fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות

מסלולים מרהיבים: הכירו את מפל סער הבניאס

מפל סער, קרדיט: איתמר חסן, מתוך אתר פיקיויקי
מפל סער, קרדיט: איתמר חסן, מתוך אתר פיקיויקי
מסלולים מרהיבים: הכירו את מפל סער הבניאס
1.2K
0
5.0
1.2K
0
5.0

מתכננים לטייל ברמת הגולן בחורף או באביב? תכירו את מפל סער, שנחשב לאחת מהאטרקציות המעניינות ביותר בצפון

נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
פרטים נוספים
חיפוש בוויז: מפל סער
מומלץ לביקור בעונות החורף והאביב
מתאים למשפחות
דרגת קושי: קלה

מקורות המים בצפון הארץ והטופוגרפיה המעניינת של הנוף הבזלתי והגירי של רמת הגולן, מזמנים נופים יפהפיים לטיול, במיוחד בעונה בה זורמים מי גשמים בנחלים. התצורות הנפלאות במסלולים אלה, הן אחת הסיבות לכך שמפל סער בגולן, הוא בין האטרקציות המעניינות ביותר בצפון ומומלץ לבקר בו בעיקר בעונת החורף והאביב. 

מבחינה היסטורית, מסלול זה מהווה חלק משמעותי מתצורות הנוף השונות ברמת הגולן, אשר הן תוצאה של התפרצות געשית שאירעה לפני יותר ממאה אלף שנה. ההתפרצות, אשר התרחשה באזור ברכת רם, יצרה את הסתעפות נחל סער ואת המבנה הייחודי שלו. 

שלא כמו נחל הבניאס, נחל סער היה נחל איתן, בעל זרימה יציבה ושופעת במשך כל ימות השנה, עד אשר החלו להשתמש במי המעיינות הזורמים אליו גם לצורכי האוכלוסייה ולכן כיום, הוא זורם רק בעונת הגשמים והפשרת השלגים.

מפל סער, קרדיט: איתמר חסן, מתוך אתר פיקיויקי

 

הכירו את המסלולים המומלצים היפים ביותר של הארץ

מפל סער, הוא חלק ממסלול נחל הנקרא גם ואדי חשבה. הוא עובר דרך מקורות מים רבים, כמו ברכת רם ובקעת יעפורי, החל מאזור מג’דל שמס לעבר הכפר מסעדה, בסמוך לכביש 99 ברמת הגולן ונשפך בסופו אל הבניאס. 

יופיו המיוחד נובע מהיותו גבול גיאוגרפי בין נופי הבזלת הכהים של רמת הגולן לבין נופי הגיר הבהירים של הר החרמון, כשהוא יוצר בדרכו מפלים ובריכות ושוצף כולו בעונת הגשמים והפשרת השלגים.

מפל סער, קרדיט: יולי ביילין, מתוך אתר פיקיויקי

 

איך מגיעים אל מפל סער?

הדרך הטובה ביותר להנות מטיול נוח ונעים, הוא לתכנן את הטיול למפל סער כמסלול מעגלי או כחלק מטיול בשמורת הבניאס. חניון מפל סער, הוא נקודת ההתחלה וגם הסיום של הטיול ולכן קל להתמצא במפה בשביל המסומן בה. 

אם ההעדפה שלכם, היא מסלול לא מעגלי ותעדיפו להתחיל את הטיול ב”גשר הידידות”, מומלץ לנסוע מקריית שמונה בכביש 99 לכיוון רמת הגולן, שם פונים מזרחה בצומת שיאון וממשיכים אחרי הכניסה לשמורת נחל הבניאס עד צומת נחל סער, למרחק של כשני קילומטרים.

משאירים רכב אחד בנקודה זו ונוסעים שוב בכביש 99 לכיוון מסעדה. כעבור קילומטר, מגיעים אל “גשר הידידות”, שגם הוא נקודת התחלה נוספת לטיול מפל סער בגולן.

מפל סער, צולם ע”י יוסי עזרא מתוך אתר פיקיוויקי

 

מפל סער מסלול חלופי ללא צעידה

מפל סער ברמת הגולן, הינו אתר פופולרי לא רק עבור מטיילים הצועדים במסלול הנחל עצמו, אלא גם כתצפית. מאחר והאזור כל כך יפה, אפשר גם לוותר על הצעידה בו ולבחור רק בתצפית המפל כנקודת ביקור והליכה קצרה. 

מסלול זה, ניתן לשלב עם ביקור בשמורת נחל הבניאס, בו תטיילו רגלית. נוסעים בכביש 99 מערבה, כ-15 קילומטר לערך, אז תגיעו אל חניון מפל סער ואל התצפית. מהחניון צועדים במספר שבילים קצרים אל התצפית – אחד מהם גם מונגש לבעלי מוגבלויות. 

חניון מפל סער והתצפית, מתאימים מאוד גם עבור אלו מכם המעוניינים לעשות עצירה לפיקניק או הפסקת קפה/אוכל קלה. עם זאת, מסלול מפל סער, נגיש גם למשפחות וצעידה בו, מבטיחה הנאה שלמה מהמקום היפה, כך שרצוי מאוד לא לוותר עליו.

נחל סער, קרדיט: עוזי פז, מתוך אתר פיקיויקי

 

מה כולל מסלול מפל סער המלא?

אורכו של נחל סער הוא 11 קילומטרים ומסלולו מסומן בירוק, באמצעות שילוט במקום וגם במפת סימון שבילים מספר 1 – החרמון, הגולן ואצבע הגליל, על כן, קל לזהותו. כמו כן, המסלול בין “גשר הידידות” לבין תצפית מפל סער, נפרש על פני שלושה וחצי קילומטרים בלבד. 

ניתן להמשיך את הטיול לשני קילומטרים ולהגיע עד מפל הרסיסים. מאחר שנחל זה אינו נחל איתן, הוא מתאים לביקור בעונת הגשמים והפשרת השלגים בלבד, עבור אותם מטיילים שלא רוצים להחמיץ את המסלול שופע מים.

מסלול זה כולל את כל הנקודות היפות ביותר שהישראלים מחפשים באזור הצפון – ירוק וכחול, הרבה שלווה, אוויר צח, צמחייה שופעת ומעניינת האופיינית לאזור, כמו: הרדוף, אלה אטלנטית, סוגים שונים של עצי אלון ואפילו סחלבים. בעונת הסתיו ניתן לראות גם חצבים פורחים.

 

המלצת טיול: מסלול נחל הבניאס למשפחות

אם כבר הגעתם לאזור הצפוני המדהים של החרמון ואתם נמצאים למרגלותיו, יש טיול מומלץ נוסף ונפלא עבור המבקרים באזור. מסלול מסומן ובטוח, המוכר יותר למי מאלו המבקרים במעיינות הללו בתקופת הקיץ, מאחר שהזרימה בו חזקה מאוד בחודשי החורף.

מסלול הבניאס למשפחות הוא הזדמנות טובה לביקורים באזור מרגלות החרמון, בנקודת החיבור לצפון הגליל. את הטיול ניתן לשלב עם ביקור באתרים נוספים באזור כמו: מפל סער מסלול קצר או ביקור בתצפית ובחניון בלבד. 

הנחל, מוכר גם בשם ‘נחל חרמון’ ונחשב כאחד המקורות העיקריים למי נהר הירדן, אליו נשפך גם נחל סער. בשמורת הבניאס, קיים מסלול קל ומסומן גם עבור משפחות, הנחשב פופולרי מאוד גם לטיולים וגם לפיקניקים. 

מפל סער, קרדיט: שמעון יטאח, מתוך אתר פיקיויקי

 

מחכה לכם חוויית טיול עוצמתית ומרגשת

מסלול נחל הבניאס מספק חוויית טיול עוצמתית במיוחד, מכיוון שהוא המפל החזק והגדול ביותר בישראל. גובהו 10 מטרים ותשמחו לדעת כי חלק מהשביל, עובר ממש ליד המפל, כך שישנה גם אפשרות ליהנות מרסיסי מים הניתזים ממנו.

אזור המעיינות הוא נקודת הפסקה נהדרת בטיול לעריכת פיקניקים משפחתיים והליכה במסלול זה קלה ונוחה. הצמחייה באזור מגוונת ומאפיינת את החורש הצפוני ישראלי הכולל הרבה עצי אלון. בניאס, הוא שם קדום מהתקופה היוונית רומית, אשר שימש להקמת מקדשים עתיקים, ממש כמו במקומות שונים ברמת הגולן.

 

מסלולים מומלצים באזור שחשוב להכיר

מלבד הבניאס ומסלול מפל סער, הנחשב נוח וקל, ישנם מסלולי טיול רבים באזור, המתאימים גם הם עבור משפחות. מומלץ לבקר בכפרים הדרוזים באזור וליהנות מהקולינריה המקומית המפנקת המוצעת על ידי המקומיים. באזור זה, ניתן להצטייד גם במצרכים לצורך פיקניק/הפסקת אוכל קלה, בנקודת עצירה באזור נחל הבניאס או בשטח חניון מפל סער. 

למחפשים פעילות נוספת, יש את אגמון החולה, תצפית לכנרת מצוק הארבל, המושבות ראש פינה ויסוד המעלה, שמורת גמלא וטיולי נחלים נוספים, כמו: נחל עיון ומפל נחל עיט. כולם באזור ובכולם מסלולי הליכה יפים ונעימים.

נחל סער, צולם ע”י מרכז להבה נצרת, מתוך אתר פיקיויקי

כתבות נוספות

יריד בתים פתוחים 2024
בדיוק בזמן, ממש לפני פסח: יריד בתים פתוחים 2024
לכתבה המלאה
1.1K
0
5.0
ימי זמר בתיאטרון חולון 2024
מפגשים מוזיקליים מרגשים וחד פעמיים: ימי זמר בתיאטרון חולון 2024
לכתבה המלאה
295
0
5.0
תערוכת התיירות IMTM 2024
“בסימן יחד, למען התיירות בצפון”: מתחם הצפון בתערוכת IMTM
לכתבה המלאה
324
0
5.0
מאגר גלעד
מאגר גלעד: מאגר מים יפהפה ושביל רקפות מושלם לעונת האביב
לכתבה המלאה
1.1K
0
5.0
2+
1+

תגובות קהילה (0)
אין עדיין תגובות לכתבה
רוצה להיות הראשון שמשתף את החוויה שלו?
התחבר כדי להגיב >

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה