fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות
מסלולי אופניים ביום כיפור 2023

חג הגלגלים: מסלולי אופניים מומלצים ביום כיפור 2023

קרדיט: unsplash
קרדיט: unsplash
2+
חג הגלגלים: מסלולי אופניים מומלצים ביום כיפור 2023
1.0K
0
5.0
1.0K
0
5.0

אם בחרתם שלא לצום השנה ולנצל את המחסור בתנועה, הכירו כמה מסלולים מיוחדים בהם תוכלו לרכב ללא הפרעת רכבים ולהנות מהדרך

נכתב על ידי: מערכת אתר visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר visit2israel

יום כיפור הוא אחד הימים הקדושים בלוח השנה העברי. ביום זה אנו מבקשים סליחה ומכפרים על החטאים שלנו דרך קיום צום.

יחד עם זאת, צריך להודות באמת – לא כולנו צמים בכל שנה וכיפור במקביל הפך לאחד החגים הכי “חילוניים” בישראל כאשר “מצוות המגזר” היא לנצל את מחסור התנועה בנסיעה על אופניים.

אז אם בחרתם שלא לצום השנה, הכנו לכם כמה מסלולי אופניים מומלצים בהם תוכלו לפדל בנחת, להנות מהנוף ומהדרך, כפי שלא ניתן לעשות בשום יום אחר בשנה.

מסלולי אופניים ביום כיפור 2023

קרדיט: unsplash

 

מסלולי אופניים מומלצים ביום כיפור 2023

 

ים המלח – סינגל חווארי אלמוג

נתחיל עם “הלונה פארק” של ים המלח, לא פארק האטרקציות שנסגר בשנת 2000 ליד חוף קליה, אלא, “לונה פארק” מטורף לרוכבי אופניים. הוא עונה לשם “סינגל חווארי אלמוג”, ובניגוד לאחיו הגדול, סינגל דרך הסוכר המגיע מההר ויורד דרך המדבר אל הים, הוא יותר קליל, יותר קצר, מעגלי ובעיקר כיף גדול לרוכבים מקצועיים וגם לעתידיים להיות!

טיפ: אם בא לכם לעגל פינות וכמובן לשדרג את ההנאה, השאירו רכב אחד בחניון של אחד החופים הצפוניים של ים המלח. התחילו את המסלול בצומת אלמוג, עופו על המקטע הראשון שמעל לכביש הגישה לקיבוץ, המשיכו בירידה מתונה ומגניבה, כאשר תגיעו לכביש אספלט חקלאי, המשיכו דרך השטח עד לצומת הלידו.

משם, תוך חמש דקות, אתם בחוף בו השארתם את הרכב. אם בחרתם בנווה מדבר או ביאנקיני בעונת הרחצה, הרווחתם גם בריכה!

לאטרקציות נוספות בים המלח לחצו כאן >>>

ים המלח, צולם ע”י נדב פולק

סינגל יער הרי נפתלי

סינגל יער הרי נפתלי מוביל אותנו במסלול מעגלי על המורדות התלולים של הרי נפתלי וצוק מנרה, מה שמבטיח – ומקיים – נופים מרהיבים תוך כדי רכיבה בסינגל זורם ומהנה במיוחד.

אזור הסינגל, כפי שהוא נשקף מן העמק, נראה מאיים מבחינת הטיפוס המצטבר החבוי בו, אך תכנון מוצלח במיוחד של בוני המסלול מאפשר לנו לסיים הקפה באורך 23 ק”מ בטיפוס מצטבר סביר בהחלט של 550 מטרים בלבד.

אין להסיק מכך שהמסלול קליל – העליות עדיין שם, וצריך לעבוד בהן, אך הסינגל אינו מוגבל לתותחים בלבד, וכל רוכב או רוכבת בעלי כושר סביר פלוס יוכלו להשלים אותו בקצב שלהם וליהנות מהחוויה הייחודית.

תיאור המסלול

סינגל יער הרי נפתלי עובר במגוון גדול של נופים ודרך סוגים שונים של צמחייה. מדרום ניבטים נופי עמק החולה ורמת הגולן ובמבט צפונה אפשר ליהנות בימות החורף מהפסגות המושלגות של החרמון והרי הלבנון. ת

וך כדי רכיבה יערות ותיקים מפנים את מקומם ליערות צעירים ומגוונים, ואלה בתורם מפנים את מקומם למדרונות פתוחים רוויי צמחייה ירוקה ופריחה מרהיבה.

ואם המסלול עצמו, על נופיו וזרימתו, אינו מספק אתכם, ממתינות לכם בדרך אטרקציות רבות נוספות כמו גן הפסלים מעל מכללת תל-חי, עין רועים, מצפה לירן, החניון הגיאולוגי ועוד. משעמם לא יהיה.

מסלולי אופניים ביום כיפור 2023

נוף הרי נפתלי, קרדיט: אורן פלס, מתוך אתר פיקיויקי

פארק קנדה

פארק איילון, הידוע גם בשם פארק קנדה, הוא גן עדן לרוכבי אופניים. אפשר למצוא בו הכול מהכול: נופים מרהיבים, תצפיות נוף עוצרות נשימה, פינות חמד מוצלות וקרירות, אתרים ארכיאולוגיים ואתרי מורשת, מרבדי פריחה משגעים (בתקופת האביב) – וכל אלו נגישים דרך רשת שבילים מסועפת.

המסלולים עצמם מגוונים ומתאימים לרוכבים בעלי יכולת בינונית ומעלה, פחות מזה לבעלי ניסיון בסיסי אך לא למתחילים של ממש, שכן העליות דורשות כושר גופני והמסלולים עצמם כוללים גם אתגרים טכניים שמחייבים ניסיון.

סוג הקרקע מאפשר רכיבה כמעט בכל ימות השנה, למעט ימי גשם סוערים. בימים כאלו יש לנקוט משנה זהירות במעבר על משטחי סלע ההופכים חלקלקים. היער משנה את פניו לאורך עונות השנה, ובכל תקופה יקדם את פני המטיילים בתפאורה חדשה ושונה.

הרכיבה בפארק מאפשרת בניית מסלולים קצרים של קילומטרים בודדים ללא צבירת גובה משמעותית, ואף “סיבוב גיבורים” של 20 ק”מ ומעלה עם טיפוסים שיאתגרו גם את החזקים שבינינו, שבתמורה יקבלו גלישה בירידות ארוכות ורוויות הנאה.

מסלולי אופניים ביום כיפור 2023

פארק איילון קנדה, קרדיט: דר’ אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

יער להב

ביער להב המקסים נבנה מסלול נהדר בשם סינגל אלון המטייל בכל רחבי היער, חושף את הרוכב למגוון נופים פנורמיים ומספק רכיבה כיפית לרוכבים ברמת רכיבה גבוהה אשר ייהנו מן הזרימה הנעימה בסינגל ומן האתגרים הקטנים המפוזרים פה ושם לאורכו ולרוכבים מתקדמים אשר יגיעו לרמות אדרנלין מטורפות תוך צבירת זמן אוויר רב וטיסה בברמים מדוגמים.

תיאור המסלול

יער להב הינו יער גדול מאוד, כ-40,000 דונם. בשטח היער ממצאים המצביעים על כך שאזור זה היה מיושב מזה אלפי שנים. בשוליו המזרחיים של היער נמצאת חורבת רימון, שרידי מרשימים של בית כנסת עתיק, וסביבו עשרות מערות למגורים, למתקנים חקלאיים ועוד, המעידים על יישוב יהודי גדול אשר התקיים כאן.

מעברו השני של היער, חורבת אבו חף ובה שרידי שתי כנסיות גדולות, קולומבריום, מתקנים חקלאיים ועוד. למרגלות החורבה, במורדות המערביים של היער, ניתן להתענג על חלמוניות זהובות בתחילת חודש נובמבר.

מסלולי אופניים ביום כיפור 2023

יער להב, קרדיט: flickr

פארק בריטניה – מסלולי אופניים מומלצים ביום כיפור 2023

על גבעות מתגלגלות בלב שפלת יהודה שוכן פארק בריטניה, המכיל בקרבו חורש ים תיכוני טבעי עשיר ומגוון, חורש נטוע, ובוסתנים עתיקי יומין. בין העצים, השיחים והפרחים מסתתר עושר עצום של שרידים ארכיאולוגים ממגוון תקופות הבא לידי ביטוי במבני מגורים, מערות, בארות, מתקנים חקלאיים ועוד.

מן הגבעות המרכיבות את הפארק נפרשים נופים מרהיבים לכל הכיוונים – מישור החוף ושפלת יהודה לכיוון אחד, ולמשנהו הרי יהודה וחברון מתנשאים ממעל.

הסינגלים אותם הכשירה קק”ל בפארק בריטניה למען רוכבי האופניים נהנים מכל העולמות הללו, לוקחים אותנו אל פינותיו הנסתרות ביותר של הפארק, ובו בזמן מספקים חווית רכיבה זורמת ומאתגרת המבטיחה הנאה מושלמת.

בצפון הפארק שני סינגלים

סינגל עינב – אורך 10 ק”מ עם כ-80 מ’ טיפוס אנכי מצטבר. סינגל מעגלי בגבעות הנמוכות בצפון-מערב הפארק. זורם ונוח ומתאים לכל הרוכבים, ממתחילים אשר ייהנו מן הרכיבה הרגועה, ועד לרוכבים המתקדמים שיגלו שהסינגל מאיץ בהם לתת בראש תוך שהוא זורק לעברם מכשולים טכניים קטנים המספקים זריקות אדרנלין ואפשרויות לזמן אוויר.

סינגל האלה – אורך 14.1 ק”מ עם כ-140 מ’ טיפוס (או 200 מ’ טיפוס לרכיבה בכיוון ההפוך). סינגל שאינו מעגלי המחבר בין סינגל עינב שבפארק בריטניה לסינגל יער חרובית, על ידי מעבר בנופי הסבך הנמוך והפראי שבגבעות שביניהם. אמנם זהו סינגל “מחבר”, אבל אין לקחת אותו כעניין של מה בכך – רכיבה בו בכיוון אחד יכולה להוות טיול שלם, ודורשת מאמץ משמעותי.

לפני שיוצאים לדרך

שימו לב, בחלק מן המסלולים ישנם קטעי רכיבה העוברים על גבי סלעים, יש לנקוט משנה זהירות בתקופת החורף וברכיבה בשעות מוקדמות בהן טל עדיין מכסה את הסלעים מחשש להחלקה.

שביל ישראל מקטע 25

פארק בריטניה, קרדיט: עומר מרקובסקי, מתוך אתר פיקיויקי

לא רק מסלולי אופניים ביום כיפור 2023

יום כיפור 2023: זמני כניסת ויציאת הצום בכל עיר בארץ >>>

לסיורי סליחות בצפת 2023 לחצו כאן >>>

לסיורי סליחות במרכז 2023 לחצו כאן >>>

לסיורי סליחות בירושלים 2023 לחצו כאן >>>

לסיורי סליחות בדרום 2023 לחצו כאן >>>

כתבות נוספות

תערוכת עדשת ברזל
גלריה מיוחדת המציגה את המלחמה מבעד לעדשה הרגישה והכואבת
לכתבה המלאה
263
0
5.0
ריצת האנדרטאות בגולן 2024
“ריצת האנדרטאות” בגולן 2024: כל הפרטים לקראת הריצה
לכתבה המלאה
270
0
5.0
אתגר מצדה
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה באזור הדרום
לכתבה המלאה
335
0
5.0
סיור סליחות 2023 ירושלים
מה עושים ביום העצמאות? אטרקציות לכל המשפחה בירושלים
לכתבה המלאה
354
0
5.0
3+
2+
3+

תגובות קהילה (0)
אין עדיין תגובות לכתבה
רוצה להיות הראשון שמשתף את החוויה שלו?
התחבר כדי להגיב >

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה