fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות

מסלולי טיול ואטרקציות בים המלח והסביבה: טיול לכל המשפחה

ים המלח, צולם ע”י טל חנוכי
ים המלח, צולם ע”י טל חנוכי
1+
מסלולי טיול ואטרקציות בים המלח והסביבה: טיול לכל המשפחה
2.8K
1
5.0
2.8K
1
5.0

אם מתאים לכם גיבוש משפחתי מפנק ובלתי נשכח, הצטיידו בנעליים גבוהות, כובע וקרם הגנה וצאו ליהנות ממגוון האטרקציות שיש לים המלח וסביבתו להציע לכם! הנה רשימת האטרקציות שאסור לכם לפספס באזור

נכתב על ידי: סיון גולן ריגל
נכתב על ידי: סיון גולן ריגל

אטרקציות בים המלח – חוף קלי”ה

רצועת חוף מטופחת ומאובזרת עבור המשפחה הנופשת. חוף זה כולל: בר על שפת המים, מסעדה הצופה על רצועת החוף, מיטות חוף נוחות עליהן תוכלו להתרווח במהלך היום וכמובן להתמרח בבוץ בנוחות.

בחוף יש גם מקלחות, מלתחות ושירותים נקיים, כך שתוכלו להימנע מנסיעה דביקה ומלאת חול הביתה. חושבים שלא תספיקו לנצל את כל מה שיש לחוף קלי”ה להציע ביום אחד? תמיד תוכלו להישאר ללילה של קמפינג, בתיאום מראש כמובן.

 

עין קדם מעיינות חמים בים המלח

המעיינות החמים של עין קדם נמצאים על קו החוף של ים המלח ומימיהם מלוחים. בריכות המעיינות פזורות לאורך החוף ומגיעות לטמפרטורות שונות, החל ממים פושרים ועד ל-45 מעלות. חלק מהבריכות רדודות ותוכלו לשכשך בהן רק את הרגליים, וחלקן עמוקות ומאפשרות כניסה מלאה של כל הגוף.

שימו לב:

  • אפשר להתייחס למעיינות החמים כמו לג’קוזי, על כן, לא מומלץ להישאר יותר מ-20 דקות עם כל הגוף בתוך מי המעיין הרותחים, מאחר ולמים חמים מאוד לאורך זמן יש השפעה על הגוף ועלולים להתייבש או לסבול מכאב ראש, לכן, קחו זאת בחשבון ונהגו במודעות למצבכם הבריאותי והרבו בשתיית מים.
  • חשוב לדעת כי קו החוף באזור המעיינות החמים אינו מוכרז ואין שירותי הצלה.
  • סכנת בולענים – לא מומלץ להגיע עם הרכב לקו החוף, אלא לחנות בחנייה ולהגיע רגלית – ההליכה מהחניה למעיינות אורכת כ-15 דקות. הגעה למעיינות על כביש 90, קילומטרים ספורים מבית ספר שדה, עין גדי.

קרדיט: יואב בן דור, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים
לא מומלץ להגיע עם הרכב לקו החוף, אלא לחנות בחנייה ולהגיע רגלית

אטרקציות בים המלח – נווה מדבר ים המלח

מחפשים להעביר יום טיול עם הילדים, במקום נעים בים המלח? חוף נווה מדבר הוא המקום עבורכם! חוף נווה מדבר, נמצא בצפון ים המלח, באזור מדהים ועוצר נשימה.

החוף מציע מגוון רחב של אטרקציות למבקריו: מלתחות, בריכות שחייה מפנקות, מדשאות ירוקות ומגרש כדורסל ותוכלו להנות כמובן ממריחת בוץ מינרלי עשיר שיוציא אתכם משם כמו חדשים.

אחרי כל הפעילות, תוכלו לפנק את עצמכם במתחם הטיפולים וכשהרעב יחל לבצבץ, תוכלו להנות מארוחה במסעדת החוף הכשרה ולסיים אותה בבר עם משקה נחמד.

חוף נווה מדבר, צולם ע”י @jade__tsai 27-C

 

חוף נווה מדבר, מתאים למשפחות, תיירים, קבוצות מאורגנות, ליחידים וזוגות. מעבר לכל אלה, המתחם מתאים גם לחתונות, מסיבות, אירועים פרטיים ועסקיים וימי גיבוש וכיף.

המקום מציע למבקריו גלמפינג – לינה באוהלים גדולים ממוגנים מהגשם. כל אוהל כולל מיטה זוגית ושתי מיטות יחיד. ברחבת גלמפינג ישנן מיטות שיזוף, שולחנות קמפינג וכיסאות ים והמתחם כולו מואר בלילה. 

אטרקציות בים המלח

חוף נווה מדבר, צולם ע”י @jade__tsai 27-C

פרטים נוספים
מתאים למשפחות

שיט בים המלח

לאורך קו החוף הצפוני של ים המלח, תוכלו לצאת למסע שיט בסירה שמשכו שעה וחצי, ולראות פניני מלח, נביעות מים זורמים ובולענים.

כדאי לדעת:

ניתן לבצע הזמנות לשיט אך ורק בקבוצות של עד 12 איש לסירה וההשתתפות בו מגיל 5 ומעלה, כמו כן, בשיט לא יוכלו להשתתף אנשים בעלי מוגבלויות הנעזרים בכיסא גלגלים וכן, אנשים בעלי קוצבי לב. שעות הפעילות מותנות בהזמנה ותיאום מראש.

מחירים:

עד 10 אנשים בסירה – 1,800 ש”ח. גם אם אתם זוג שרוצה ליהנות מהשיט, עדיין תשלמו 1,800 ש”ח.

קבוצה גדולה בין 13-20 אנשים – 3,600 ש”ח עבור שתי סירות.

קבוצה בין 21-24 אנשים – 4,320 ש”ח.

שימו לב:

התשלום במזומן במקום או באמצעות העברה בנקאית לאותו היום והאחריות על התשלום מוטלת על מבצע ההזמנה. בכל מקרה של ביטול – יש להודיע שבוע מראש לחברת נופי מלח. ביטול מצד החברה יתכן רק במקרה של מזג אוויר קיצוני.

ישראל פרקר, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים
ניתן לבצע הזמנות לשיט בקבוצות של עד 12 איש לסירה
כניסה מגיל 5 ומעלה
לא נגיש לבעלי כיסאות גלגלים
שעות הפעילות מותנות בהזמנה ותיאום מראש
מחיר: מ-2-10 אנשים בסירה - 1,800 ש"ח
קבוצה גדולה בין 13-20 אנשים - 3,600 ש"ח
קבוצה בין 21-24 אנשים - 4,320 ש"ח

אטרקציות בים המלח – גן לאומי קומראן

במאה השנייה לספירה, התיישבו במקום בני כת המדבר – כותבי המגילות הגנוזות של ים המלח. באתר תוכלו למצוא תצוגה של פריטים ארכיאולוגים ומיצג וידאו על ההיסטוריה של אזור קומראן.

מהמוזיאון הקטן הנמצא באזור, תוכלו לצאת אל עבר שביל הסיור באתר, אשר עוקב אחר אמת המים שאספה את השיטפונות מנחל קומראן. הגן שוכן למרגלות צוקי מדבר יהודה ומתנשא מעל חופי ים המלח.

אטרקציות בים המלח

קומראן, מצילומי יהודית גרעין-כל, מתוך אתר פיקיויקי

 

אטרקציות בים המלח – נחל עין בוקק

המסלול של נחל בוקק מתחיל ברמת המדבר, עובר דרך מספר נקודות תצפית עוצרות נשימה ומסתיים בעין בוקק.

באזור ישנם מסלול קצר וארוך; המסלול הקצר מתאים למשפחות ולכל מי שמעוניין להעביר את רוב הטיול בקרבת מקור מים מרענן, בעוד המסלול הארוך מיועד למיטיבי לכת ויוביל אתכם אל צוק תמרור, נחל בוקק ומפל בוקק.

נחל בוקק, צולם ע”י איתי קדם

 

אטרקציות בים המלח – שמורת עין גדי

נווה מדבר בבקעת ים המלח המתהדר בשני נחלים הזורמים לאורך כל השנה: נחל דוד ונחל ערוגות. עבור מטיילים אשר אינם נמנים בין מיטיבי הלכת, ישנו מסלול קצר של קילומטר וחצי, המוביל ישירות למפל דוד.

רוב המסלול מוצל ובדרך ישנן בריכות קטנות, בהן תוכלו לעשות עצירת רענון קצרה לפני המשך ההליכה, ובשיאו של המסלול, תגיעו למפל יפהפה.

אטרקציות בים המלח

עין גדי, צולם ע”י ד”ר יואב פלמה

 

גן לאומי תל ערד

אתר ארכיאולוגי ענק, מסקרן ועוצר נשימה. באתר נחשפו שרידים של עיר כנענית מבוצרת ושרידי מצודות עתיקות מתקופת מלכי יהודה. תוכלו לסייר בעיר כנענית עתיקה ולראות כיצד אנשים חיו לפני אלפי שנים.

לאחר סיור בעיר המשומרת, ניתן לרדת אל תל המצודות בו הן התגלו ושומרו, שם גם תוכלו לראות מקדש יהודי ייחודי ומפעל מים יוצא דופן.

אטרקציות בים המלח

גן לאומי תל ערד, צילום: אריאל מנור, מתוך אתר פיקיויקי

 

חאן עין גדי

בסופו של יום טיול ארוך, תוכלו לנוח לכם על מזרנים רכים וערסלים ולהתבונן בשקיעת השמש המדברית. בחאן עין גדי ישנו מאהל מרכזי עם פינות ישיבה ובר שפתוח בכל שעות היום וגם בלילה.

לאחר יום טיול מיוזע בשמש, תוכלו ליהנות ממקלחת חמה ונעימה. המתחם כולל מקררים, תאורה וחיבור לנקודות חשמל. אם אחרי יום של טיול עדיין יהיה לכם כוח, אתם מוזמנים לעשות מנגל מפנק לילדים במתחם.

מצוקי דרגות

במתחם העצום של מצוקי דרגות מוצעות לכם מגוון אפשרויות לינה. למטיילים המעוניינים להתפנק, מומלץ להשכיר את דירות המצוק: הן מתאימות עד לשמונה אנשים, וכוללות שתי מקלחות, שני חדרי שינה, מטבח מאובזר, טלוויזיות וכמובן, WIFI.

מטיילים שתנאי אירוח מפנקים הם פחות בראש מעייניהם, יכולים להשכיר חדר אירוח עם מטבח או לבלות את הלילה במתחם הקמפינג הכולל שלושה אוהלים מדבריים ענקיים. כל זה מול נוף פנורמי עוצר נשימה של חופי ים המלח.

יעלים במצוקי דרגות, צילום: מאלבום משפחת בן-עמרם, מתוך אתר פיקיויקי

 

העץ הבודד בים המלח

מעשה במציל שחשב על פתרון יצירתי על מנת להציל את אי המלח מהרס: בשנת 2015 כאשר שמע המציל עמירם דורה שהולכים להרוס את האי האהוב עליו הוא החליט לשתול בו עץ. הוא נעזר בשני חבריו בהעברת גזע עץ מת שמצא באזור והבאתו לאי המרוחק.

עמירם דורה וחבריו, דודו עזרן ואייל פריבר, יצרו משקולת באמצעות חבל ואבנים וקיבעו את העץ לאי המלח. הגעה לאי הנמצא מול חוף חמי זוהר מדרום למלון רודוס לוקחת בין רבע שעה ל-20 דקות שחייה.

אחרי שפורסמה תמונה של העץ הבודד, האי הפך ליעד תיירותי מועדף על זוגות ותיירים המגיעים להצטלם עם העץ. בין המבקרים גם מעצב העל ג’ורג’יו ארמני. בשנת 2019 במסגרת טיול של אחד מבתי הספר התיכוניים בארץ, חבורה של נערים שחו אל האי והרסו את העץ. כיום ניתן רק לראות את שרידיו.

העץ הבודד בים המלח, קרדיט: @lostitalianos

 

טיילת ים המלח

טיילת ים המלח מתחילה מדרום למלון ישרוטל, עוברת במרכז חוף בוקק ומגיעה עד לבריכות האידוי של מפעלי ים המלח ואורכה כארבעה קילומטרים. שמה השני של טיילת ים המלח הוא “טיילת כביש 90”, משום שהיא עוברת ממש בין כביש 90 לקו החוף.

הטיילת הוקמה על מנת למנוע הצפות באזור עקב עליית מפלס המים בים המלח. לאורך הטיילת, תוכלו לשבת ולנוח על ספסלים מוצלים, אשר הוצבו לנוחיות המבקרים וגם לצפות בנוף אל מול הרי ירדן.

טיילת ים המלח נגישה גם לאופניים ולעגלות, כך שבזמן הליכה או רכיבה תוכלו ליהנות מפטריות המלח, הלגונות, הפסלים הסביבתיים העשויים מסלעי ענק וגבישי מלח בסמוך לים. בערבים הטיילת מוארת, כך שאפשר ליהנות גם מטיול לילי.

אטרקציות בים המלח

צולם ע”י @where.next.zsani

 

קניון ים המלח

קניון ים המלח נמצא במרכז עין בוקק, בסמוך למלון לוט. בקניון שתי קומות ושטחו כ-15,000 מטר רבוע. ים המוות כבר “לא מת” – הקניון החדש, נותן מענה מצוין לאזור ולכל מי שרוצה לצאת לסיבוב קניות קליל או סתם לשבת לכוס קפה.

בקניון ישנן אופציות רבות גם למקומיים וגם לתיירים, ומגוון רחב של אפשרויות בילוי – החל בחנויות הלבשה של מותגים מובילים, חנויות הנעלה, חנויות קונספט וחנויות תכשיטים בינלאומיות, מסעדות מזון מהיר, מסעדות שף ובתי קפה.

קניון ים המלח מציע לרשות המבקרים שני סוגי חניות: חניה עילית בחינם וחניה בחזית בתשלום. הקניון פתוח בימים א’-ה’ 9:30-23:00, יום ו’ 9:30-16:00, בשבת סגור.

פרטים נוספים
חיפוש בוויז: קניון ים המלח
הקניון פתוח בימים א'-ה' 9:30-23:00, יום ו' 9:30-16:00, בשבת סגור
חניה עילית בחינם וחניה בחזית בתשלום

אשת לוט ים המלח

אלה המטיילים באזור וחושקים בהאזנה לקצת היסטוריה שתיקח אותם אחורה בזמן לימי התנ”ך, מוזמנים להגיע ולראות את פסל אשת לוט הגדול. פסל אשת לוט נמצא על כביש 90 בין נווה זוהר למפעלי ים המלח.

ההיסטוריה מספרת, שכאשר אלוהים רצה להרוס את סדום ועמורה עקב חטאיהם הגדולים של האנשים, הוא החליט לשלוח שני מלאכים ולהזהיר רק את לוט הצדיק ומשפחתו מפני הקרב ובא. אחד התנאים שהציבו המלאכים על לוט ומשפחתו היה, לא להביט לאחור בעת המנוסה – “הִמָּלֵט עַל-נַפְשֶׁךָ אַל-תַּבִּיט אַחֲרֶיךָ…”.

משפחתו של לוט כולה הקשיבה לקול המלאכים, פרט לאשת לוט, אשר לא התאפקה והסתובבה להציץ על המתרחש מאחוריה – “וַתַּבֵּט אִשְׁתּוֹ מֵאַחֲרָיו וַתְּהִי נְצִיב מֶלַח..” – כעונש על כך שלא שמעה לדברי המלאכים הפך אותה אלוהים לנציב מלח, את עמוד המלח הלוא הוא ‘אשת לוט’ ניתן לראות גם כיום.

מרכז להבה באר שבע, מתוך אתר פיקיויקי

 

מצדה

קצת מההיסטוריה של המקום: אלה הם ימיה האחרונים של ממלכת יהודה וסוף ימי בית שני. לוחמים יהודיים מתבצרים על פסגת צוק המסמל עבורם את החירות, בו בזמן שהצבא הרומי, נמצא למרגלותיו ומנסה לכובשו בכל הכוח.

ההריסות שאנחנו רואים היום על הר מצדה, היו בעבר ארמונות של פאר בתקופת המלך הורדוס. כמו כן, סוללת המצור אשר בנו הרומאים, נראית היום כמו גבעה.

 

שימו לב

  • מטיילים המעוניינים לבקר בגן לאומי מצדה ולראות במו עיניהם את שרידי ההיסטוריה היהודית, חייבים ברישום מקדים באתר רשות הטבע והגנים.
  • העלייה להר נעשית באמצעות רכבל ואפשרית רק מכיוונו המזרחי של הר מצדה, על כביש 90 כ-12 קילומטרים מעין בוקק.
  • העלייה דרך שביל הסוללה אפשרית מכיוונו המערבי של ההר כ-20 קילומטרים מהעיר ערד. ניתן להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים לגבי שעות פתיחה של הגן.

מצדה, צולם ע”י אייל אסף

 

הנהר הסודי ים המלח

לא נעים לאכזב, אבל הנהר הסודי הוא לא באמת תופעה ייחודית. המים הזורמים בנחל מרוכזים יותר ממי ים המלח. מסתמן כי לא מדובר בתופעת טבע נדירה, אלא בתופעה מוכרת שנחקרה בעבר על ידי חוקרים מהמכון הגיאולוגי, אשר חוקרים את אזור ים המלח עשרות שנים, עוד מסוף שנות ה-80.

“הנהר הסודי”, הוא למעשה התחתרות – תהליך הסרת חומרים מקרקעית נחל הערבה, כתוצאה מירידת מפלס ים המלח, עם תמלחות שמגיעות אליו מבריכות האידוי של המפעלים הנמצאים באזור. החוקרים סבורים כי הנחל ימשיך להתחתר ולהעמיק יותר, מאחר ומפלס ים המלח ממשיך לרדת. על גדות הנחל, אין כל צמחייה, והמכון הגיאולוגי פרסם אזהרה למטיילים באזור עקב בולענים, על כן הכניסה לנחל אסורה.

 

פרטים נוספים

מרפסת ים המלח

מרפסת ים המלח הוקמה בשנת 2014 לזכרם של ארבעה צעירים בני הישוב, אשר נהרגו בתאונת דרכים קטלנית. זוהי נקודת תצפית בגובה 164 מטר מעל פני הים, המשקיפה אל עבר תהום מדברי של 400 מטרים לכיוון מזרח ים המלח. המרפסת ממוקמת מחוץ לישוב. המבנה האדריכלי נראה כמו וילה לבנה מבחוץ ומבפנים, מלא פרוזדורים וחדרים.

הרעיון מאחורי המבנה היה ליצור למבקר חוויה ייחודית שתדמה הליכה בנקיק, ולא עוד “ספסל עם הצללה” שיושבים עליו למספר דקות. מהמרפסת ניתן לראות את כל הנוף ההררי-מדברי של הרי יהודה עד לים המלח, וכן, את הרי ירדן בצידו השני של הים.  המרפסת נמצאת במצפה יריחו וההגעה אליו היא דרך כביש 1.

לחצו כאן לאטרקציות נוספות בים המלח >>>

לחצו כאן לעוד מסלולי טיול בים המלח >>>

תצפית ים המלח, קרדיט: רז אייזקס, מתוך אתר פיקיויקי

כתבות נוספות

פיקניק בטבע
מחפשים את הלוקיישן לפיקניק המושלם? 5 אתרי פיקניק מצפון לדרום
לכתבה המלאה
414
0
5.0
חוף דור, קרדיט: עמית וקסלר
בזריחה, בשקיעה ובכל עונה: טיול מושלם לחופשת פסח
לכתבה המלאה
1.6K
0
5.0
מסעדות כשרות עם אווירה
לאכול בסטייל: 9 מסעדות כשרות עם אווירה
לכתבה המלאה
641
0
5.0
גן השלושה הסחנה, צולם ע"י ד"ר יואב פלמה
הסוף למנגלים: החל מיולי 2024 גן השלושה הסחנה יהפוך לגן ירוק
לכתבה המלאה
422
0
5.0
3+
4+
5+

תגובות קהילה (1)
רוצה גם לשתף את החוויה שלך?
התחבר כדי להגיב >

תגובה אחת על “מסלולי טיול ואטרקציות בים המלח והסביבה: טיול לכל המשפחה”

רום טל דן
לפני שנה 1
(5/5)

וואי

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה