fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות
טיולים בירושלים

טיולים בירושלים: אטרקציות ומסלולים מומלצים בעיר

מרכז להב”ה בית שאן, שם הצלם: אדיר מתן אוזן, מתוך אתר פיקיויקי
מרכז להב”ה בית שאן, שם הצלם: אדיר מתן אוזן, מתוך אתר פיקיויקי
טיולים בירושלים: אטרקציות ומסלולים מומלצים בעיר
1.6K
2
4.5
1.6K
2
4.5

תמיד יש מה לעשות בירושלים – בכל שעה ביום ובכל עונות השנה. בין אם תרצו לאכול, לטייל או לחוות תרבות, אולם גם קיימים בבירה גם הרבה מסלולי טיול. בכתבה זו נציג כמה סוגי מסלולי טיול שכל אחד יכול להתחבר אליהם 

נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel
נכתב על ידי: מערכת אתר Visit2israel

טיולים בירושלים

טיול בירושלים והסביבה הוא מסוג הטיולים שלכל אחד מתחשק לצאת אליהם לפעמים. העיר ירושלים כל כך מגוונת ועשירה במקומות מופלאים לבקר בהם, האווירה והתרבות צצים בכל פינה ואי אפשר להתעלם מתפקידה ההיסטורי של העיר השוזרת בתוכה את קורותיו של עם ישראל. תמיד יש מה לעשות בירושלים – בכל שעה ביום ובכל עונות השנה. בין אם תרצו לאכול, לטייל או לחוות תרבות.

ירושלים ידועה כעיר ששמה דגש משמעותי על מפעלי התיירות שבה ומושכת אליה לא רק תיירים, אלא גם ישראלים מכל רחבי הארץ, על ידי הנגשה ופירוט של כל ההיצע המפואר שיש בה. 

קיימים הרבה מסלולי טיול בירושלים, ובכתבה זאת, נציג בפניכם מספר סוגים של מסלולי טיול, כך שכל אחד יוכל להתחבר לפחות לרעיון אחד ולצאת לטייל עוד השבוע!

 

טיולים בירושלים: מבט היסטורי על בירת ישראל 

מה עושים בירושלים אם לא להכיר תחילה את ההיסטוריה שלה? כל טיול בירושלים והסביבה צריך להתחיל עם סיפורה של העיר. 

ישנן אטרקציות רבות בירושלים אשר חולשות על פרקים שונים בתולדותיה, ואפילו הליכה ברחוב היא חוויה לימודית כשלעצמה, אך מקום אחד עושה זאת בצורה האטרקטיבית ביותר והוא נקרא מעלית הזמן.

מעלית הזמן היא אטרקציה לכל המשפחה בצורת סרט מולטימדיה, המגולל את קורותיה של ירושלים דרך כל תחנות העיר עד עצם היום הזה – כ-3000 שנים לערך. 

את הסרט מלווה מספר העונה לשם שלם (מצלצל מוכר?), אשר מפגיש אותנו עם המלכים והמנהיגים של ירושלים לאורך כל שנותיה – שלמה המלך, ירמיהו, צדקיהו ואפילו הורדוס.

מדובר על מפעל ותיק שמאות אלפי אנשים כבר ביקרו והחכימו ממנו, אז כאשר אתם תוהים מה עושים בירושלים, חשוב שתבינו שזוהי חוויה לימודית מומלצת לילדים ומבוגרים כאחד ותחנת חובה בכל טיול לירושלים.

טיולים בירושלים

דוידי ורדי, מתוך אתר פיקיויקי

 

סיורים בירושלים

 

סיור היסטורי בשכונת טלביה

טיול בשכונה שמאחדת בקרבה היסטוריה בינלאומית וציונית. בסיור תשמעו על סיפורה של טלביה כשכונת יוקרה ערבית נוצרית שהוקמה על שטח של בוסתנים של הכנסיה היוונית האורתודוכסית (הכנסיה העשירה ביותר בארץ), נספר את סיפורו של הקונסול ג׳יימס פין וקשריו המיוחדים עם היהודים, את סיפור מפעל המשי שהיה או לא היה בשכונה, את סיפור המשפחות הנוצריות העשירות שהקימו שכונה יוקרה עם גוון אירופאי, נשמע על שיטת הפרצלציה ונכיר את רחוב הקונסולים בו היו הקונסוליות של הולנד הונגריה, טורקיה, ספרד ואפילו איראן.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים >>>

סיור בשכונת טלביה

סיור בשכונת טלביה, קרדיט: דודי בר סלע

סיור בשכונת הבוכרים ירושלים

בסיור תצאו אל רחובות שכונת הבוכרים ונצלול לתוך עולמם של עולי בוכרה בירושלים בשילוב עם נגיעה בעולם החרדי שמתקיים כיום בשכונה.

בנוסף נראה את הארמון הבוכרי של משפחת יהודיוף, נספר על תעשיין הבדים הגדול של סמררקנד יוסף דוידוף, נראה את בית מושיוף ובית חאג׳ יחזקאל (ועל הדרך נספר מדוע יהודי נושא את התואר חאג׳), בית כנסת אדוניהו הכהן, בית צופיוף, בית מוסאיוף ואפילו נראה שטיבלאך ספרדי ייחודי ונחווה את שוק הבוכרים המחודש.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים >>>

סיור בשכונת הבוכרים, קרדיט: דודי בר סלע

סיור בכפר הפסטורלי עין כרם

עין כרם הפכה ברבות השנים לפנינית התיירות של ירושלים. ישראלים רבים ממלאים את הסמטאות בשבתות. בימי חו”ל אוטובוסים של תירים מורידים בכפר צלינים סקרנים שמאוד נהנים מביקור בכפר. הצטרפו לחוויה מרתקת ומעשירה.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים >>>

ההוספיס הרוסי בעין כרם, קרדיט: Simply rose

קפיצה קטנה לחו”ל בירושלים

בא לכם קפיצה קטנה לחו”ל? בא לכם להנות ממבנים מיוחדים? אדריכלות מרשימה, לראות את ירושלים מתצפית מרשימה? הצטרפו לסיור מיוחד, בו נגלה יחד מגוון רחב של אתרים מרשימים, בניה אירופאית מרשימה, ניחוח של חו”ל באוויר.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים >>>

סיור בשכונות הוותיקות של ירושלים: משכנאות שאננים וימין משה

סיור מרתק בו נבקר בשכונות הראשונות מחוץ לחומות ירושלים שנבנו מכספו של הנדבן משה מונטפיורי. נספר על החיים באותה תקופה, על תחנת הרוח שנבנתה כדי לעוד את היהודים לעזוב את העיר העתיקה ולצאת מחוץ לגור מחוץ לחומות.

לחצו כאן לפרטים ולרכישת כרטיסים >>>

משכנות שאננים

קרדיט: ירדן חכם

 

עיר דוד, סיור רגלי בסמוך לכותל המערבי 

אחרי שצפינו בעיר דוד על מסך הקולנוע, נוכל להמשיך ללמוד עליה דרך הרגליים בסיור באתר עיר דוד.

ההליכה בבטן האדמה סמוך לכותל המערבי, היא חוויה ייחודית ומרגשת וכל מי שתוהה מה לעשות בירושלים, ימצא את עצמו מרותק אליה מתחילתה ועד סופה. 

ההליכה מתחילה ומסתיימת במרכז המבקרים עיר דוד, אך לוקחת את קבוצת המטיילים דרך מסלולים עתיקים כמו תעלת חזקיהו או התעלה הכנענית. 

לאורך הדרך תתקלו בממצאים ארכיאולוגים המספרים את סיפורה של העיר העתיקה בצורה הכי קרובה למקור.

טיולים בירושלים

מרכז להב”ה בית שאן, שם הצלם: אדיר מתן אוזן, מתוך אתר פיקיויקי

 

טיולים בירושלים לחובבי הקולינריה 

אי אפשר לתהות מה יש לעשות בירושלים ולתת המלצות, מבלי להזכיר את הקולינריה. טעמים שונים מתרבויות שונות עשו את דרכם לעיר והתנקזו למספר מוקדים מרכזיים, כמו שוק מחנה יהודה והרובע המוסלמי.

מחנה יהודה הוא גולת הכותרת של החוויה הקולינרית בירושלים. טיול בירושלים כמעט תמיד יתחיל או יגמר בין דוכניו ובצדק. 

עושר הטעמים, שפע האפשרויות, הצבעים והריחות, כולם כאילו קוראים למבקרים להיכנס לסיבוב מעורר חושים בין מיני המאכלים המיוחדים – מאפים, תבלינים, ממתקים ותוצרת חקלאית – כולם מחכים מעלות השחר לפתיחת הדוכנים על מנת להסתער על הסחורה הטובה ביותר.

אין טיול לירושלים בלי סיור ברובע, במקביל לסיור במחנה יהודה, אשר מדגיש את הבדלי התפיסות ומלמד אותנו דבר או שניים על דו קיום. 

השמועה אומרת שדברי המתיקה הכי טובים, נמצאים בין סמטאות הרובע, ואפילו דוכני הבייגלים ליד הכותל, קונים את הבייגלה שלהם מהאופים של האזור.

מחפשים סיור משפחתי בירושלים? לחצו כאן ותהנו מהנחה שווה >>>

צילום: אילנה שקולניק, מתוך אתר פיקיויקי

 

מסלולי טיולים בירושלים

לא רק היסטוריה ואוכל מציעה העיר, אלא גם מסלולי טיול של ממש. טיול בירושלים והסביבה לא חייב להסתכם בעיר העתיקה אלא להפך, ירושלים היא הרבה יותר מזה. 

האתרים ההיסטוריים של העיר נפרשים גם מחוץ לחומות, כמו גבעת התחמושת ומבצר הקסטל. ואמנם אין ים בירושלים, אך יש מעיינות שמחכים לכם לטבילה מרעננת בנקודות קסומות בטבע.

הלוחמים אשר לחמו על הדרך לירושלים במלחמת העצמאות (שם גם נפלו), ודאי לא תיארו לעצמם באותם רגעים כי מקום זה יהפוך בעתיד סמל לאומי לרעות, מנהיגות ונחישות, וכי ילדים היוצאים לסיורי מעיינות בירושלים במסגרת בית ספרית, יסתובבו בין התעלות כשהם מחייכים וגאים.

מלבד מסלולי הנצחה מוגדרים, ישנם גם מעיינות נוספים מהם תוכלו להנות במהלך טיול בירושלים והסביבה. לא רחוק מעין כרם (הקסומה בפני עצמה), נובעים שני מעיינות נחל שורק, שמימיו משקים את הבוסתנים באזור.

עצי רימון, זית, תאנה ושקד מקיפים את הסטף, שהדרך אליו סלולה במדרגות והזמן בו כאילו עצר מלכת.

נחל שורק, צילום: עדי כהן מתוך אתר פיקיוויקי

 

טיול תרבותי בירושלים: ‘המפעל’

לצעירים שביניכם, שעוד מתלבטים מה לעשות בירושלים, נציע סגנון טיול קצת אחר ונמליץ לבקר בתחנה הראשונה, ובמרכז שנקרא ‘המפעל’. התחנה הראשונה, מרכזת אירועי חברה ותרבות רבים ונקראת גם ‘הלב של ירושלים’, הודות למייצג האמנות הענק המוצב בה.

 בכל ערב נפגשים במתחם צעירים ומבוגרים, המגיעים ליהנות מאוכל וספורט, מוזיקה ואמנות, אשר יוצרים אווירה ייחודית ותוססת. 

תחנה זו, מציגה מרכז תרבותי שהוקם על שרידיה של תחנת הרכבת הראשונה בארץ ישראל, ושומר עד היום על הצביון ההיסטורי שלו. המפעל הוא מרכז אומנות חברתי המארח צעירים ואמנים רבים לסדנאות יצירה ותערוכות אמנות. 

ביקור במפעל, יהיה בגדר הצצה נדירה לחיי התרבות השונים שצעירי ירושלים מנהלים בין קירות בטון מסתוריים. אז אם אתם מתכננים טיולים בירושלים, כדאי שתדעו שהמקום מארח גם הופעות מוזיקה ויוצר אטמוספירה חברתית חדשה בעיר.

היכנסו לעמוד האינסטגרם שלנו >>>

אושרה דיין, מתוך אתר פיקיויקי

ירושלים של זהב: טיולים לכל המשפחה 

כמה מילים לסיום, תמיד אפשר למצוא מה לעשות בירושלים. זו עיר שככל שהיא מזדקנת, כך היא מתחדשת וצצים בה עוד ועוד דברים חדשים. 

אתם מוזמנים לגלות את העיר מחדש, לצאת לטיול בסגנון שעדיין לא חוויתם, לטעום מהעיר בצורה קצת אחרת, להעמיק את הידע שלכם על בירת ישראל ולתת לחך שלכם טעימה ממה שהופך אותה גם בירה קולינרית.

יש אין סוף דברים לעשות בירושלים ופנים רבות לעיר מיוחדת זו. הרשו לעצמכם להתמסר לחוויה חדשה והגיעו לטייל בירושלים המופלאה.

 

כתבות נוספות

פיקניק בטבע
מחפשים את הלוקיישן לפיקניק המושלם? 5 אתרי פיקניק מצפון לדרום
לכתבה המלאה
430
0
5.0
חוף דור, קרדיט: עמית וקסלר
בזריחה, בשקיעה ובכל עונה: טיול מושלם לחופשת פסח
לכתבה המלאה
1.6K
0
5.0
מסעדות כשרות עם אווירה
לאכול בסטייל: 9 מסעדות כשרות עם אווירה
לכתבה המלאה
657
0
5.0
גן השלושה הסחנה, צולם ע"י ד"ר יואב פלמה
הסוף למנגלים: החל מיולי 2024 גן השלושה הסחנה יהפוך לגן ירוק
לכתבה המלאה
427
0
5.0
3+
4+
5+

תגובות קהילה (2)
רוצה גם לשתף את החוויה שלך?
התחבר כדי להגיב >

2 תגובות על “טיולים בירושלים: אטרקציות ומסלולים מומלצים בעיר”

rivka1b
לפני שנה 1
(5/5)

האטרקציות בירושלים פשוט מושלמות. לא התאכזבתי אף פעם.

דניאל וולף
לפני שנה 1
(4/5)

לדעתי האישית מעלית הזמן היא אטרקציה חובה (לפחות פעם אחת) לכל מבקר בירושלים.

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה