fbpx
חנות עדכונים מהשטח ההמלצות שלכם! אודות תמיכה ועזרה
למעלה מ-100 עסקי תיירות כבר מרווחים יחד איתנו!
פרסם אצלנו
עקבו אחרינו
אורח | התחבר
חנות
טיולים בסתיו

הביאו את הסתיו: 10 מקומות לטיול זוגי ורומנטי

שלכת צילום: רון, מתוך אתר פיקיויקי
שלכת צילום: רון, מתוך אתר פיקיויקי
הביאו את הסתיו: 10 מקומות לטיול זוגי ורומנטי
רינת ברק, המלצות לטיולים בסתיו

דווקא בעונות הסתיו והחורף, הטבע מתעורר לחיים, והופך את העונה הזו ליפה ומיוחדת לטיולים”

3.2K
2
4.5
3.2K
2
4.5

אם אתם לא רוצים לבזבז הרבה כסף על אטרקציות – רינת ברק בחרה עבורכם 10 מקומות לטיולים שמתאימים לסתיו הקרוב בתקציב מינימאלי

נכתב על ידי: רינת ברק
נכתב על ידי: רינת ברק

1. שלכת בעין חמד

אם להיות כנים, הסתיו בישראל הוא לא ממש סתיו כהלכתו. המעבר מקיץ לחורף כאן הוא די חד, ואנחנו לא באמת נהנים מנפלאות עונת המעבר היפה הזו. אבל אם בכל זאת אנחנו רוצים להרגיש אירופה לרגע אחד – עין חמד זה המקום.

גן לאומי עין חמד הוא פנינת טבע יפהפייה בדרך לירושלים, הוא נחשב אחד האתרים הפופולריים ביותר לטיולים הודות למרחבים הפתוחים לפיקניק למרגלות נחל כסלון הזורם לאורכו, המצבר הצלבני ושבילי הטיול הקלילים במקום.

בתקופת הסתיו עין חמד מתכסה בשלכת יפהפייה  שלא מביישת את אירופה, מה שמעניק לה נופך רומנטי במיוחד בגוונים של חום וצהוב. כדאי להגיע דווקא באמצע השבוע או בימי שישי, בגלל עומס המשפחות המטיילות בשבתות.

היכנסו לחנות החדשה שלנו ותהנו מהנחות שוות >>>

פרטים נוספים
עלות כניסה: 22 ש"ח למבוגר או חינם למינוי מטמון של רשות הטבעה והגנים
חיפוש בווייז: גן לאומי עין חמד

2. ביקור בגלריה הנמוכה בעולם – גלריה מינוס 430 בחוף קלי”ה בים המלח

מדובר בכמה מבנים ירדנים נטושים שהפכו ליצירת אמנות בזכות קבוצת אמנים שהחליטו להחיות באמצעותם את אזור ים המלח. המבנים הססגוניים צובעים את המדבר בצבע, ומהווים נקודת עצירה מעניינת באזור. באזור ים המלח תמצאו גם כמה מסלולים נהדרים לתקופת הסתיו, כמו נחל דוד ונחל ערוגות בשמורת עין גדי, עין בוקק ונחל אוג. 

ואם בחרתם להגיע דווקא באמצע השבוע או בשישי (יישוב דתי – אין מעבר בשבתות וחגים), בדרככם לים המלח תעצרו ביישוב מצפה יריחו, שם תוכלו ליהנות מ”מרפסת ים המלח” – תצפית מדהימה על ים המלח ואזור יריחו.

טיולים בסתיו

קרדיט: יואב בן דור, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים
כניסה חינם למעט מסלולי הטיול בשמורת עין גדי
(שמורת רט"ג- מבוגר 22 ₪, חינם למחזיקי מטמון)

3. מגדל צדק – בעקבות האבירים בשקיעה

מה רומנטי יותר מטיול שקיעה ותצפית ממצודה צלבנית עתיקה? גן לאומי מגדל צדק נמצא במרכז הארץ צמוד לעיר ראש העין ובו ניצבת מצודה צלבנית עתיקה שנבנתה לראשונה במאה ה-12.

המצודה, שנשאה את השם הרומנטי לא פחות – “מיראבל” שמשמעותו נוף יפה, עברה לא מעט לאורך השנים ועמים ששלטו כאן. המבנה הנוכחי מהמאה ה-19 שוחזר והוכשר לביקורים. 

כדי להגיע למצודה אפשר לבחור באחד ממסלולי ההליכה, או לטפס במדרגות היישר אליה. במצודה בעלת שתי הקומות, תוכלו לסייר בין החדרים השונים, לעלות לקומה השנייה לתצפית על הנוף המרהיב של גוש דן, ואם אתם יכולים להגיע לקראת השקיעה, זה בכלל משתלם.

כשתתעייפו תוכלו לשבת בחצר המצודה לשתות קפה או לאכול ארטיק, ופשוט לדמיין שאתם בסצנה ממשחקי הכס. בחורף, תוכלו גם לטייל בין הבריכות שמתמלאות, ושכל הגבעה מתמלאת ירוק. הנוף המשקף ממגדל צדק מרהיב – כל גוש דן ובימים יפים עד הים מול עיניכם. 

טיולים בסתיו

צולם ע”י אריאל מנור, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים
עלות כניסה 28 ש"ח למבוגר או חינם למינוי מטמון
חיפוש בוייז: גן לאומי מגדל צדק
יש להירשם לביקור מראש באתר רשות הטבע

4. פיקניק רומנטי ליד הנחל דווקא במרכז!

הרבה פעמים אנחנו רואים תמונות יפות של פיקניק רומנטי ופוטוגני ליד הנחל, אבל אין לנו כוח לנוסע לצפון בשביל נחל יפה. את נחל הירקון אתם ודאי מכירים, אבל לא בטוח שידעתם שיש לו גם חלקים נקיים ומותרים לרחצה.

ליד הוד השרון, בצידו המזרחי של נחל הירקון, נמצאות שתי נקודות שניתן להגיע אליהן ישירות עם הרכב, לשכשך במים  וגם לערוך פיקניק רומנטי או משפחתי על גדות הנחל.

בית לאה – נמצא בצמוד להיכל התרבות ומועצה מקומית דרום השרון. הנסיעה בדרך עפר לא סלולה, אבל מתאימה לרכב פרטי. מול החנייה נמצאת הכניסה הכי נוחה בה המים רדודים, יש מפלונים קטנים וצל עצים אם הגעתם ביום חם.

לא רחוק משם, מול קניון שרונים, נמצא המפל הנסתר, מקור מים יפיפה, מפל שוצף, צמחיה ירוקה, כך שקשה להאמין שמדובר במרכז הארץ. במפל הנסתר כדי לדעת שהמים הנקיים והמותרים לרחצה נמצאים עד מתחת למפל, ההמשך מזוהם ולא מומלץ לרחצה. 

פרטים נוספים
הכניסה ללא תשלום
חיפוש בווייז: בית לאה
הכניסה ללא תשלום
חיפוש בווייז: המפל הנסתר/ משתלת נווה ירק

5. שביל נוף עם עצירה יפה לקפה (והפתעה!) בזיכרון יעקב

התפאורה הכי רומנטית שאפשר לבקש היא שקיעה, אם יש גם תצפית או נוף יפה זה בכלל תענוג. שביל סובב זיכרון הוא מסלול מקסים לשקיעה עם נוף והפתעה! הזמן הכי נכון לטייל בו הוא בסתיו או בתחילת האביב שכן המסלול חשוף כולו לשמש ולא מתאים לימים חמים.

המסלול מקיף את העיר זכרון יעקב ולאורכו נפרש הנוף המרהיב של חוף הכרמל, שדותיו של קיבוץ מעגן מיכאל, ומי הטורקיז של חוף דור. מסלול ההליכה הוא קווי, ואורך שניים וחצי ק”מ. אם רוצים לטייל עד סופו יש להשאיר רכב בנקודת הסיום, או לחזור על עקבותיכם חזרה. 

תחילתו של המסלול לא מרמז על מה שעתיד לבוא, אבל לאחר כ-500 מטרים נפרס נוף מרהיב, ובקצה המצוק תמצאו גם ספוט רומנטי ומשגע לקפה או כוס יין בנוף.

ההפתעה נמצאת ממש לא רחוק משם, לאחר ששביל ההליכה מתעקל ימינה, תרימו את הראש ותראו סולם המוביל אל מערת החזירים, מערה קטנה ועגלגלה שאין בה יותר מדי, אבל זאת נקודה יפיפייה לצפות בשקיעת החמה. 

מסלול הגעה: וייז: רחוב ספיר 1, חנייה במרכז המסחרי. משם יש לצעוד מספר דקות עד הצטלבות עם רחוב השמורה, בו תבחינו בפארק קטן, שבקצהו ישנו שער ברזל היוצא אל השביל. נקודת הסיום היא היא בתחנת הדלק ‘דלק’ בכניסה לעיר זכרון יעקב מכביש 4.

פרטים נוספים
הכניסה ללא תשלום
חיפוש בוייז: רחוב ספיר 1

6. ללכת בעקבות השלכת ברמת הגולן

אין עוררין על כך שרמת הגולן היא בין האזורים היפים בארץ, אבל יש מקום בגולן שחייבים להגיע אליו דווקא בסתיו. קיבוץ מרום גולן בצפון הגולן מתכסה בתקופת הסתיו בשלכת אירופאית שאין שנייה לה בישראל.

עצי הדולב והשיזף מעטרים את שבילי הקיבוץ בעלים זהובים – אדמדמים שמעניקים לה אווירה סופר רומנטית ומיוחדת. להשלמת הטיול אל תפספסו את תצפית מאגר בנטל, מהיפות והרומנטיות שיש לנו, ספסל הרומנטי עם קשת קלועה סביבו, מול נוף הנפרס של עמק הבכא וטורבינות הרוח, את היין תביאו מהבית.

מסלול הגעה: וייז: כפר הנופש מרום גולן, תחנו ליד וצעדו בעקבות השלכת. תצפית מאגר בנטל נמצאת בקצה השביל היוצא מכפר הנופש לכיוון צפון מזרח.

טיולים בסתיו

מרום גולן, צולם ע”י רינת ברק

פרטים נוספים
הכניסה ללא תשלום
חיפוש בווייז: כפר הנופש מרום גולן

7. דבר אלי בפרחים – בעקבות פרחי הסתיו בהר מירון

אם ברומנטיקה עסקינן, אז איך אפשר בלי פרחים? למרות שפריחה שייכת לעונת האביב, לסתיו יש ייצוג קצר ומכבד של פריחה, וכדאי לכם לראות אותו.

בשביל הפסגה של הר מירון תמצאו בתקופה זו פריחה צהובה מרהיבה של חלמוניות או פריחה סגלגלה של סתווניות. המסלול מעגלי וקליל באורך של שני ק”מ בלבד, חוץ מפריחה תזכו גם בנוף פנורמי להרי הגליל הגולן הכנרת והחרמון.

טיולים בסתיו

שביל פסגת הר מירון, צולם ע”י רינת ברק

פרטים נוספים
כניסה ללא תשלום וללא הרשמה
חיפוש בווייז: שביל הפסגה הר מירון

8. זריחה משגעת במצדה

אולי מצדה לא נשמע כמו מקום רומנטי לבילוי זוגי, אבל אם תחשבו על התמונה הבאה בה זוג מצטופף תחת שמיכה אחת, עם כוס קפה או תה חם וממתין לזריחה, אולי תחשבו אחרת. 

גן לאומי מצדה הוא אחד ממסלולי החובה בישראל, רובנו מגיעים אליו בשנת בני/בנות מצווה, ואם לא אז כדאי לכם להגיע. ההגעה הפשוטה ביותר למצדה היא דרך שביל הסוללה, בעלייה מתונה יחסית שלוקחת כ-20 דקות עד הפסגה.

כדי להגיע בזמן לשקיעה אפשר לישון בחניון הלילה הנמצא למרגלות האתר, או במקומות לינה בערד הסמוכה. אם אתם אוהבי אתגרים, תוכלו לבחור דווקא בעלייה משביל הנחש העולה מכיוון ים המלח, ולרדת חזרה דרכו או באמצעות הרכבל חזרה לתחילת האתר.

עקבו אחרי עמוד האינסטגרם שלנו >>>

photo by avinoam michaeli, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים
עלות כניסה 31 ש"ח למבוגר, חינם למינוי מטמון (רכבל וחניון הלילה בעלות נפרדת)

9. קפה ושקיעה בשרון

לא סתם השקיעה חוזרת כאן שוב ושוב, היא פשוט הכי רומנטית שיש. והכי קל ופשוט לרומנטיקה – קפה וים. באזור השרון סמוך לקיבוץ שפיים נמצא גן לאומי חוף השרון.

בגן לאומי חוף השרון יש מסלול היקפי על המצוקים שמעל חוף שפיים. בדרך עוצרים בעגלת הקפה הפוטוגנית “קפה וים” לוקחים קפה ופיצה לדרך ומתחילים לצעוד עד המצוק. 

במקום יש דק עץ יפיפה עם ספסלי ישיבה מהם ניתן לצפות על הגלים המתנפצים אל החוף. גם אם עמוס, לאורך המסלול יש מספר ספוטים בהם ניתן לעצור וליהנות מהשקיעה הרומנטית.

 

פרטים נוספים
כניסה ללא תשלום
חיפוש בוייז: גן לאומי חוף השרון

10. ונציה בישראל – בריכת הקשתות ברמלה

הידעתם שיש בישראל בריכה מקורה בה ניתן לשוט? הצעה נוספת ורומנטית היא שייט בבריכת הקשתות ברמלה. הבריכה העתיקה שוכנת במבנה מוסלמי בן 1,200 שנים, ושימשה בעברה כמאגר מים של התושבים.

אחרי השייט התת קרקעי בבריכה, תוכלו להמשיך ולעלות ב”מגדל הלבן” ולצפות על כל העיר והאזור – וכמובן להמשיך אל השוק הססגוני ברמלה ולקנח במנת חומוס – בחומוס חליל שאין אחד שלא מכיר.

בריכת הקשתות ברמלה, צילום: דר’ אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים
עלות כניסה: 23 ש"ח למבוגר
חיפוש בווייז: בריכת הקשתות רמלה

כתבות נוספות

פיקניק בטבע
מחפשים את הלוקיישן לפיקניק המושלם? 5 אתרי פיקניק מצפון לדרום
לכתבה המלאה
445
0
5.0
חוף דור, קרדיט: עמית וקסלר
בזריחה, בשקיעה ובכל עונה: טיול מושלם לחופשת פסח
לכתבה המלאה
1.6K
0
5.0
מסעדות כשרות עם אווירה
לאכול בסטייל: 9 מסעדות כשרות עם אווירה
לכתבה המלאה
681
0
5.0
גן השלושה הסחנה, צולם ע"י ד"ר יואב פלמה
הסוף למנגלים: החל מיולי 2024 גן השלושה הסחנה יהפוך לגן ירוק
לכתבה המלאה
439
0
5.0
3+
4+
5+

תגובות קהילה (2)
רוצה גם לשתף את החוויה שלך?
התחבר כדי להגיב >

2 תגובות על “הביאו את הסתיו: 10 מקומות לטיול זוגי ורומנטי”

Segev401
לפני שנה 1
(4/5)

תודה על ההמלצות. גן לאומי מגדל צדק בעל פוטנציאל רב אך עדיין בשיפוצים, צפוי להיות מקום מרשים ביותר.

amitavital
לפני שנה 1
(5/5)

אני ובעלי היינו ביחד במצדה והיה מושלם, ממליצה!
שאר ההמלצות נראות מצויינות ואנחנו לגמרי ננסה אותם.

לפי קטגוריה

רוצים לקבל המלצות לטיולים מיוחדים בארץ לפני כולם?
השאירו כתובת מייל וכנסו לניוזלטר של

    תודה על ההרשמה!
    >בקרוב תתחילו להנות מהמלצות טיולים יחודיות לפני כולם
    קודם
    הבא
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    גן לאומי מצדה: המדריך המלא למטיילים
    המדריך המלא עבור המטיילים הפוקדים את מצדה
    לכתבה