fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות
פסח

אביב הגיע: מסלולי טיול מומלצים לפסח

צולם ע”י ד”ר יואב פלמה
צולם ע”י ד”ר יואב פלמה
2+
אביב הגיע: מסלולי טיול מומלצים לפסח
3.2K
0
5.0
3.2K
0
5.0

חג הפסח ידוע גם כחג החירות, ואין הרבה דברים שאנחנו הישראלים אוהבים יותר לעשות בחופש שלנו מאשר לטייל. לכבוד החג שגם מביא איתו מזג-אוויר מושלם לטיולים ואווירה של לצעוד (אפשר פחות מ-40 שנה) בטבע הישראלי בשיא פריחתו

נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel

ארץ ישראל בורכה במגוון עצום של אתרים מרתקים ומסלולי טיול – מעיינות, מפלים, נחלים, טיולי פריחה, טיולי זריחה במדבר ומה לא, האפשרויות הן רבות והציפיות בהתאם.

אז למען הסדר הטוב ולכבוד החג – הכנו רשימה עדכנית של טיולים מומלצים לפסח הקרוב מצפון ועד דרום.

טיולים מומלצים לפסח בצפון

נחל ג’ילבון

מסלול מים נפלא ואהוב לכל המשפחה ברמת הגולן, הוא המסלול בנחל ג’ילבון – המים זורמים בכל ימות השנה, מפלים גבוהים ובריכות עמוקות יפגשו אתכם לאורך הדרך כמו גם צמחיית נחלים עשירה והרבה הרבה כיף לילדים ולכל המשפחה.

מסלול הטיול 

מחרבת החניה המסודרת שליד מפל דבורה, יורדים בשביל עם הסימון האדום עד למפל דבורה עצמו, בנקודה זו ניתן להמשיך לטיול בכפר דבורה הסמוך ולחזור למסלול לאחר מכן או לוותר ולהמשיך במסלול.

יש המשיך בירידה עם השביל המסומן עד למרגלות המפל ולבריכה אליה הוא נשפך, לאחר ק”מ אחד של הליכה במורד הנחל נפגוש בסימון כחול, בנקודה זו נוכל לעלות בחזרה אל החניון עם השביל, או להמשיך כ-100 מטרים נוספים עד לתצפית על מפל ג’ילבון היפהפה – ורק אז להסתובב ולחזור בחזרה לרכב שבחניון. אורכו של המסלול כ-2 ק”מ והוא אורך כשעתיים וחצי. הכניסה בתשלום.

איך מגיעים?

מכביש גשר בנות יעקב-נפח ממשיכים בנסיעה בדרך עפר המסומנת באדום עד רחבת החניה שבמפל דבורה – תבחינו בעצי אקליפטוס גדולים סביב הרחבה. ניתן לכתוב בוויז – מפל דבורה.

מפל הג’ילבון, קרדיט: flickr

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: מפל דבורה
הכניסה בתשלום
אורך המסלול: כ-2 ק"מ
זמן שהייה: שעתיים וחצי

נחל סער

עם כל הכבוד לנחל סער, הרי שהאטרקציה הגדולה של סער הוא המפל המרשים שלו – מפל סער. יש אפשרות לחילוץ עצמות בדמות תצפית נפלאה על המפל ממש ליד האוטו, או למסלול יפהפה המתאים לכל המשפחה, כך או כך נחל סער שברמת הגולן הוא טיול פסח נפלא.

מסלול הטיול

אורכו של המסלול הינו כ-3 ק”מ והוא אורך בקצב הליכה ממוצע כשעתיים וחצי – המסלול ברמת קושי קלה והוא מתאים למשפחות עם ילדים.

התחלת המסלול הינו בגשר הידידות, יש להמשיך מהגשר מזרחה עם סימון השבילים הירוק עד הגעה למפל הרסיסים, הסימון הירוק ממשיך מצידו המערבי של הגשר ועם תוואי הנחל, עד לשרידים של טחנות קמח ישנות, ממשיכים בהליכה בין המפלים הקטנים כ-2.5 ק”מ נוספים בשביל העובר בין המטעים, לאחר המטעים מגיעים בחזרה לכביש ואפשר לחזור בחזרה לרכב.

נחל סער

נחל סער, צולם ע”י ד”ר יואב פלמה

איך מגיעים?

בצומת מפל סער ממשיכים בכביש 99 המתפתל לכיוון הישוב מסעדה, בפניה לכיוון עין קניה פונים שמאלה – לאחר כק”מ אחד תגיעו לגשר הידידות שם מתחיל המסלול. ניתן לכתוב בוויז – גשר הידידות.

לתצפית בלבד – מצומת מפל סער ממשיכים מערבה כ-100 מטרים, מצד ימים תוכלו להבחין ברחבת חניה בה יש מסעדות ובית קפה, מחנים שם את הרכב וחוצים את הכביש בזהירות לעבר התצפית.

מפל סער, קרדיט: Tal Shema

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: גשר הידידות
הכניסה ללא תשלום
אורך המסלול: כ-3 ק"מ
זמן שהייה: שעתיים וחצי

חוף השרון הדרומי

אחד הטיולים המומלצים לפסח 2023 הוא מסלול הטיול הנפלא בגן לאומי חוף השרון שנמצא בין שכונת ארסוף לקיבוץ שפיים, תוכלו לעבור בין דיונות של חול, ליהנות מהפריחה הנפלאה של התקופה והאזור ולהגיע לנקודות תצפית עוצרות נשימה על הים התיכון.

מסלול הטיול

מסלול הטיול הינו מעגלי ואורכו כ-1.5 ק”מ, הוא ברמת קושי קלה ומתאים לכל המשפחה ואף למשפחות עם ילדים. מתחילים אותו בכניסה הדרומית של הגן הלאומי חוף השרון, מהכניסה ממשיכים שמאלה בסימון השבילים האדום ונלך עד המצוק שם נקודת התצפית הראשונה, נמשיך צפונה עד הנקודה השנייה, כשתגיעו לדק עץ בנוי תדעו שהגעתם לנקודת התצפית השלישית, משם תוכלו להתחבר לשביל השחור ולחזור איתו עד לרכב.

חוף השרון

חוף השרון, קרדיט: http://www.inature.info, מתוך אתר פיקיויקי

איך מגיעים?

מכביש החוף (כביש 2) נכנסים לכיוון שפיים, ממשיכים לכיוון פארק המים ולאחר מכן פונים שמאלה לשביל עפר איתו נוסעים עד הכניסה הדרומית של הגן הלאומי, מחנים את הרכב בנקודה זו. ניתן לכתוב בוויז – גן לאומי חוף השרון כניסה דרומית.

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: גן לאומי חוף השרון כניסה דרומית
הכניסה ללא תשלום
אורך המסלול: כ-1.5 ק"מ

פארק יקום ושמורת פולג

אחד הפארקים היפים והירוקים בלב הארץ הינו פארק יקום ושמורת פולג, מדובר במרחב טבעי וירוק הכולל אגם נהדר, שבילי טיול נחמדים ונוחים, דיונות חול הסמוכות לים וטבע מרהיב שבא לידי ביטוי בצמחייה העשירה ובבעלי החיים שבמקום, בפסח הפארק יפה במיוחד כאשר פריחת האביב בשיאה.

מסלול הטיול

לאחר שחניתם את הרכב בחניון פארק יקום, יש לחפש את המדרגות שיורדות לכיוון האגם ולרדת בהם. כאשר מגיעים אל האגם ניתן לשבת לצידו ולערוך פיקניק מפנק תוך הנאה מהשקט והטבע, או להמשיך בהליכה של כמה מאות מטרים לגשר עץ שנמתח מעל נחל פולג וממנו אפשר לראות גם צבי ביצות, אם יתמזל מזלכם. ישנם שבילי הליכה שונים בפארק, המסלול קצר ובדרגת קושי קלה, ירידה למים בסמוך לרכב וחזרה באותה הדרך.

איך מגיעים?

נוסעים מזרחה על כביש החוף לכיוון קיבוץ יקום, לפני הכניסה לקיבוץ תראו הכוונה לחניון פארק יקום, שם ניתצן לחנות. ניתן לכתוב בוויז – חניון פארק יקום.

קיבוץ יקום

קיבוץ יקום, קרדיט: זלמנסון זלר, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: חניון פארק יקום
כניסה ללא תשלום

טיולים מומלצים לפסח בירושלים והסביבה

שביל סובב עין כרם בירושלים

יש הטוענים ששכונת עין כרם היא אחת השכונות היפות ביותר בירושלים ואפילו בארץ כולה. ובזמן שאנחנו אוהבים לטוס לכפרים ‘ציוריים’ ביוון ובשאר אירופה – שכחנו שיש לנו את הדבר האמיתי ממש פה קרוב.

טיול פסח בשביל הסובב אתת השכונה היפה, הוא חוויה מושלמת לכל המשפחה שמשלבת הליכה, נופים, תרבות, שרידי חקלאות וגם אוכל אם תהיו רעבים באמצע.

עין כרם

עין כרם, קרדיט: flickr

מסלול הטיול 

נקודת ההתחלה היא במעיין מרים שבעין כרם, ממשיכים דרומה עם השביל המסומן במעלה הדרך, לאחר הטיפוס הטבע העירוני המקיף את השכונה יעיר אתכם, עקבו אחר הסימון הירוק לאורך הדרך.

לאחר כשעה של הליכה השביל מתחיל לרדת בחזרה אל העמק, ולפתע מבלי שתרגישו תגיעו שוב לכביש ברחוב ראשי בשכונה, מנקודה זו תוכלו לחזור לרכב בקלות. אורך המסלול הינו כ-3.5 ק”מ, והוא עלול לארוך כשלוש שעות או יותר, המסלול הינו מעגלי ורמת הקושי שלו היא קלה עד בינונית.

איך מגיעים?

נוסעים לשכונת עין כרם בירושלים, ופונים לרחוב המעיין – במקום חניון חינמי. ניתן לכתוב בוויז – מעיין מרים.

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: מעיין מרים
כניסה ללא תשלום
אורך המסלול: כ-3.5 ק"מ
זמן שהייה: כשלוש שעות

הסטף

הסטף הוא פינת חמד אמיתית שלא כל אחד מכיר, המקום נמצא בפאתי מערב ירושלים לא רחוק משכונת עין כרם. בו מדרון ירוק ונחל שורק, שני מעיינות נובעים בסטף ומימיהם משקים חלקות חקלאיות קטנות – בצורת השקייה וגידול חקלאי עתיקים שהיו נהוגים בימי המקרא – עצי זית, גפן, תאנה, שקדיות ורימון הם רק חלק מהעצים שגדלים שם ונותנים למקום נוף פסטורלי עתיק יומין ואווירה רגועה, שלווה וטבעית – חוויה לכל המשפחה. הכניסה למקום היא ללא תשלום.

מסלול הטיול

המסלול המרכזי שבסטף הוא באורך של 2 ק”מ, הוא מעגלי ומתאים לכל המשפחה. לאחר שחניתם ברחבת החניה העליונה, ממשיכים בשביל עם הסימון הירוק שיורד מזרחה בגרם המדרגות לרחבה קטנה, ממשיכים בשביל הירוק במעין רחוב התחום בגדר אבן נמוכה ולאחר כ-200 מטרים מגיעים לצומת שבילים ממשיכים לכיוון הכפר בשביל הירוק, מכאן רצוי להמשיך בשביל עם הסימון הצהוב – זה הוא השביל הפנימי של אתר הסטף – בפנים תוכלו לטייל וללכת לאן שבא לכם, החזרה היא באותה הדרך.

איך מגיעים?

נוסעים לכיוון קיבוץ צובה על כביש 3965 עד שמגיעים למעגל התנועה של הסטף, ממנו יש דרך סלולה לחניון (ישנם שלושה חניונים באתר – שלושתם מתאימים לחניה עבור טיול באתר). מניתן לכתוב בוויז – סטף.

צולם ע”י עמית וקסלר

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: סטף
כניסה ללא תשלום
אורך המסלול: כ-2 ק"מ

טיולים מומלצים לפסח בים המלח והסביבה

החווארים במצדה

במסלול זה לא נעלה בשביל הנחש ולא נטפס לפסגת המצדה בזריחה, מה שכן נמליץ עליו הוא מסלול קליל ומהנה המתאים לכל המשפחה כולל הילדודס אשר במהלכו תחזו בנופים דרמטיים ומהפנטים ותקבלו הצצה לאיך נראים פני הירח.

מסלול הטיול

מהחניון המזרחי של גן לאומי מצדה יורדים בשביל עם בסימון השחור לכיוון דרום ואל תוך הוואדי, כבר בנקודה זו תתחילו לראות את תופעת הטבע ואת השנים שעברו על החווארים היפים, לאחר הליכה בערוצים שבין החווארים תגיעו לצומת שבילים עם סימונים בירוק ובשחור, המשיכו עם המסלול המעגלי בסימון הירוק דרומה, עד שתתחברו שוב לשביל השחור, משם ממשיכים יד לנקודת ההתחלה של המסלול ולחניון.

איך מגיעים?

נוסעים על כביש 90 עד שמגיעים לגן לאומי מצדה, לאחר הפנייה לכיוון הגן תגיעו לחניון רכבים מסודר וגדול. ניתן לכתוב בוויז – גן לאומי מצדה.

מצדה, צולם ע”י אייל אסף

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: גן לאומי מצדה
כניסה ללא תשלום

טיול פריחה אביבי במדבר יהודה

במחשבה ראשונה פריחה ומדבר הן לא בדיוק מילים שמתחברות יחד באופן טבעי – אך דווקא הייחודיות הזו היא שהופכת את טיול פסח האביבי במדבר יהודה לחגיגה צבעונית לעיניים, לאחר חודשי הגשם ובבוא החג המבשר על האביב שלל מרבדי פרחים מכסים את אדמת המדבר וברקע של ים המלח – זהו נוף שלא כדאי לפספס.

מסלול הטיול 

עיקר הפריחה מתרכז באזור שבין חוף קלי”ה לבין היישוב אבנת, כך שמסלול הטיול תלוי בעיקר בכם ובמקום בו תעצרו את הרכב (בצורה בטוחה בצד הדרך) ותיכנסו אל לב המדבר והפריחה שבו, כמובן שכמות ואיכות הפריחה תלויה בכמות הגשם שקדמה לאביב.

ההמלצה היא להגיע למוקד הפריחה המרכזי שנמצא צפונית ליישוב אבנת שנמצא ממש בסמוך לכביש 90.

איך מגיעים? 

נוסעים על כביש 90 לכיוון צומת לידו, בצומת פונים דרומה לכיוון קיבוץ קלי”ה וממשיכים בנסיעה עד היישוב אבנת, ניתן לחנות בסמוך לכניסה לישוב.  ניתן לכתוב בוויז – אבנת.

פריחה במדבר יהודה

קרדיט: flickr

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: אבנת
כניסה ללא תשלום

טיולים מומלצים לפסח בדרום ובנגב

ארץ המעיינות בבקעת הירדן

לא בכל יום נחשפים ומתגלים בפני הציבור הרחב שלושה מעיינות חדשים לגמרי – בפסח הקרוב בארץ המעיינות שבבקעת הירדן זה בדיוק מה שהולך לקרות.

בסמוך ליישוב מחולה שבצפון הבקעה נמצא פארק מעיינות טבעי המשתרע על שטח של כ-5 ק”מ ונובעים בו כ-30 מעיינות – עין גל, עין ארנון ועין יבוק הן שלושת המעיינות החדשים שיפתחו עבור הקהל הרחב בפסח הקרוב.

עין יבוק

באדיבות “ארצנו”

מסלול הטיול 

מסלול ההליכה אל המעיינות עבר הנגשה משמעותית על ידי תנועת ‘ארצנו’ יחד עם המועצה האזורית בקעת הירדן – המסלול מתאים למשפחות עם ילדים וההליכה אל המעיינות החדשים הינה בדרגת קושי קלה, המעיינות מלאים במים – עין גל הוא נביעה שהתפתחה לנחל באורך 70 מטרים, עין ארנון הוא מעיין יפהפה המוקף בעצים גבוהים המעניקים צל סביב המים ועין יבוק הוא למעשה בריכה גדולה עם דק מונגש לירידה קלה למים ומקומות ישיבה מוצלים סביב הבריכה.

איך מגיעים?

ניתן להגיע אל יישוב מחולה שבצפון בקעת הירדן ולחנות את הרכב בסמוך לכניסה ליישוב.  בוויז – ישוב מחולה. הכניסה אל למטיילים תהיה ללא תשלום.

עין יבוק

באדיבות “ארצנו”

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: ישוב מחולה
כניסה ללא תשלום
אורך המסלול: כ-5 ק"מ

גן לאומי הבשור פארק אשכול

גן לאומי אשכול הוא ללא ספק אחד מאוצרות הטבע הגדולים של הנגב המערבי. הפארק שבלב הנגב הצחיח מלא בנביעות מים, נחלים בריכות, מדשאות, שבילי אופניים, שרידים ארכיאולוגיים, מסלול דיסק-גולף חדש ובקיצור – 3,500 דונם של כיף טהור לכל המשפחה בחג הפסח.

מסלול הטיול

פארק הבשור הוא מסוג המקומות אליהם צריך להגיע ופשוט להסתובב עד שנגמר הכח, הפארק עצום ומלא באטרקציות לילידים ולכל המשפחה, תוכלו לבחור לשבת ליד אחת מנביעות המים באזורים הישיבה המוצלים, לטייל בשבילי הפארק שבין המדשאות, או אפילו להשכיר אופניים בכניסה לפארק ולצאת למגוון מסלולי רכיבה משולטים ברחבי הפארק היפהפה.

איך מגיעים?

נוסעים בכביש 241 לכיוון צומת גילת, הפארק נמצא כ-10 ק”מ מערבית לעיר אופקים. ניתן לכתוב בוויז – גן לאומי הבשור.

פארק אשכול

פארק אשכול, צולם ע”י ראובן שלומי, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: גן לאומי הבשור
כניסה ללא תשלום

לסיכום – שפע אפשרויות לטיולים בפסח 2023

חג הפסח הוא הזדמנות נפלאה לנתק את הילדים מהמסכים, את עצמנו מהמטלות היומיומיות ופשוט לצאת אל הטבע, אם אתם מעוניינים לקרוא על מסלולי טיול נוספים בכל הארץ, תוכלו לעשות זאת בכתבה הבאה – ‘מסלולים מרהיבים: הכירו את מפל סער הבניאס’, או ממש כאן – ‘נחל דוד בשמורת עין גדי: מפלים ובריכות בלב המדבר’.

בנוסף, תוכלו לקרוא פרטים נוספים על שלושת המעיינות החדשים אותם הזכרנו, ממש כאן – ‘כבר בפסח הקרוב: המעיינות הנסתרים של בקעת הירדן נחשפים לציבור הרחב’, ועוד הרבה המלצות שמחכות לכם באתר שלנו.

 

לאטרקציות נוספות בפסח באזור הצפון לחצו כאן >>

לאטרקציות נוספות בפסח באזור המרכז לחצו כאן >>

לאטרקציות נוספות בפסח באזור הדרום לחצו כאן >>

לפעילויות לילדים בפסח ברחבי הארץ לחצו כאן >>

כתבות נוספות

יריד בתים פתוחים 2024
בדיוק בזמן, ממש לפני פסח: יריד בתים פתוחים 2024
לכתבה המלאה
1.2K
0
5.0
ימי זמר בתיאטרון חולון 2024
מפגשים מוזיקליים מרגשים וחד פעמיים: ימי זמר בתיאטרון חולון 2024
לכתבה המלאה
314
0
5.0
תערוכת התיירות IMTM 2024
“בסימן יחד, למען התיירות בצפון”: מתחם הצפון בתערוכת IMTM
לכתבה המלאה
348
0
5.0
מאגר גלעד
מאגר גלעד: מאגר מים יפהפה ושביל רקפות מושלם לעונת האביב
לכתבה המלאה
1.2K
0
5.0
2+
1+

תגובות קהילה (0)
אין עדיין תגובות לכתבה
רוצה להיות הראשון שמשתף את החוויה שלו?
התחבר כדי להגיב >

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה