fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות
נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר וגשר הצבים: גן לאומי מרהיב במרכז הארץ

קרדיט: flickr
קרדיט: flickr
נחל אלכסנדר וגשר הצבים: גן לאומי מרהיב במרכז הארץ
3.9K
0
5.0
3.9K
0
5.0

פארקים ירוקים ורחבי ידיים אשר נמצאים על גדותיו של אחד הנחלים הכי יפים באזור השרון – גן לאומי נחל אלכסנדר הוא חוויה יוצאת דופן לכל המשפחה, מסלול נגיש ונעים להליכה שמתחיל בפארק אחד ומסתיים בפארק אחר, בעלי חיים מיוחדים, מים זורמים, אזורי ישיבה מוצלים וכל הטוב זה – ממש במרכז הארץ

נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
מידע כללי
חיפוש בוויז: גשר הצבים נחל אלכסנדר
אורך המסלול: 3.5 ק"מ
רמת קושי: קלה
זמן המסלול: בין שעתיים לשלוש
מתאים למשפחות
נגישות: מסלול נגיש

תוואי נחל אלכסנדר מתחיל אי שם בהרי השומרון, הר עיבל והר גריזים, ושני יובליו המרכזיים הם נחל תאנים ונחל שכם.

הנחל, הוא אמנם אכזב בחלקו העליון, אך בחלקו התחתון והאיתן שמתחיל ממסילת הרכבת ועד שפך נחל אלכסנדר שבים התיכון – מתחילה החגיגה ובמסגרתה: פארקים גדולים ומטופחים עם אזורי ישיבה מוצלים על גדות הנחל, מגדל תצפית עם נוף מהפנט, עגלת קפה נחל אלכסנדר עם פינוקים לכל המשפחה.

מסלול הליכה שמתאים לכולם, צמחיית נחלים יפה ומגוון בעלי חיים אשר ביניהם הכוכב הבלתי מעורער של גן לאומי נחל אלכסנדר והאזור כולו – הצב הרך, אותו ניתן לראות בעיקר מגשר הצבים שבנחל ובתנאי שתהיו מספיק סבלניים.

היכנסו לחנות החדשה שלנו ותהנו מהנחות שוות במיוחד >>>

נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר, קרדיט: flickr

נחל אלכסנדר מסלול

נקודת המוצא של המסלול שלנו היא בגשר הצבים נחל אלכסנדר, שנמצא בפארק צבי הנחל שבגן הלאומי.

מפארק צבי הנחל מתחיל שביל הליכה מסודר, נגיש ונח להליכה, שמתאים גם לעגלות או נסיעה על אופניים. לאחר שנחצה את גשר הצבים נמשיך עם השביל שסלול לכל אורכו לצד הנחל. אל תשכחו להצטייד בכובע ושאר אמצעי הגנה מהשמש, מכיוון שרוב שביל ההליכה אינו מוצל.

הדרך נמתחת לאורכם של כ-3.5 ק”מ אשר במהלכם תעברו בין פרדסים, פינות קסומות לעצירה על שפת הנחל עם שולחנות פיקניק מוצלים כמו גם ספסלים בנקודות נבחרות, גשרים קטנים שעוברים מעל הנחל ועוד.

נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר, צילום: ד”ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

נקודת הסיום של המסלול היא בקטע נחל לדוגמה – שהוא למעשה מקטע מהנחל ששופץ ושוקם ונמצא בפארק איטליה היפהפה, בו תוכלו למצוא גם שולחנות פיקניק רבים שפרוסים בין העצים ועל מדשאות ירוקות ורחבות, פינות להירגע על יד זרימת מי הנחל ובעיקר שקט ומפלט מערי מרכז הארץ הסמוכות.

שימו לב שמסלול זה אינו מעגלי ושתי אפשרויות לצלוח אותו עומדות בפניכם. הראשונה היא פשוט להסתובב על עקבותיכם בכל רגע נתון או אחרי שתגיעו לנקודת הסיום, ולחזור לרכב שבחניון פארק צבי הנחל.

האפשרות השניה היא בתנאי שאתם מגיעים עם שני רכבים, כך תוכלו להשאיר רכב אחד שיחכה לכם בסוף המסלול, שנמצא בחניון פארק איטליה.

טיפ: במקרה שאתם משפחה עם ילדים, מומלץ להביא לקטנטנים איזשהו כלי נסיעה – בימבה, אופניים, גלגליות, סקייטבורד, קורקינט, חד אופן או כל מה שיכול לעזור להם לעבור את המסלול (שסלול, נח ובטוח לרכיבה) בכיף, ולכם ליהנות מהנוף ומהשקט.

  • אורך המסלול: 5 ק”מ
  • רמת קושי: קלה
  • זמן המסלול: בין שעתיים לשלוש
  • למי המסלול מתאים: משפחות עם ילדים, הורים עם מנשא\עגלות, טיולי אופניים
  • נגישות: מסלול נגיש
נחל אלכסנדר - גשר הצבים

נחל אלכסנדר – גשר הצבים, קרדיט: קרן דוידוב, מתוך אתר פיקיויקי


גשר הצבים נחל אלכסנדר

גשר הצבים הוא הנקודה בה המסלול שלנו מתחיל, אך לגמרי שווה לעצור בו לפני שיוצאים לדרך מכיוון שאחת מהאטרקציות המרכזיות נמצאת מתחת לגשר ובסביבתו, והיא כמובן הצפייה באוכלוסיית צבי הים הרכים שמתרכזים בדרך כלל באזור הגשר שקיבל כך את שמו – גשר הצבים.

הצב הרך הינו בעל חיים נדיר שנמצא בסכנת הכחדה, הוא מגיע עד לאורך של מטר אחד ומשקלו יכול להגיע לכ-50 ק”ג.

הצבים הרכים ניזונים בעיקר מבעלי חיים קטנים החיים בנחל מתחת למים אך הסכנה המרחפת מעל ראשם קיימת עד היום בעיקר בשל זיהום נחלים ופגיעה מפסולת אנושית – עזרו לשמור על אוכלוסיית צבי הים הרכים על ידי כך שלא תאכילו את הצבים בשום מזון שהוא וכמובן, זכרו לשמור על הניקיון.

עקבו אחרי עמוד האינסטגרם שלנו >>>

גשר הצבים

גשר הצבים – נחל אלכסנדר, קרדיט: ישראל פרקר, מתוך אתר פיקיויקי

עגלת קפה נחל אלכסנדר

על הטיילת שלאורך הנחל, לא רחוק מפארק איטליה ובדרך אל פארק צבי הנחל, על שפת הנחל נמצאת עגלת קפה מעולה שתיתן מענה בדיוק למה שאתם צריכים – קפה קר, ארטיק לילדים, מאפים טובים ושאר פינוקים.

מומלץ להקדיש זמן לשבת עם הפינוקים על יד הנחל באחת מפינות הישיבה הקסומות שבסמוך לעגלת הקפה, וליהנות מצהריים שמשיים עם כל המשפחה.

שפך נחל אלכסנדר

נקודה נוספת שאמנם לא נמצאת בתחומי המסלול המובא כאן, אך בהחלט שווה ביקור כשאתם באזור – היא שפך נחל אלכסנדר, המקום בו הנחל מגיע אל ייעודו כשאר הנחלים ונשפך אל הים – הים התיכון במקרה של נחל אלכסנדר.

במקום נבנה מזח יפה מעץ על ידי קק”ל, עליו תוכלו לעמוד ולצפות במים המלוחים של הנחל נפגשים עם המים המתוקים של הים התיכון, באנפות שמתעופפות מעל האזור ובנוף המיוחד המפגיש מים עם מים.

אל שפך הנחל שנמצא בסמוך למכמורת תוכלו להגיע בנפרד – יורדים במחלף בית ינאי, פונים לכיוון מכמורת ולאחר נסיעה קצרה בה חולפים על גשר שמעל הנחל, תבחינו בדרך עפר המובילה לחניון, יש גם שילוט בסמוך.

נחל אלכסנדר, קרדיט: רונן מרקוס, מתוך אתר פיקיויקי

עוד דברים שחשוב שתדעו

גן לאומי נחל אלכסנדר הוא אזור גדול יחסית ובו שלל מקומות ליהנות מהטבע היפה לאורך הנחל – כך שאין הכרח לעשות את מסלול ההליכה בשביל ליהנות מהמקום.

תוכלו להגיע למשל לפיקניק מפנק באחד הפארקים היפים כמו פארק איטליה הירוק, להגיע למפגש עם צבי הים הרכים, הנוטריות או הנמיות שבאזור גשר הצבים שבפארק צבי הנחל, תוכלו להגיע רק לקפה ומאפה בעגלת הקפה שבטיילת הנחל או לעלות למגדל התצפית שבפארק איטליה ולהשקיף על הנוף החלומי.

המים בנחל אינם נקיים ואסורים לרחצה. הכניסה לגן הלאומי הינה בחינם, במקום יש גם חניון מסודר.

איך מגיעים?

אל פארק צבי הנחל – מכביש 2 יוצאים במחלף חבצלת מזרחה לכביש 5710 לכיוון ביתן אהרון, בכניסה לכפר ויתקין פונים ימינה וממשיכים על כביש עוקף ויתקין עד הכיכר בה פונים ימינה. לאחר שתחצו את פסי מסילת הרכבת יש לפנות שמאלה לדרך משובשת ועם השילוט עד לחניון גשר הצבים. ניתן לכתוב בוויז – גשר הצבים נחל אלכסנדר.

אל פארק איטליה – מכביש 4 פונים לכפר ויתקין בכביש שמספרו 5721, לאחר שחוצים גשר שעובר מעל הנחל ולפני פסי מסילת הרכבת – פונים ימינה וממשיכים כק”מ אחד עד רחבת החניה של הפארק. ניתן לכתוב בוויז – פארק איטליה.

עדכון: בחודש פברואר 2024 קרן קיימת לישראל פתחה שביל אופניים חדש במתחם פז בכניסה לכוכב יאיר. מכביש 6 יורדים במחלף אייל ל-551 בכיוון מזרח, פונים שמאלה לכביש 444 ולאחר 2 ק”מ פונים ימינה לכיוון כוכב יאיר. בכיכר הראשונה עושים סיבוב פרסה ואז פונים ימינה לתחנת הדלק ומיד שוב ימינה למתחם החנויות. מתעקלים עם הכביש שמאלה ואז ישר לחניית העפר, בקצה הצפון מערבי של המתחם.

נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר, קרדיט: flickr

אטרקציות ומסלולים נוספים באזור גן לאומי נחל אלכסנדר

אהבתם את המסלול בגן לאומי ובא לכם להכיר עוד מסלולי טיול מדהימים במרכז הארץ? תוכלו להמשיך ולקרוא עליהם ממש כאן – ‘מקומות לטייל בשבת: 10 המלצות מעולות לכל המשפחה באזור המרכז’, או למשל בכתבה הזו – ‘מסלולי הטיולים שעוד לא הכרתם: 6 מקומות יפים במרכז’ ובעוד הרבה כתבות, המלצות והפתעות שמחכות לכם באתר שלנו.

כתבות נוספות

בתי קפה בירושלים שפתוחים בשבת
אין סיבה להישאר רעבים: בתי קפה בירושלים שפתוחים בשבת
לכתבה המלאה
277
0
5.0
אטרקציות באילת לזוגות
נוסעים לאילת בלי הילדים? קבלו רשימה של 5 אטרקציות לזוגות באילת
לכתבה המלאה
280
0
5.0
פיקניק בטבע
מחפשים את הלוקיישן לפיקניק המושלם? 5 אתרי פיקניק מצפון לדרום
לכתבה המלאה
561
0
5.0
חוף דור, קרדיט: עמית וקסלר
בזריחה, בשקיעה ובכל עונה: טיול מושלם לחופשת פסח
לכתבה המלאה
1.7K
0
5.0
1+
3+

תגובות קהילה (0)
אין עדיין תגובות לכתבה
רוצה להיות הראשון שמשתף את החוויה שלו?
התחבר כדי להגיב >

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה