה. באותו רחוב, נמצא גם מבנה בו יחידת הבולשת הבריטית עשתה שימוש בעבר על מנת לחקור את מתנגדי השלטון. לאחר נפילת שלטון המנדט, היה המבנה מטרה בולטת לתקיפה בידי ארגוני לחימה יהודיים.

תחנה שנייה: בית נורטון 

רחוב אוארבך 4 – בית נורטון. בית מושבה של משפחה נוצרית פרוטסטנטית שהיוותה חלק מקבוצה דתית גדולה, אשר הגיעה על מנת להקים התיישבות חקלאית בארץ. לפי אמונתם, התיישבות בישראל תזרז את הגעת המשיח. המבנה עשוי עץ אותו הביאה המשפחה מארה”ב, בדומה לשאר חברי הקבוצה, על מנת להקל על המעבר.

תחנה שלישית: מלון ירושלים

רחוב אוארבך 6 – מלון ירושלים המפואר, אשר נבנה על ידי אמריקאים שהתיישבו ביפו. בניגוד לשאר בתי המושבה שנבנו מעץ, בית זה נבנה מאבן ויועד לשמש כבית מלון מפואר. בשל כשלים, התוכנית לא צלחה והמלון נרכש בסופו של דבר על ידי מתיישבים גרמנים עם תוכנית משלהם – הקמת מושבה גרמנית ביפו. 

המשך הסיור ביפו העתיקה, כולל תחנות רבות ומגוונות בהן תוכלו לבקר, כגון: כנסיית עמנואל, בית ברייש, בית פלויד ועוד. תהנו!

כתבות נוספות

מסעדות כשרות עם אווירה
לאכול בסטייל: 9 מסעדות כשרות עם אווירה
לכתבה המלאה
369
0
5.0
גן השלושה הסחנה, צולם ע"י ד"ר יואב פלמה
הסוף למנגלים: החל מיולי 2024 גן השלושה הסחנה יהפוך לגן ירוק
לכתבה המלאה
331
0
5.0
מלון חדש במרינה בהרצליה
על קו המרינה בהרצליה: אושרה תכנית להקמת מלון יוקרה נוסף
לכתבה המלאה
307
0
5.0
מסיבות פסח 2024
מסיבות פסח 2024: הרשימה המלאה ורכישת כרטיסים
לכתבה המלאה
1.1K
0
5.0
5+
4+

תגובות קהילה (2)
רוצה גם לשתף את החוויה שלך?
התחבר כדי להגיב >

2 תגובות על “סיורים, אטרקציות, אתרים ומסעדות: כל מה שרציתם לדעת על יפו העתיקה”

rivka1b
לפני שנה 1
(5/5)

אחלה מקומות! האווירה ביפו זה משהו שאי אפשר להסביר במילים.

דניאל וולף
לפני שנה 1
(4/5)

תודה רבה על ההמלצות. יפו נחמדה מאוד ופשוט אי אפשר לבקר שם ולא לטייל בשוק הפשפשים.

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה