fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות
טבע מקומי טבע עולמי

טבע מקומי, טבע עולמי: תערוכת צילומי טבע מהארץ ומהעולם במוזיאון ארץ ישראל

קרדיט: Dmitry Kokh
קרדיט: Dmitry Kokh
3+
טבע מקומי, טבע עולמי: תערוכת צילומי טבע מהארץ ומהעולם במוזיאון ארץ ישראל
2.5K
0
5.0
2.5K
0
5.0

במשך קרוב ל-4 חודשים, מתקיימות במקביל שתי תערוכות לצילום טבע המשלימות זו את זו: “תמונת טבע” הישראלית והתערוכה הבין לאומית – מבית מוזיאון הטבע בלונדון – אשר ומספקות יחד תמונת מצב של עולם הטבע ועתידו השברירי

נכתב על ידי: מערכת אתר visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר visit2israel
מידע כללי
חיפוש בוויז: מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2, תל אביב
תאריכים: 21.6-14.10.23
ימים ושעות פעילות: שני, רביעי 10:00-16:00
שלישי, חמישי: 10:00-20:00
שישי 10:00-14:00, שבת 10:00-18:00
בראשון המוזיאון סגור
מחיר כרטיס: 52 ש"ח
מחיר לחיילים: 26 ש"ח
מחיר לסטודנטים: 35 ש"ח
מחיר לאזרחים ותיקים: 26 ש"ח
ילדים עד גיל 18: ללא תשלום
התערוכה נגישה
טלפון: 03-6415244

תערוכת טבע מקומי טבע עולמי 2023

 

אירוע תיעוד וצילום הטבע החשוב בישראל, טבע מקומי טבע עולמי 2023 מציג גם השנה, זו הפעם השישית, את תערוכות צילומי הטבע המובילות:”Wildlife Photographer of the Year” היוקרתית מבית מוזיאון הטבע בלונדון, ולצידה תערוכת “תמונת טבע” הישראלית, שתיפתח בהכרזה על הצלמים הזוכים בקטגוריות תחרות הצילומים המקומית.

צלמי טבע מהשורה הראשונה בארץ ובעולם יציגו בתערוכות אלה צילומים נבחרים, עבודות וידאו מרתקות, ועוד.

צילום: תום שלזינגר

תמונת טבע

התערוכה הישראלית לצילום טבע וחיות בר, תיפתח בפעם השישית ב-21 ביוני 2023, ביוזמת מוז”א – מוזיאון ארץ ישראל תל אביב ובשיתוף מערכת עדות מקומית ואגודת צלמי הטבע. בתערוכה משתתפים מיטב צלמי הטבע הפועלים בארץ.

התערוכה מציגה שיקוף יפהפה, מגוון ופראי של עולם הטבע הייחודי של ישראל ומאפשרת התבוננות מעמיקה במגוון הרחב של חיות, צורות חיים ומערכות אקולוגיות באזורנו.

מערכת התערוכה, בשיתוף צוות שיפוט מקצועי המורכב ממומחי צילום טבע, בחרו את התצלומים הזוכים בהליך שיפוט אנונימי.

מערכת התערוכה שקדה על הצבת רף גבוה של צילום, אך לא פחות על חינוך להתנהלות הולמת ומכבדת לטבע, לחי ולסביבה.

טבע מקומי טבע עולמי

צילום: אסף עמרן

השנה הוגשו לתחרות למעלה מ-4,000 תצלומים שצולמו על-ידי 410 צלמות וצלמים, מתוכם נבחרו 45 משתתפות ומשתתפים, אשר יציגו 60 תצלומים ו-4 עבודות וידאו.

הצילומים בתערוכה מחולקים לקטגוריות שונות: מינים שונים של בעלי חיים החיים בישראל; תצלומים המציעים מבט מסקרן על יחסיו של האדם עם הטבע: צב ים שמבקר ב”משתלת אלמוגים” מלאכותית, כרישים ליד תחנת הכוח בחדרה, או צילומו של יאיר גיל ובו שתי חזירות בר צעירות שהגיעו לשתות מים מבריכת דגי הנוי שבגן שמואל בחיפה.

צילום מופשט של תופעות טבע מקומיות: מקבץ בולענים ממעוף הציפור, רביית אלמוגים צבעונית וגם צילום נוף, יומן מעקב וצילומים של בני נוער. תמונת טבע מזכירה שוב את יופיו וחשיבתו של הטבע הישראלי.

עוד מוצג בתערוכה צילום של צחי פינקלשטיין המתאר רגע מיוחד בין שני יצורים שונים מאד: צב ביצות ושפירית מהמין נחתנית דרכים, שנחה על אפו. שפיריות ממין זה נוהגות לנחות על דרכים ומכאן שמן. במקרה זה ראתה השפירית את אפו של הצב, המתרומם ונישא מן המים, כמקום נחיתה מתאים, ונראה שהצב “המחייך” הופתע מהאורחת הלא צפויה.

טבע מקומי טבע עולמי

צילום: גד שמילה

נשל, 2023

בכניסה לביתן התערוכה מוצג המיצב האמנותי נשל, 2023, של האמן אורי שיפרין-ענבי שהוכן במיוחד לתערוכה. המיצב, שמורכב משרוולי פינוי פסולת בניין צהובים, מוביל את המבקרים ממרחב המוזיאון אל חלל התערוכה, והוא גם מקשר בין שתי קומות המבנה שבהן מוצגות שתי התערוכות – תמונת טבע המקומית ו־ Wildlife Photographer of the Year הבינלאומית.

נשל הנחש האורבני מהדהד את סיפור הנחש הערמומי מגן עדן בסיפור המקראי, המסית את חווה לדבר עבירה ונדון לזחול על גחונו, ובימינו אנו, כמו רומז לסכנה האורבת לטבע, ולאדם ולחווה של ימינו, בשל בנייה וכיסוי השטחים הפתוחים בבטון ובמלט, ומצד שני מציע לנו בדרכו את תבנית ההשלה וההתחדשות כמעגל חיים.

תערוכה בתוך תערוכה: מכת הארבה, 1915

כהמשך לתערוכה המקומית, מוצגת תצוגה מיוחדת של תצלומים היסטוריים, שמתעדים את מכת הארבה שפשטה ברחבי המזרח התיכון והארץ בשנת 1915.

התערוכה היא מחווה היסטורית לכלל צלמי הטבע של הארץ שצילמו בארץ מראשית ימי הצילום. התצוגה היא למעשה שחזור של כתבה על מכת הארבה בארץ הקודש, שפורסמה בדצמבר 1915 במגזין “נשיונל ג’יאוגרפיק” האמריקאי.

בכתבה, ומכאן בתערוכה, מובאים מצילומיהם של צלמי מחלקת הצילום הירושלמית של אמריקן קולוני. מכת הארבה שפשטה ברחבי המזרח התיכון בשנת 1915, שיבשה את יחסי הגומלין העדינים בין האדם לטבע.

התערוכה מסמלת בדרכה גם היא את הסיפור המקראי של מכת הארבה (ממכות מצרים), כמו גם את “ימי המגיפות” אותם חווינו בשנים האחרונות וכנראה שנחווה גם בעתיד.

אוצרת: מאיה כהן מוסק

צילום: יוסי חן

התערוכה הבינלאומית

התערוכה Wildlife Photographer of the Year היא תחרות המתקיימת ביוזמת מוזיאון הטבע בלונדון ונחשבת לתערוכת צילום הטבע הגדולה והיוקרתית מסוגה בעולם. התערוכה היא פלטפורמה להצגת תופעות הטבע המרהיבות והמסקרנות ביותר בעולם למעלה מ-50 שנה. היא נודדת ברחבי העולם וֿצופים בה מיליוני מבקרים.

100 התמונות בתערוכה זו, שצולמו על ידי צלמים מכל רחבי העולם, מספרות את סיפוריהן המדהימים של חיות הבר שעימן אנו חולקים את כדור הארץ. באמצעות סקרנות, תרגול סבלנות והתנסות, בנו צלמים אלה את תמונת עולם החי שלנו: כדור לכת יפה, אך פגיע וזקוק להגנה. התערוכה תוצג בביתן הדואר והבולאות.

מנכ”ל מוז”א, עמי כץ, מסר: “זאת הפעם השישית שאנחנו במוז”א, מוזיאון ארץ ישראל, חוזרים אל תמונת הטבע של מדינת ישראל. התערוכה מציגה את ההרמוניה שביו אמנות הצילום לבין עולם הטבע”.

“הצילומים מעוררי ההשתאות המוצגים כאן, מזכירים לנו את הקשר העמוק שלנו לכדור הארץ ואת האחריות שאנו נושאים על כתפינו לשמור עליו. אני מקווה שכמו שעוררה בי, גם בכם תעורר התערוכה הזו תחושה מחודשת של פליאה, הערכה ומחויבות עמוקה לשמירה על מרקם החיים השביר הסובב אותנו”.

טבע מקומי טבע עולמי

קרדיט: Mateusz Piesiak

האוצר האחראי, גיא רז, מסר: “בסיפורי בראשית של שנת 2023 יוצרים הצלמים בצלמם את תמונות הטבע המקומית של ימינו אנו. האור והחושך הם החומרים מהם נוצרת בעזרת עין הצלמ.ת, גוף המצלמה ועדשת המצלמה – התמונה. הצילומים בקטלוג ובתערוכת תמונת טבע 6 הם משל ליום בריאה אחד בחייהם של הצופים בהם”.

מנהלת התערוכה והאוצרת השותפה, דנה וולפיילר ללקין, מסרה: “תערוכת תמונת טבע מציגה את מיטב תצלומי הטבע שצולמו במהלך שלוש השנים האחרונות. לצד תצלומי טבע מרהיבים, המשקפים את הטבע במלוא הדרו, לצד תצלומים בעלי יופי אבסטרקטי, קיים גם המימד המייצג את שבריריות הטבע והחי בארץ ובכלל”.

“בתערוכות צילומי הטבע קיים ניסיון להעביר את יופיו של הטבע ואת החשיבות הראשונה במעלה בשמירה עליו. אלו הם תערוכות חשובות היום יותר מתמיד”.

גם מוזיאון ארץ ישראל ברשימה: הכירו את 10 המוזיאונים המומלצים בישראל >>>

טבע מקומי טבע עולמי

קרדיט: Brandon Guell

כתבות נוספות

תערוכת עדשת ברזל
גלריה מיוחדת המציגה את המלחמה מבעד לעדשה הרגישה והכואבת
לכתבה המלאה
286
0
5.0
ריצת האנדרטאות בגולן 2024
“ריצת האנדרטאות” בגולן 2024: כל הפרטים לקראת הריצה
לכתבה המלאה
271
0
5.0
אתגר מצדה
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה באזור הדרום
לכתבה המלאה
340
0
5.0
סיור סליחות 2023 ירושלים
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה בירושלים
לכתבה המלאה
371
0
5.0
3+
2+
3+

תגובות קהילה (0)
אין עדיין תגובות לכתבה
רוצה להיות הראשון שמשתף את החוויה שלו?
התחבר כדי להגיב >

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה